FORDOK A KOSÁRBAN?
2012.02.14. 20:04

A magyar online kereskedelem történetének egyik fontos állomása, hogy a világmárkákat jelentős kedvezménnyel forgalmazó brands.hu a Ford magyarországi vezérképviseletével kötött megállapodása révén Ford Focus típusú gépkocsikat árusít webáruházában rendkívüli áron. Az akció mindössze 7 napig tart, ennyi idő áll majd a közönség rendelkezésére, hogy a vásárlási döntést meghozza.
A 2008 óta sikeresen működő webáruház választéka a divat és szépségipari termékek mellett fokozatosan bővült, így mára már a lakberendezés, konyhai kiegészítők, játékok és könyvek a forgalom 50%-át jelentik. A brands.hu 2011 éves árbevétele megközelítette az 1 milliárd forintot, a mostani kezdeményezés ugyanakkor példa nélkül való. A vásárlók a döntéseiket és az árak összehasonlítását egyre inkább az interneten végzik, az online kommunikáció szerepe még soha nem volt ennyire erős a gépkocsi értékesítésben. Most először kerül ugyanakkor egy zártkörű közösség elé ilyen rendhagyóan alacsony akciós áron gépkocsi Magyarországon.
Nem meglepő tehát, hogy a választás egy igazi, nagy célközönséget megszólító slágertermékre, a Ford Focus-ra esett: a Forbes amerikai gazdasági magazin összeállítása szerint 2011-ben a világ negyedik legsikeresebb autója a Ford Focus volt 919.000 darabos eladással, ebből a magyar háztartásokhoz 2541 gépkocsi került, amivel a második legnépszerűbb hazánkban forgalmazott modellnek számít.

A brands.hu a rendkívüli, úttörtő jellegű akciót a Ford Magyarország koordinálása mellett a Ford Petrányi autókereskedésen keresztül valósítja meg.
„Sajnos tagadhatatlan tény, hogy az elmúlt három évben folyamatosan csökken a magyarországi új gépkocsik értékesítése. Ezen a csökkenő piacon célunk folyamatosan növelni piaci részesedésünket. Új ügyfelek megszerzése és meglévő ügyfeleink folyamatos, magas szintű kiszolgálása, szolgáltatásaink bővítése elsődleges célunk. A Petrányi-Autó Kft.-nek mindig is fontos volt új, akár gépkocsi értékesítésben szokatlan értékesítési csatornákat és lehetőségeket kipróbálni. Azt gondoljuk, hogy ez a kampány is egy ilyen lehetőség és hiszünk abban, hogy ezzel az akcióval a lehető legtöbb potenciális ügyfélhez tudjuk eljuttatni üzenetünket. „ – magyarázza Ferke Viktor a Petrányi-Autó Kft. értékesítési vezetője.
„Cégünk a legnagyobb Ford Márkakereskedés Magyarországon, 2011-ben 1477 db gépkocsit értékesítettünk és ezzel piaci részesedésünk elérte a 23%-ot a Ford hálózatán belül. Idei tervünk, hogy ezt a részesedést tovább növeljük és még stabilabb és meghatározóbb tényezője legyünk az iparágnak.” – teszi hozzá a szakember.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Ford minket választott, és a Ford Focus-t valaha legjobb áron a brands.hu webáruházban lehet majd Magyarországon megvásárolni. Ez az első ilyen nagy értékű termékekre épülő akciónk, bízunk benne, hogy a brands.hu vásárlói örömmel fogadják majd ezt a rendkívüli lehetőséget. Biztos vagyok benne, hogy a brands.hu által képviselt úttörő értékesítési modell más autóscégeket is az internetre vonz majd.” – fogalmaz Weiler Péter a brands.hu ügyvezetője
Az akció egyben egy kísérlet is, hogy a Ford a 100%-os online értékesítésbe belekóstoljon. A brands.hu révén csaknem 700.000 felhasználóhoz jut el az akció híre, és érdekes lesz látni, hogy a soha vissza nem térő ár hány embert késztet majd a vásárlásra.
„A brands.hu olyan zártkörű webáruház, amit a válság keltette hullámok is erősítenek. Jelen gazdasági helyzetben még azok is óvatosabbak, akik egyébként megengedhetnék, hogy teljes áron vásároljanak. A mi szerepünk, hogy bebizonyítsuk, a minőségből nem kell engedni, ahhoz, hogy az eredeti árnál jóval olcsóbban tudjunk öltözködni, vagy most éppen Ford gépkocsit vásárolni.„ – fejti ki Csetényi Szilvia a brands.hu kereskedelmi igazgatója.
A 2012. február 14-én induló akcióba különböző felszereltségű gépkocsik kerülnek, amelyek rendkívül kedvező áron rendelhetőek meg a brands.hu webáruházban.
|