Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : NISSAN 370Z - 2011-ES MODELLÉV

NISSAN 370Z - 2011-ES MODELLÉV

  2011.04.04. 08:39

A Nissan 370Z Coupe és Roadster még gazdagabb felszereltséggel, módosított futómű-beállításokkal és kifinomultabb kivitellel a legjobb „Z"-tradíciókat folytatja.

"Akár azt akarja valaki, hogy a menetszél a haját borzolja, akár egy teljesen összeszedett viselkedésű coupét akar vezetni, a Nissannak mindkettőre megvan a válasza. Néhány finom változtatás és a futómű tökéletesítése után, a 370Z tovább diktálja a tempót sportautó piacon." - mondta Simon Thomas, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős vezető elnökhelyettese


A Nissan sportautó ikonja, a 370Z kisebb, de fontos módosításokon esett át, melyek kihangsúlyozzák, hogy ez az autó a legizgalmasabb fajtatiszta sportautók egyike a piacon, és megerősítik dinamikus vezető pozícióját.

A fő módosítás a futóművet érinti úgy a Coupé, mint a Roadster esetében, s célja a menetkényelem és a nagy sebesség melletti kezelhetőség tökéletesítése. Tovább növeli a biztonságot a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer, a Nissan Premium Connect műholdas navigációs rendszerrel együtt beépített tolatókamera pedig könnyebbé és biztonságosabbá teszi a tolatási manővereket.

A további változtatások közé tartozik a Coupé esetében az útfelületi zajok jobb kiszűrése, valamint a Coupé és a Roadster automata sebességváltójának módosított „Snow" („hó") kapcsolási mód lehetősége havas, jeges útfelületen történő vezetéskor.

"A 370Z módosítása része a Nissan azon programjának, melynek keretében folyamatosan fejleszti termékeit. Talán a legfontosabb információ, hogy a futómű finomhangolását Európában végezték el Európa számára" - mondta Simon Thomas, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős vezető alelnöke.

"A 370Z 2011-es modelljével a legnépszerűbb sportkocsik egyike jelenik meg a piacon, amelyet még élvezetesebb vezetni."

Részletes információk a 370Z 2011-es modelljéről

Európában magasabb az átlagsebesség, mint bárhol máshol a világon. Ezzel együtt itt található a földgolyó néhány legnagyobb vezetési tudást igénylő útja, és egyben a legrosszebb útfelületűek némelyike is.

A nehézségek ezen kombinációjának megoldása kedvére volt a Nissan Európai Műszaki Központ (NTCE) futómű-mérnökeinek. A 370Z futóművének - amely elöl kettős lengőkaros, hátul térbeli többlengőkaros felépítésű - az európai ízléshez igazodó finomhangolása a lengéscsillapítókra irányult első sorban, amelyek jelleggörbéjét úgy módosították, hogy ezáltal javuljon a menetkényelem és a nagy sebességen elérhető vezethetőség.

A módosítások eredményeként jelentősen javult a kerekek függőleges mozgásának vezérlése, ami mindenfajta útfelületen simább gördülést, az autópályákon pedig nagyobb menetkényelem elérését teszi lehetővé. Emellett javult a nagy sebesség melletti stabilitás, a fenéklemez módosított szigetelő bevonata pedig jobban kiszűri az útfelületről érkező zajt.

A külön rendelhető, fejlett hétfokozatú automata sebességváltó most havas útviszonyokhoz tartozó kapcsolási móddal is kiegészült. Ennek bekapcsolt állapotában az autó az első helyett a második fokoztaban indul el álló helyzetből, hogy a kerekek ne veszítsék el tapadásukat. A rendszer alacsony sebesség mellett a motor fordulatszámát is úgy szabályozza, hogy kiküszöbölje a kerekek havon vagy jégen történő kipörgését.

