Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : LE MANS-i 24 ÓRÁS VERSENY - 13 másodperc…

LE MANS-i 24 ÓRÁS VERSENY - 13 másodperc…

  2011.06.14. 09:15

A rendkívül szoros küzdelemnek és az utolsó pillanatig megjósolhatatlan befutónak köszönhetően már most a legendák sorába emelkedett a 79. Le Mans-i 24 órás futam. A 249.500 néző előtt lezajlott versenyen a Peugeot Total csapat mindhárom autóját behozta a célba. A lélegzetelállítóan izgalmas versenyen a Bourdais-Lamy-Pagenaud trió (9-es Peugeot 908) mindössze 13.854 másodperccel maradt el a győztestől.


Végig versenyben a Peugeot ezen a felejthetetlen futamon

 

A megbízhatósági versenysorozat csúcspontját jelentő Le Mans-i 24 órás futam megnyerését jelölte meg a szezon fő céljának a Peugeot Total csapat. Az aprólékos előkészületeket követően, és miután a 908 megvillantotta a benne rejlő lehetőségeket a már eleve rendkívül szoros időmérő futamok során, a csapat három autója egymás mellett sorakozott fel a rajtrácson szombat kora délután. Philippe Varin, a PSA Csoport igazgatótanácsának elnöke jelenlétével biztosította a csapatot a támogatásáról: «Az egész Peugeot a csapat mögött áll. A 908 versenyautók a márka csúcsszínvonalát jelképezik.»

 

           

 

«A kocka el van vetve, kezdetét veszi két nagy konstruktőr nagyszerű párharca» – foglalta össze Olivier Quesnel. «Úgy érezzük, hogy jó munkát végeztünk. Most már a sport dönti el, ki a jobb» – fűzte hozzá Bruno Famin.

 

A verseny 24 órája alatt a Peugeot 908-ak folyamatosan bizonyították kiemelkedő teljesítményüket és megbízhatóságukat. Huszonnégy óra száguldás féktelen tempóban, lélegzetvételnyi pihenő nélkül mind a szerelők, mind a pilóták számára. Huszonnégy óra, amely a nézők, a tévénézők és az eseményt interneten követők százmillióit tartotta folyamatosan lázban.

 

            

 

«Győzni jöttünk, és másodikak lettünk. Természetes hát, hogy a csalódottság az első érzésem» – vallotta be Olivier Quesnel. «A csapatunk azonban büszke lehet arra, hogy három tökéletesen megbízható autóval tudott versenyezni, és műszaki értelemben hibátlanul teljesíteni. A pilótáink egyetlen másodpercre sem lankadtak, ahogy Simon Pagenaud sem, aki alig több mint tíz másodpercet engedélyezett a győztesnek a verseny vége előtt negyedórával. Ezen a 24 órás futamon csak egy egészen kicsi hiányzott ahhoz, hogy a verseny másképpen végződjön. Szeretnék gratulálni ellenfelünknek a győzelemhez. Rendkívül sportszerű küzdelmet vívtunk, nagy tiszteletet tanúsítva egymással szemben.»

 

A Peugeot 908 megbízhatósága

 

A sebringi 12 órás versenyen és a Spa-Francorchamps-i 1000 km-es futamon diadalmaskodó Peugeot 908-at azzal a céllal fejlesztették ki, hogy újra győzelmet szerezzen a Le Mans-i 24 óráson. A 2., 3. és 4. helyezésekkel a Peugeot Total csapat bebizonyította az új versenyautók megbízhatóságát.

 

A V8 HDi FAP fogyasztásának optimalizálásával a Peugeot Sport mérnökei megoldották a 12 körös váltásokat. Az éjszaka folyamán a versenyzők négy váltást tudtak teljesíteni ugyanazzal a Michelin garnitúrával.

 

«A megbízhatóság terén elértük a célunkat» – jelenti ki Bruno Famin, a Peugeot Sport műszaki igazgatója. «A verseny a teljesítményen dőlt el. Egy hajszálnyi hiányzott, különösen, amikor kemény gumikkal futottunk. Ez elég volt ahhoz, hogy versenytársaink felülkerekedjenek.»

 

 

Egy 24 órás Nagydíj

 

Amikor Jean Todt elindította a 79. Le Mans-i 24 órás versenyt, a 249.500 néző a sprintfutamok izgalmával figyelte a rajtot, amellyel kezdetét vette a párharc Franck Montagny 8-as számú Peugeot-ja és Allan McNish 3-as számú Audija között. Kettejük csatája 15 óra 51 perckor ért véget ért, amikor  McNish Audija  egy, a mezőnytől leszakadt autóval ütközött, majd többször átpördülve kivágódott a pályáról. A baleset miatt a biztonsági autó több mint egy óráig volt bent a pályán. Ekkor Franck Montagny autója előtt Alexander Wurz 7-es számú, és Sébastien Bourdais 9-es számú Peugeot-ja a harmadik és az ötödik helyen állt. Montagny 8-as számú Peugeot-ja pár másodpercet veszített egy kisebb fékjavítás miatt.

 

             

 

A verseny újbóli indítása után Alexander Wurz a második helyre küzdötte fel magát, de a sorrend rögtön meg is változott a megkezdett tankolások miatt. A kiállásoknak köszönhető, hogy az osztrák pilóta a 37. körben először tudta átvenni a vezetést. Az élbolyban haladó öt autó pokoli küzdelmet vívott egészen 22 óra 41 percig, amikor az Audi ismét elvesztett egy autót. A 3-as számú versenygépük az Indianapolis kanyarban egy előzésnél megcsúszott és a gumifalnak csapódott. A baleset miatt a biztonsági autó két és fél óráig vezette a mezőnyt, ez idő alatt állították helyre a megsérült biztonsági berendezéseket.

