Autó-Motor : MA KEZDŐDIK AZ ÚJ FOCUS EURÓPAI GYÁRTÁSA! |
MA KEZDŐDIK AZ ÚJ FOCUS EURÓPAI GYÁRTÁSA!
2010.12.06. 20:44

Németországban, a Saarlouis Összeszerelő Üzemben a mai napon megkezdődik a vadonatúj Ford Focus gyártása: mindhárom, európai piacra szánt karosszériaváltozat – a négyajtós, az ötajtós és a kombi – az itteni gyárban készül majd, ahol ötszáz munkahely jött létre az új modell gyártása kapcsán.
Az első generációs Focus 1998-as bemutatása óta több mint tízmillió Ford Focus talált eddig gazdára, amelyből hatmillió Európában kelt el.
A Ford délnyugat-németországi gyárában, a Saarlouis Összeszerelő Üzemben ma megkezdődik a vállalat első globális kompakt autója, a vadonatúj Ford Focus gyártása. A vadonatúj Ford Focus fontos szerepet játszik az "Egy Ford" stratégiában, amely segít hatékonyan kihasználni a vállalat globális erőforrásait. Az eddig példa nélkül álló, európai irányítású globális modellfejlesztési program révén megalkotott új Focus három különböző kontinens gyáraiban készül majd, s több mint 120 ország piacain jelenik meg. Az USA-ban, a Ford Michigan Összeszerelő Üzemében már készülnek az első négy- és ötajtós modellek, az autó gyártása ugyanakkor a helyi igények kielégítésre érdekében 2011-ben Oroszországban, 2012-ben pedig Kínában és Thaiföldön is megkezdődik.
A németországi Saarlouis Összeszerelő Üzem idén ünnepli fennállásának negyvenedik évfordulóját. Ebben a gyárban készül majd az európai piacra szánt új Focus modellek valamennyi karosszériaváltozata – a négyajtós, az ötajtós és a kombi, 2012-től pedig a nagyteljessítményű ST.
Észak-Amerikában, a Ford Michigan Összeszerelő Üzemében már elkészültek az első négy- és ötajtós Focus-modellek. Az új Focus gyártása idővel más helyszíneken is megkezdődik: 2011 közepén a Ford szentpétervári üzemében beindul a négy- és ötajtós modellváltozatok gyártása, az ázsia – csendes-óceániai térségben régióban 2012-ben indul meg a termelés a kínai Chongquing-ban és a thaiföldi Rayong-ban.
„Egyaránt fontos nap ez a Ford, a Saarland régió és Németország számára.” - fogalmazott Ken Macfarlane, a Ford Európa gyártásért felelős alelnöke. „Saarlouis számára büszkeséget jelent, hogy az első modell 1998-as bemutatása óta ez az üzem játssza a vezető szerepet a Ford Focus európai gyártásában. Az azóta eltelt idő során a gyár magasan képzett és elkötelezett munkatársai keményen dolgoztak, így biztosítva, hogy az üzem kiváló gyártási hatékonysággal és magas minőségi színvonalon működhessen.”

Több mint 6.500 dolgozójával és az üzem folyamatos fejlesztésére és modernizációjára fordított, 3 milliárd eurót is meghaladó befektetéssel a Ford Saarlouis Összeszerelő Üzeme az európai autóipar egyik élvonalbeli gyártólétesítménye. Az üzem napi gyártókapacitása három műszakban eléri az 1.850 járművet. A gyár szerelőszalagjain jelenleg a Ford Focus és a Ford Kuga modellek készülnek.
Az új Focus gyártásával kapcsolatban a Ford további 300 millió eurót fektetett be a Saarlouis Üzem gyártási minőségének és rugalmasságának továbbfejlesztésébe. Ebből 100 milliót fordított az új, robotizált karosszériaüzemre, 75 milliót az új szerszámozásra, 18 milliót pedig az új, csúcsminőségű, alacsony emissziójú fényező üzemre.
A sorozatgyártás beindításának híre mellett a vállalat azt is bejelentette, hogy a mintegy 500, eddig külső ügynökségek révén, előzetesen alkalmazott munkásnak állandó Ford-munkaszerződést kínálnak; ezek az emberek a vadonatúj Ford Focus gyártósorain dolgoznak majd.
Több, mint autó
Az új Focus különösen fontos modell a Ford számára, és alkatrészeinek 80 százaléka a világ minden táján azonos. Az autó a vállalat új, globális C-szegmensű padlólemezére épül, amelyből 2012-ben több mint kétmillió darab készül.

(ez már az új Focus versenyváltozata) http://www.ford.hu/parizsiautoszalon/kepgaleria
A letisztult, sportos formatervéről első pillantásra felismerhető új Focus számos megfizethető, a kategóriában egyedülálló intelligens technológiát kínál leendő vásárlói számára, akik autó kiemelkedő biztonságossága, minősége és finom kidolgozása mellett várhatóan egyedülállóan alacsony fogyasztását, és az első generáció bemutatása óta a Focus védjegyévé vált, immáron még magasabb szintre fejlesztett vezetési dinamikát is nagyra értékelik majd.
A vadonatúj Focus-ban elérhető legfontosabb innovatív technológiák között említésre érdemes a Kis Sebességű Biztonsági Rendszer – ami első ízben jelenik meg egy Fordban –, az Aktív Parkoló Asszisztens, a Sávtartó Asszisztens és a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Forgalmi Jelzéseket Felismerő Rendszer, az Automatikus Fényszóró, a Vezető-figyelmeztető Rendszer és az Adaptív Sebességtartó Automatika.
A CO2 kibocsátás minimumra szorítása érdekében az új Focus vásárlói számos, rendkívül hatékony benzin- és dízelmotor közül választhatnak, valamint olyan megoldások közül, mint a Ford ECOnetic Technológiák közé tartozó Auto-Start-Stop vagy az Aktív Hűtőrács Elzáró rendszer.
1998-as bemutatása óta több mint tízmillió Ford Focus talált gazdára a világ különböző országaiban. Ezek közül hatmillió Európában kelt el, s mintegy 3,7 millió darab Saarlouisban készült.
|