Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : KÁTYUBIZTOS AUTÓK ÉPÍTÉSÉRE TÖREKSZIK A FORD

KÁTYUBIZTOS AUTÓK ÉPÍTÉSÉRE TÖREKSZIK A FORD

  2011.04.04. 07:45

A Ford belgiumi, lommeli tesztközpontja és az Egyesült Államok béli Michiganben épült teszpályája sok kilomémternyi olyan utat foglal magában, amelynek kátyús felülete képes visszaadni a világ legrosszabb útjainak állapotát. Az ezek által a tesztpályák által biztosított valós körülmények, a high-tech adatgyűjtés és sok kilométernyi tesztelés biztosítja, hogy a Ford felfüggesztései a legkeményebb viszonyok között is tartósak maradjanak.


A Ford mérnökei jól tudják, hogy nem minden út egyforma. Kevés olyan út kanyarog a világban, amelyek finoman bánnak a rajtuk haladó autókkal, a gyakori kátyuk okozta kellemetleségeket pedig a magyar autóvezetők is jól ismerik. Miután a kátyú nem mindig előre látható, a autósok gyakran lassítás nélkül hajtanak át az akár tíz centi mély útburkolati hibákon, jóllehet a megkésett, éppen a gödörben érkező fékezés éppen ugyanakkora károkat okozhat.

         

Annak érdekében, hogy az általa gyártott autók még ilyen körülmények között is helytálljanak, a Ford Belgiumban, a lommeli tesztközpontban és az Egyesült Államokban, a michigani próbapályán dolgozó mérnökei az összes globális piac számára tesztelik az autókat. Számos útfelületet képesek szimulálni, kezdve Európa és Észak-Amerika alsóbbrendű útjaival, ahol gyakran rossz a felület minősége, egészen a fejlődő országok útjaiig, amelyek az időjárás változásával más-más arcukat mutatják. Mivel Európát két nagyon hideg tél sújtotta egymás után, illetve mert a kormányok költségcsökkentése miatt sokkal kevesebb a pénz a közutak javítására Európában és az Egyesült Államokban is, az autósok mindkét földrészen olyan utakon találják magukat tavasszal, amely felülete megrongálódott, és sok rajtuk a kátyú.  A Fordot vezető autósoknak ugyanakkor kevésbé kell aggódniuk, mert autóik készen állnak a megpróbáltatásokra, hiszen karosszériájuk és felfüggesztésük kialakításakor szigorú tesztelésen és alapos fejlesztési folyamaton esnek át.

 

A Ford próbapályáin nincs sétakocsikázás

A Ford valamennyi új modellje kemény teszteken és fejlesztési folyamatokon esik át, mert ezzel biztosítható, hogy e modellek ne csak osztályelső rugózási kényelemet kínáljanak, hanem ellenálljanak a rossz minőségű utak jelentette megpróbáltatásoknak is. A Ford lommeli tesztközpontja komoly kihívást jelentő útfelületekkel várja az autókat; mintegy 80 kilométernyi tesztpálya található itt, amelyek egy részét úgy alakították ki, hogy alaposan próbára tegye a felfüggesztés elemeit.

 

“Tesztpályánkon Európa legkátyúsabb útjait rekonstruáltuk. Ha autóink megfelelnek ezeken a teszteken, akkor szinte mindent kibírnak majd, amivel a közutakon találkozhatnak.” - magyarázza Eric-Jan Scharlee, a Lommeli Tesztközpont speciális műszaki tartóssági tesztekkel foglalkozó mérnöke. „Nevezzen meg bármilyen útfelületet – és nálunk megtalálja.”

 

A lommeli és a michigani tesztközpontokban a világ különféle részein megtalálható útfelületeket rekonstruálták. A belga központ látogatói például meglepve tapasztalhatják, hogy a közlekedési táblák tanúsága szerint csupán néhány száz méter megtétele alatt jártak Franciaországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is. A világon található különböző útfelületek ilyen alapos rekonstrukciója rendkívül fontos ahhoz, hogy a Ford termékei világszerte megfelelhessenek az autósok igényeinek. A valós körülmények szimulációja mellett mesterségesen kátyúsított tesztutak is találhatók itt, amelyeken végighaladva a Ford autók futóművére szabályozott mértékű terhelés nehezedik, illetve amelyek lehetővé teszik a Ford mérnökeinek, hogy mérjék a terheléseket, miközben az autók áthaladnak a kialakított úthibákon.