 

Az éjszaka folyamán Sébastien Bourdais és Simon Pagenaud a 9-es, Stéphane Sarrazin a 8-as és Anthony Davidson a 7-es autók pilótái voltak a pálya valóságos rabszolgái, akik három, illetve négyes váltásokkal küzdöttek a győzelemért.

A lágy gumikkal versenyző Peugeot-k 12, míg az ellenfelek 10-11 körös kiállásokkal mentek, ami a Peugeot-k számára igen nagy előnyt jelentett. A kiváló taktikával és műszaki háttérrel a 9-es Peugeot 908, a Peugeot Total csapat újdonsült zászlóshajója folyamatosan támadni tudta az első helyet.

 

Virradatkor egy kicsúszás miatt harmadszorra is bejött a biztonsági autó, ami ezúttal csak rövid időre szakította meg a versenyt, de pont akkor, amikor tetőzött a győzelem várományosainak csatája. A 7-es és a 9-es Peugeot, valamint a 2-es Audi annyira egy bolyba verődött, hogy még tankolni is egyszerre mentek ki. A 8-as 908 egy egyperces box utcai „stop-and-go” büntetés után érkezett vissza az élbolyba. 9 óra 44 perckor Alexander Wurz az Indianapolis kanyarban egy elvétett fékezés miatt kerekeivel a gumifalnak ütközött, ami kisebb sérülést okozott a futóművön. A kétszeres Le Mans-i győztesnek sikerült elérnie a boxot, ahol a szerelők kilenc perc alatt kicserélték a jobb első futóművet. A 7-es Peugeot a tankolást követően a negyedik helyre érkezett vissza, négy körrel az élboly mögé.

                           

 

Az időjósok által már előre jelzett szemerkélő eső 11 óra körül érkezett meg. Az előrelátó gumiválasztással a Peugeot Sport mérnökei sokat segítettek abban, hogy Simon Pagenaud kevesebb, mint 30 másodpernyire jött fel a versenyt vezető André Lotterer mögé.

 

A hajrában izgalmas csata bontakozott ki a két versenyző között. 14 óra 24 perckor a két autó egymás után fordult be a box utcába egy utolsó kiállásra. Pagenaud Peugeot-ján nem cseréltek gumit, Lotterer viszont új gumikat kapott. Az élen álló két versenyzőt a visszatéréskor kevesebb, mint tíz másodperc választotta el egymástól! Lotterer az új gumiknak köszönhetően némi előnyhöz jutott a következő körökben és megállíthatatlanul száguldott a győzelem felé. A három Peugeot 908 a második (9.), harmadik (8.) és negyedik (7.) helyen futott be. A Le Mans-i 24 órás versenyek történelmének egyik legszorosabb futamán az öt legjobb között végzett az Oreca csapat Peugeot 908 HDi FAP gépe is.

 

Az ILMC rangsorolásban dupla szorzóval számított Le Mans-i 24 órás verseny után a Peugeot tovább növelte előnyét a konstruktőrök között. A következő futam Imolában lesz (Olaszország) július 1 és 3. között. A Peugeot Total csapat ott két autóval indul.

 

        

 

Ők mondták:

Olivier Quesnel, a Peugeot Sport igazgatója: «A Peugeot érdeme, hogy részvételünkkel tovább írtuk a Le Mans-i 24 órás verseny legendáját. Hatalmas felhajtás kíséri ezt a versenyt, ezért érthetően kicsit csalódottak vagyunk, hogy nem mi győztünk. Ellenfeleink egy kicsit gyorsabbak voltak, de az utolsó percig küzdöttünk. Büszke vagyok a csapatunkra.»

 

Bruno Famin, műszaki igazgató: «Nagyszerű élmény volt. Minden együtt volt a remek versenyzéshez. Az eredménnyel természetesen nem vagyunk elégedettek, hiszen győzni jöttünk. El kell ismerni: ellenfeleink egy hajszállal jobban teljesítettek, mi viszont más erényekkel dicsekedhetünk. A verseny két-három részleten dőlt el.»

 

A verseny végeredménye:

1. Fassler/Lotterer/Treluyer, Audi R18 TDI (2), 355 kör 24 óra 02’’21’525 alatt

2. Bourdais/Lamy/Pagenaud, Peugeot 908 N°9, + 13.’854

3. Minassion/Montagny/Sarrazin, Peugeot 908 N°8, +2 kör

4. Davidson/Gené/Wurz, Peugeot 908 N°7, +4 kör

5. Duval/Lapierre/Panis, Peugeot 908 HDi FAP Oreca n°10, +16 kör

6. Jani/Prost/Bleekemolen, Lola Toyota n°12, +17 kör

7. Ickx/Martin/Leinders, Lola Aston Martin, +27 kör…

 

Intercontinental Le Mans Cup rangsor:

Gyártók:

1. Peugeot, 103 pont

2. Audi, 69 pont

 

Csapatok:

1. Audi Sport Team Joest, 50 pont

2. Team Peugeot Total, 49 pont

3. Team Oreca-Matmut, 34 pont

4. Rebellion Racing, 26 pont

 

Következő ILMC verseny (4/7): IMOLAI 6 ÓRÁS (Olaszország) – 2011. július 2-3.

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG