Autó-Motor : GENFBEN MUTATJÁK BE HIVATALOSAN A DACIA MPV-JÉT, A LODGY-T |
GENFBEN MUTATJÁK BE HIVATALOSAN A DACIA MPV-JÉT, A LODGY-T
2012.01.06. 11:45

A Renault csoporthoz tartozó Dacia már meghódította a világ jelentős részét. A hazainak számító francia, illetve román piacon ez nem is volt kétséges, hiszen a válságidőszakban érkező rendkívül kedvező áru, és mellette igen racionálisan megtervezett modellcsalád tagjai, megbízhatóságukkal és alacsony üzemeltetési költségeikkel ellentételezték a manapság sokak szemében fölöslegesnek számító luxust. A nagy meglepetést azonban a világ egyik legnehezebb piacán elért sikerek jelentették. A németországi autóvásárlók közül sokan felfigyeltek az egyszerű, de elnyűhetetlen műszaki tartalommal bíró, tágas és praktikus modellekre. Az első bátor vevők, jelentették a legjobb cégért, hiszen a nagyjából zéró szervizigényű olcsó autók, magasan túlteljesítették az elvárásokat. A Logan kombi változata és a Sandero sikerei, jó alapot jelentettek, a kemény feltételek mellett is teljesíteni képes szabadidő terepjáró bevezetéséhez. A Duster pillanatok alatt várólistás lett, hiszen nem volt ritka, hogy fél évvel a megrendelés után tudta csak teljesíteni a teljes kapacitással dolgozó gyár a megrendeléseket, és most itt az új Dacia csodafegyver, az egyterűek szegmensében támadó – akár hét személyesként is elérhető – Lodgy!
A Dusternél már bevált módszerrel ismertették meg az új modell nevét a gyár marketing felelősei a világgal, hiszen egyterű ide, vagy oda, jégre tolták a Lodgyt is, és a Trophe Andros jégversenyre harcias külsőt öltve mutathatta meg nem mindennapi képességeit. Így a világ már képbe került, sőt az újdonság jónéhány győzelemmel a tarsolyában indulhat harcba, a valós piacok meghódításáért is.

A harcias versenyautóból, várhatóan a Genfi Autószalon standján is lesz kiállított darab, de ott már az utcai változat jóval lágyabb, és barátságosabb formái uralják majd a kiállítási területet. A 4.5 méteres hosszúság, még bőven belefér a városi autózás kereteibe, de a racionális építési módnak köszönhetően, kimondottan tágas belső térben, akár hét személy is kényelmesen utazhat. A Jól ismert és bevált műszaki megoldások alkalmazásának köszönhetően, feltehetőleg ez a modell is rövidesen felverekszi magát a népszerűségi listák csúcsára. Az autóba, eddigi információink alapján, a már jól ismert és bevált 1.5 literes dízel és az 1.6-os benzines változat kerül beépítésre, de az sem kizárt, hogy már a bevezetéshez is megkapja majd a Renault új fejlesztésű – rendkívül takarékos és környezetbarát - erőforrásainak valamelyikét. Az autó alapjait - a platformot, és a futóművet tekintve - a már eddig is ismert modellek képezik.

A 2004-ben, mikor válságról még szó sem volt, egy a harmadik világ, és a volt keleti blokk néhány országa számára kitalált - a Clio alapjaira támaszkodó és Logan névre keresztelt - Dacia modellel, indították el a teljesen új „smart buy” üzleti filozófiát. Az eredeti koncepció alapján, a Dacia nem is jelent volna meg az európai piacokon, de a kialakult gazdasági helyzet, és az ehhez igazodó vásárlói igények ezt a döntést hihetetlen tempóban változtatták meg. Az olcsó, de teljes értékű és megbízható népautót a Renault, a volt keleti blokk egyik legtrehányabbul összetákolt autóival büszkélkedő Dacia feltámasztásával és rendbetételével alkotta meg. Akkor, még senki nem is gondolta volna, hogy ilyen sikertörténet lesz belőle.

Magyarországon, még ma is - bár most már méltánytalanul - rosszul cseng a Dacia név, amin az előbb már említett Duster sokat javított, de vélhetően, ennek az új, most piacra lépő egyterűnek a megjelenése, nálunk is meghozza majd a teljes áttörést.
Ennek a figyelemre méltó márkának a modellpalettája ezzel a most megjelenő egyterűvel már majdnem teljesnek mondható, csak azt kell kivárnunk, hogy mikor érkezik egy gazdaságos, elérhető árú Dacia sportkocsi is, idegbajba kergetve az ellenfeleket.
-bögi-
|