A felszerelések bővítését jelenti, hogy a külön megrendelhető Nissan Premium Connect műholdas navigációs rendszerhez hozzátartozik a tolatókamera is, a gumiabroncsnyomás-figyelő rendszer pedig az alapfelszereltség része. Ez utóbbi a műszerfalon lévő fedélzeti számítógép kijelzőjébe van beépítve, és a nyomás csökkenésére fényjelzés figyelmeztet.

Minden más tekintetben a 370Z Coupé és a Roadster egyaránt ugyanolyan izgalmas és stílusos, mint a két évvel ezelőtt bemutatott első változat.

Forma

Követve azt a szálat, amely egészen a 40 évvel ezelőtti 240Z-ig visszavezethető, a 370Z formája a klasszikus sportkocsikét idézi: hosszú motorház, kompakt utastér, rövid túlnyúlás a kerekek előtt és mögött, csapott hátsó rész.

A 370Z hossza a lökhárítók pereme között mérve 4245 mm, tengelytávja 2550 mm, ami pontosan 100 mm-rel rövidebb, mint elődjéé. Magassága (1315 mm) 10 mm-rel kisebb, szélessége (1845 mm) 30 mm-rel nagyobb az előbbi modellénél. Annak érdekében, hogy az alacsonyabb tetővonal ne csökkentse a fejteret, az üléshelyzet is lejjebb került, ami alacsonyabb súlypontot is eredményezett.

A karosszéria torziós merevségét ugyanakkor 30%-kal növelték a 350Z-hez viszonyítva, különösen az autó elején, ahol merevítőrudat építettek be a lengéscsillapító tornyok teteje közé. Az alumínium kiterjedt alkalmazása - ebből készültek az ajtók, a motoházfedél és a hátsó csapóajtó - és egyéb súlycsökkentő konstrukciós megoldások eredményeként 32 kg-mal csökkent az autó menetkész tömege, annak ellenére, hogy többlet biztonsági, környezetvédelmi és luxus felszereléseket építettek be.

 

Motor és sebességváltó

A 370Z "szíve" a különleges, 3,7 l-es, V6-os motor. A 350Z erőforrásának továbbfejlesztése, a teljesen könnyűfémből készült, 24 szelepes, két vezérműtengelyes motor, amely - azon kívül, hogy nagyobb a teljesítménye és a nyomatéka - jobban reagál a gázadásra, finomabb a járása és kedvezőbb az üzemanyag-fogyasztása.

A változó időzítésű és emelésű szelepvezérlési technológia (VVEL) segítségével felvillanyozó teljesítményt (328 LE) ér el a motor, nyomatéka pedig lenyűgöző, 363 Nm. A motor a rövid építésű, 6 fokozatú, kézi kapcsolású, vagy a rendelhető hétfokozatú automata sebességváltón keresztül adja le teljestmítményét.

Kézi sebességváltó esetén, annak "S" állásában működik a Nissan féle fordulatszám-szinkronizáló szabályozás (Synchro Rev Control), amely a vezető által végzett fokozatváltás közben biztosítja a kapcsolódó fogaskerekek tökéletes fordulatszám-egyeztetését, és így a fokozatváltás mindenkor úgy zajlik, mintha tökéletes "gázfröccsel" történne.

A tengelykapcsoló és a sebességváltó kar érzékelői figyelik a vezető mozdulatait, hogy visszakapcsoláskor a rendszer a gázpedált működtesse, magasabb fokozatba váltáskor pedig tartsa az állandó fordulatszámot. Amikor a szenzorok a tengelykapcsoló pedál elmozdulását érzékelik, készenléti állapotba kerül az SRC rendszer, és akkor kezd működni, amikor a vezető megmozdítja a sebességváltó kart. Ezt az infomációt a jármű sebességével összevetve az SRC rendszer tudja, hogy a vezető lassít pl. egy kanyar előtt vagy gyorsítás közben magasabb fokozatba kapcsol.

