A Citroën újra a top tízben
2011.04.01. 22:10

A Citroën növelte piaci részesedését mind a személyautó mind pedig a haszongépjármű piacon 2011 első negyedévében a Citroën 464 személy- illetve haszongépjárművet értékesített, amely 41,46 %-kal magasabb a tavalyi első negyedéves eredménynél. Az első három hónapot tekintve piaci részesedése hazánkban 3,38 százalék, ami ugyancsak nőtt (+0,62 százalékpont). A 2011 első negyedévében 15,4%-kal növekvő magyar autópiacon a Citroën a 10. helyen áll (szgk+tgk).

A kishaszonjármű piacon, amely a márciusi összeladások 16%-át teszi ki, a Citroën az 5.helyen áll. A haszongépjárművek a márka hazai eladásainak egyharmadát jelentik a márciusi eredmények alapján (180 db.), és ezzel a márka piaci részesedése 8,17 százalék (+1,76 százalékpont 2010 márciusához képest).

A Citroën kishaszonjárműveit 95%-ban cégek, jogi személyek vásárolják. Legjelentősebb továbbra is a nagy, dobozos furgon, a CITROËN JUMPER (Citroën tgk. eladások 42%-a), majd a CITROËN Berlingo, amely a márka hazai haszongépjármű eladásainak 32%-át teszi ki. Kedvező jelnek tűnik, hogy növekedett az ajánlat kérések száma, de a vásárlók hosszan - gyakran hónapokig - fontolgatják a vásárlást. Sürgetheti a döntést azonban, hogy 2011 végéig mindenhol át kell térni az EURO5 motorok forgalmazására a kishaszonjárművek esetén is (személyautónál már kötelező 2011-től), ami áremelkedést jelent majd.

2011 első három hónapjában a legnépszerűbb Citroën személyautónak az egyterű kategória veteránja, a búcsúzó Xsara Picasso FOREVER limitált széria bizonyult, amelyből 46 talált magyar gazdára. A Citroën öt- illetve hétüléses fényterűje, a C4 Picasso az első negyedéves eladások alapján továbbviszi elődje népszerűségét.

Fontos változás 2011-től, hogy az üzemanyagárak növekedését ellensúlyozandó a Citroënnél a gázüzemű autókra is nagyobb szerep hárul, hiszen benzines motorral hajtott járműveit a 2 éves garancia megőrzésével tudja könnyen és olcsón üzemeltethető LPG változatra átalakítani. A gázüzem nemcsak gazdaságosabb, de környezetkímélőbb megoldás is : a benzinüzemhez képest a légkörbe jutó káros anyag mennyisége különösen a régebbi típusú karburátoros autók esetében csökken jelentősen, de még szabályozott keverékképzésű katalizátoros járműveknél is igazolható a csökkenés. A gázrendszer minden vonatkozásban alkalmazkodik a gépkocsi eredeti üzemanyag ellátó rendszeréhez, és maximális garanciát nyújt mind a benzinüzem mind a gázüzem biztonságos működéséhez.

A céges autóeladások aránya a piacon már 2010-ben jelentősen nőtt 2009-hez képes, 55%-ról 70%-ra, és ez az arány az idei évben tovább növekedhet a magánszemélyeknek értékesített volumenek rovására. 2011-ben a Citroën 25% körüli növekedést irányzott elő a jogi személyeknek történő értékesítésben, hiszen januárban megérkezett az új C4, amely akár méretét, akár 400 literes rakterét, akár korszerű, gazdaságos motorjait tekintve ideális flottaautó. (A személyautók közül a céges ügyfelek által leginkább kedvelt Citroën – nem meglepő módon – az új Citroën C5, amely igazi cégvezetői autó. A C5 eladások 91%-a jogi személyhez kötődött 2010-ben.)
Ugyancsak a B2B eladásokat segíti, hogy a Citroën országos lefedettségű szervizhálózattal rendelkezik, ami komoly garanciát jelent az ügyfeleknek, flottavásárló partnereknek, akiknek lehetőségük van országos szerviz-megállapodásra, kiterjesztett garancia vásárlásra, és a kiszámítható, tervezhető karbantartási költségek miatt szolgáltatási szerződés aláírására is, így a flottapark különböző földrajzi területeken is azonos feltételekkel szervizeltethető.
Ezen felül kilenc márkakereskedésben speciális termékek és szolgáltatások, különlegesen kiképzett értékesítők, céges partnerek számára kialakított körülmények - úgynevezett CITROËN BUSINESS CENTER-ek - várják a vállalati ügyfeleket 2011-ben.

-nor-
|