Dacia Duster történelem
2010.12.06. 09:27

A Dacia Duster tulajdonképpen még csak egy játékos gondolat volt, mikor bemutatták a Cross-Over szegmensbe belépő tanulmányautót, ami azonban rendkívül kedvező fogadtatásra talált a Genfi szalon látogatói között. Ez a stílusváltás, pont a legjobb időben érkezett, hiszen a német nyelvterületen élők között már javában tombolt a Dacia láz, mely megalapozta a márka további sikereit! Hihetetlen darabszámok találtak gazdára a Sandero és Logan modellekből, miközben ezeket az autókat abszolút nem a világ eme felének készítették!
A rendkívül kedvező ár-érték arány, elkápráztatta a racionális gondolkodású németeket, ráadásul ez a maximálisan megbízható koprodukciós modell közel 100 százalékos vevőelégedettségi indexet vívott ki magának, a nevével és az elvárásokkal ellentétben. Ezzel elérték, hogy a Dácia lett az olcsó, megbízható, gazdaságos autó jelképe, mely nagyon megéri az árát. A Renault és a Román gyár csapata rájött, hogy a sikerszériát talán érdemes lenne egy szabadidős változattal is megtoldani, és az addig csak „belső használatra” készült terveket kicsit megfuttatta.

Szóval ebben a piaci helyzetben érkezett meg a Duster nevű tanulmányautó, amely egy igazi emocionális hátbaveréssel lökte tovább a márka iránti érdeklődést.

A Cross-Over filozófia jegyében, a kupé, a limuzin, és a terepjáró ötvözetéből létrejött Duster, attraktív formavilága első látásra levette a lábáról a kíváncsiskodókat. Bár a kiállítás pillanatában még nem volt tervbe véve egy ilyen jellegű autó széria gyártása, a siker pozitív irányba mozdította el a dolgot. Bár ez a gyönyörűség nagyobbnak tűnt mint a Logan, 4.25 méteres hosszával, pont azonos méretű parkolóhelyet kellett volna kiszemelni nekik.

A képzeletbeli „B” oszloptól előre illetve hátrafelé nyíló ajtókon át, kényelmesen lehetett ki és beszállni. Amennyiben a 470 literes csomagtér kevés lett volna az utasok mindenféle holmijai számára, a vezetőülés alá betolható „anyósülés” helyén például akár két bringa is elfért volna.

A Duster tanulmány mozgatásáról egy 1.5 literes, 105 lóerős dízel gondoskodott, ami 5.3 liter üzemanyaggal is beérte 100 kilométerenként….
…és akkor még senki nem gondolta volna, hogy a sokkal szerényebb, de ennek ellenére megnyerő külsejű Duster rövidesen piacra lép, és fél Európában hosszú várólisták jelzik majd az új Dacia modell iránti hihetetlen érdeklődést.

Jelenleg átlagosan 4-6 hónapot kell várni az autókra, és például Svájcban, Ausztriában, Németországban és nálunk is, a vásárlók az 5-10 ezer kilométert futott tesztautókért, az új ár fölött akár kettő vagy háromszázezer forint felárat is szívesen adnának, csak hogy soron kívül megszerezhessék a kiszemelt Duster-t.
bögi-
|