EZ + AZ : LUXUSAUTÓ-BIZTONSÁGI ANOMÁLIÁK |
LUXUSAUTÓ-BIZTONSÁGI ANOMÁLIÁK
2011.05.19. 08:10

A luxusautók iránti kereslet nemcsak a gépjárműpiacon, de az autótolvajok körében sem esett vissza az utóbbi években. Ugyanakkor a járművek védelmére nem fordítanak kellő figyelmet a tulajdonosok, a valódi biztonságot kínáló műholdas távfelügyeleti megoldásokat csak alig 30 százalékuk veszi igénybe.
Elgondolkodtató, valaki miért nem tesz meg mindent luxusautója védelmében. Manapság megfelelő eszközökkel egy ilyen jármű védelmét gyakorlatilag száz százalékban garantálni lehet − nyilatkozta a a Skyguard (Auto Securit Zrt.) igazgatója. Windisch Míra hozzátette, ehhez persze szakszerűen beszerelt és naprakészen tartott biztonsági rendszerekre van szükség.
Az elmúlt időszakban háromszor próbáltak ellopni az A6-os Audimat a harmadik kerületből − számolt be az esetéről egy budapesti autós. A lopást mindhárom alkalommal a beépített GPS rendszer hiúsította meg. A tolvajoknak kétszer még elindítani sem sikerült a járművet, a harmadik esetben a kocsit később, menet közben, a távfelügyeleti központból leállították. A tolvaj korábban és ez esetben is elmenekült, hátrahagyva a kocsit.

A Skyguard vezetője rámutatott, a fentiek ellenére az újonnan 10-15 millió feletti értékű, felsőkategóriás autók alig 30 százalékába építenek korszerű, műholdas távfelügyelettel ellátott rendszert. Casco biztosítást ugyanakkor majdnem minden új autóhoz kötnek ebben a kategóriában, holott a biztosítás az autót nem védi meg a tolvajoktól, csak mérsékli az okozott kárt. A biztonság elhanyagolásának okait csak találgatni lehet, hiszen egy ilyen megoldás ára az autó vételárának alig 1-2 százaléka, és az is valószínű, hogy ezeknek a járműveknek a tulajdonosait nem a néhány ezer forintos havidíj rettenti el a használattól. Tehát a korszerű rendszerek elterjedésében minden tisztességes fél, vagyis a biztosító és a GPS-szolgáltató mellett a tulajdonos is érdekelt kellene, hogy legyen.
|