 

“Mi a Fordnál kétféle tesztpályát használunk annak a terhelésnek a létrehozására, amellyel ügyfeleink a közutakon találkozhatnak.” – teszi hozzá Scharlee. “Az egyik felület létező utak szimulációja, mint például a Lower Dunton út Essexben, a másik pedig mesterségesen előállított kátyúk sokaságát tartalmazza, amellyel a változó útfelületeket vagyunk képesek utánozni.”

 

Ugyanilyen munka folyik a michigani próbapályán is: “Tesztelünk murván. Tesztelünk macskakövön. Hajtunk padlógázzal. Szóval kicsit megpörgetjük a dolgokat.” – veszi át a szót Dan Coleman, a A Ford Globális Tartóssági Folyamatokért felelős vezetője.

 

A Ford a futóművek tesztelését a vásárlók globális igényei szerint fejleszti ki

Hogy tényleg valósághű útfelületeket legyenek képesek alkotni, a Ford mérnökei minden járműkategória vezetőit megkérdezik, hogy milyen utakon járnak autóikkal, és hogyan használják járműveiket. Ezt követően statisztikai profilt hoznak létre az autósokról, az általuk használt utakról, illetve vezetési szokásaikról, majd a tartóssági tesztciklusok során mindezt felhasználják a különböző próbapályákon.

Ezekből az adatokból kiindulva a mérnökök megbecsülhetik, hogy valószínűleg mekkora terhelésnek lesz kitéve egy jármű az életciklusa során, vagyis megtudják, hogy a kocsinak mit kell majd kibírnia. Miután a Ford elkötelezte magát a globális modellek gyártása mellett, a különböző próbapályákon ezt követően végzett tesztprocedúrákat és követelményeket is egységesíti.

 

“A futómű akkor kapja a nagy terhelést, amikor az autó kihajt a kátyúból.” - avat be Simon Mooney, a Ford az angliai Duntonban található Műszaki és Fejlesztési Központjánakunk útterhelési adatokkal foglalkozó mérnöke. “A hatás olyan, mint amikor a kerék nekimegy a járdaszegélynek. Kísérleteket végzünk valamennyi kerék- és abroncsmérettel, ami felkerülhet autóinkra, hogy megtudjuk, mit kell kibírniuk a szerkezeteknek.”

 

Szigorú tesztelés csúcstechnikával

A személyautók karosszériájának és futóművének tesztelése két fázisban zajlik. Az első szakasz során szimulálják azokat az extrém terheléseket, amelyeket a jármű felfüggesztésének és fő részegységeinek az autó élettartama során el kell viselnie. A második fázisban a hangsúly már a teljes autón van; ilyenkor zajlanak a nagysebességű szimulációk és a vezetés földutakon. E tesztek során csúcstechnológiájú eszközökkel mérik a futómű elemeire nehezedő terhelést. A különleges fejlesztésű kerék- és futóműfigyelő felszerelést úgynevezett Terhelési Adatgyűjtő járművekre szerelik; ezek értéke kerekenként akár 125.000 Euró is lehet, ami az autóban lévő kifinomult adatrögzítő és feldolgozó felszereléssel együtt akár 1,7 millió Eurónál is drágábbá tehet egy-egy ilyen autót.

 

“A tesztautókon olyan speciális kerekeket használunk, amelyek mérik a terhelés erejét, illetve az ezek nyomán fellépő mozgásokat mindhárom irányban. Némely autón további érzékelők is vannak, amelyekkel együtt összesen akár 200 különböző csatornán is gyűjthetjük egyszerre az adatokat.” teszi még hozzá Mooney.           http://www.youtube.com/watch?v=THQUs18B3R0

 

-zsom-

 

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG