Autó-Motor : A Hyundai új kompakt egyterűje a vadonatúj ix20 |
A Hyundai új kompakt egyterűje a vadonatúj ix20
2010.11.27. 20:39

A Hyundai új színt visz az egyterűek kategóriájába, modern és dinamikus ix20 bevezetésével. A modell forgalmazása 2010. negyedik negyedévében veszi kezdetét az európai piacokon. Az ix20 a Hyundai rendkívül sikeres ’i’ modellcsaládjának legújabb tagja, és mint ilyen, valódi minőséget, megjelenést és kényelmet kínál az európai vásárlóknak.
A vadonatúj kiskategóriás egyterű a Hyundai forradalmi Tripla 5 csomagját is megkapta, amely ötéves, kilométer-korlátozás nélküli általános garanciát, ötévnyi asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenként egyszeri átvizsgálást tartalmaz.
„Az ix20 egy erőteljes, lendületes design-el rendelkező modern mini-egyterű, amely a dinamikus formaterv és a funkcionalitás optimális kombinációját kínálja. Az ix20 nem csupán a fiatal európai családok életviteléhez alkalmazkodik tökéletesen, de kalandvágyukat is kielégíti”– emelte ki Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke.

A buszlimuzinok kategóriája az elmúlt években egyre csökkenő népszerűségnek örvend, 2005 óta 34 százalékkal estek vissza az eladások. Mindeközben ugyanakkor a B szegmens, azaz a kiskategória ugyanezen időszakban 23,3 százalékról 29,2 százalékra növelte piaci részesedését.
„Optimisták vagyunk a kis egyterűek jövőjét illetően, olyannyira, hogy ambiciózus, ám megvalósítható értékesítési tervet készítettünk: évente 55 000 darab ix20-ast szeretnénk eladni. A buszlimuzinok kategóriája mostanában nehézségekkel küzd, ám bízunk abban, hogy az ix20 bevezetésével a Hyundai eladásait éppúgy megnövelheti, mint európai piaci részesedését. Az európai vásárlók mostanában egyre nagyobb előszeretettel váltanak kisebb autókra, ami azt jelenti, hogy a kompakt egyterűek jelenlegi ügyfélköréből várhatóan sokak találják majd vonzónak az ix20-ast” – folytatta Rushforth.
Az ix20 gyártása már kezdetét vette a Hyundai legújabb európai üzemében, a csehországi Noąovicében. A 4100 mm hosszú autó a kategóriában szokatlanul nagy, 2615 mm-es tengelytávval büszkélkedhet, magasság pedig 1600 mm. Ezeknek a méreteknek, valamint a belső térkialakítás terén elért vívmányoknak köszönhetően az ix20 helykínálata számos alsó-középkategóriás autóéval vetekszik.
A Hyundai rüsselsheimi K+F központjában tervezett és fejlesztett ix20 a második európai modell, amelyen a Hyundai új „folyékony szobrászat” formanyelvét alkalmazták. Ez a koncepció három alapvető értéket – a kifinomultságot, a dinamizmust és a magabiztosságot – egyesít tetszetős formában.
Az ix20 ezen értékeit emeli ki a Hyundai mára jellegzetessé vált formajegye, a márka új európai megjelenésének alapvető vizuális eleme: a hatszögletű hűtőmaszk is. A hűtőmaszk barátságossá teszi az autó megjelenését, közelebbi ismerkedésre csábítva a potenciális vásárlókat.

A folyékony szobrászat tematikája a beltérben folytatódik, a karosszéria dinamikus íveit ötletes megoldások viszik tovább. A Hyundai európai tervező úgy formálták meg a belső teret, hogy minél bőségesebb legyen a fej- és lábtér, ami a tágas csomagtartóval és a gazdag felszereltséggel együtt kiemelkedő kényelmi szintet eredményezett.
Az ix20 modellválasztéka a legkülönfélébb vásárlói elvárásokat is kielégíti. A színválaszték kilenc külső és hét belső árnyalatból áll, bőr/szövetkárpit mindkét felszereltségi szinthez, bőrkárpit a Comfort kivitelhez rendelhető.
Belépett két karosszériaszín is a Sienna narancs és Áfonya, amelyek különleges megjelenést kölcsönöznek ennek a modern kiskategóriás egyterűnek.
A vadonatúj ix20 négyféle Euro5-ös erőforrással: két benzinessel és két dízelmotorral rendelhető, a 77-125 lóerős motorokhoz kézi kapcsolású és automatikus sebességváltók csatlakozhatnak. Az ix20 összes motorja elérhető Blue Drive™ kivitelben (kivéve az automata sebességváltós 1.6-os benzinest), ami ISG start-stop rendszert, csekély gördülési ellenállású gumiabroncsokat, valamint generátorvezérlési rendszert (AMS) tartalmaz. A Blue Drive™ kivitelű ix20 modellek kategóriaelső CO2-kibocsátási értékekkel büszkélkedhetnek (mindössze 114 g/km az 1,4 literes U2 motor esetében), hűen a Hyundai azon szándékához, hogy vezető szerepet foglaljon el a hosszú távú környezeti fenntarthatóság terén.
Az ix20 a legmodernebb aktív és passzív biztonsági technológiák alkalmazásával biztosítja utasai védelmét. A számos piacon alapáron kínált aktív biztonsági megoldások között említhetjük a menetstabilizáló elektronikát (ESP), a blokkolásgátlót (ABS) vagy az emelkedőn való elindulást segítő visszagurulás-gátlót. A Hyundai várakozásai szerint az ix20 – a Hyundai biztonsági hagyományaihoz méltóan – az első buszlimuzin lehet kategóriájában, amely maximális, ötcsillagos eredménnyel teljesítheti az EuroNCAP töréstesztjét.
„Az ix20 a Hyundai általános üzleti stratégiájának szerves eleme. Bevezetésével fokozhatjuk idei értékesítési teljesítményünket, és elérhetjük 2010-re kitűzött célunkat, a 2,75 százalékos piaci részesedést. Dinamikus formatervével, takarékos motorjaival, különleges sokoldalúságával és kompromisszumok nélküli biztonsági teljesítményével az ix20 teljesíti mindazt, amit az európai vásárlók ma a Hyundaitól elvárnak. Az ix20 bevezetése egyben egy agresszív modelloffenzíva kezdetét is jelzi, a kis egyterű kétség kívül magasra helyezi a mércét leendő modelljeink számára: a következő években a Hyundai 12 további modellt, illetve modellvariánst készül piacra dobni” – hangsúlyozta Allan Rushforth.

Szakítva a kompakt buszlimuzinokhoz társított dobozszerű formával, a vadonatúj ix20 dinamikusabb és sportosabb stílust képvisel. Az autó tökéletesen illeszkedik a márka új formanyelvéhez, és ezáltal megerősíti a Hyundai imázsát modern, progresszív autógyártóként.
|