A Visszakapcsolási Fordulatszám Összehangoló Rendszer (Downshift Rev Matching), és az Adaptív Fokozatváltás Vezérlő (Adaptive Shift Control) az automata sebességváltó része. Ez utóbbi megtanulja a vezetői stílust és ahhoz igazítja a fokozatváltásokat.

Kerekek, gumiabroncsok, kormány és fék

A tapadást a külön ehhez az autóhoz kifejlesztett - elöl és hátul eltérő méretű - Yokohama Advan sport gumik biztosítják. Az első gumik 225/50 R18, a szélesebb hátsók 245/45 R18 méretűek. Opcióként rendelhetők nagyobb méretű RAYS könnyűfém kerekek, melyekre 245/40 R19 és 275/35 R19 méretű Bridgestone Potenza gumiabroncsokat szerelnek.

A viszko-kapcsolós, részlegesen önzáró differenciálmű és a menetdinamikai rendszer (Vehicle Dynamic Control) az alapfelszereltség része. Az utóbbi elektronikusan működtetett kipörgésgátló és stabilitásmegőrző rendszerek kombinációja, amely szükség esetén automatikusan csökkenti a motor nyomatékát és/vagy egyenként működteti az egyes kerekek fékeit.

A fogasléces kormányművet is átdolgozták, hogy jobban közvetítse a vezető számára az útról érkező visszajelzéseket, és a holtponti helyzet környezetében jobban reagáljon. Most a sebességtől függő rásegítés révén agilisabb városi vezetést tesz lehetővé, miközben az autópályán jellemző sebességen nagyobb stablitást ad.

Elöl és hátul nagy méretű szellőztetett féktárcsák találhatók. Az első féktárcsák átmérője 355mm, a hátsóké 350 mm, ezeket elöl négy, hátul két munkahengerrel működő féknyereg veszi közre. A fekete-ezüst színű féknyergekbe bele van gravírozva a Nissan márkanév.

Az elektronikával támogatott biztonsági felszerelések közé tartozik a legutolsó generációjú ABS az elektronikus fékerő-elosztó rendszerrel (EBD) és a fék-asszisztenssel (BA) együtt.

Felszereltség

A 370Z-k alapfelszereltsége igen gazdag: része a motor indítógomb az intelligens kulccsal, a 18 coll méretű, öntött könnyűfém kerekek, a sportos fékberendezés és a viszko-kapcsolós, részlegesen önzáró differenciálmű. Az ülések elektromosan állíthatóak, az audio-rendszer és a telefon működtető gombjai a kormánykeréken vannak, és az alapfelszereltség része a Bluetooth-os csatlakozási lehetőség is.

A GT Pack változat a fűtött és szellőztetett bőr/hasítottbőr ülésekkel, a prémium-hangzású BOSE hifi-berendezéssel, a sebességtartó automatikával és a 19 coll méretű kovácsolt könnyűfém kerekekkel egészül ki. A GT Packba tartozik a kézi sebességváltós változatnál a fordulatszám szinkronizáló szabályzás és az emelkedőn elindulást segítő rendszer.

A külön rendelhető felszereltségek között fő helyet foglal el a Nissan fejlett, merevlemezes Connect Premium műholdas navigációs és zenetároló rendszere. A 40 GB-os merevlemez nagyobb európai térkép-lefedettséget biztosít, és ezzel együtt 10 GB méretű tárhelyet bocsát rendelkezésre a személyes zenegyűjtemény fájljainak feltöltésére. A rendszer része a nagy felbontású képernyő a műszerfalon, a DVD-lejátszó funkció, az iPod USB-csatlakozó és mostantól kezdve a tolatókamera is. Külön megrendelésre elérhető a Nissan úttörő, „öngyógyító" Scratch Shield festékbevonata is, amely az apró karcolásokat megszüntetve megőrzi a karosszéria újszerű állapotát.

A Roadster

Miután a Roadster tervezése a Coupé-éval egyidejűleg kezdődött, a Nissan tervezőinek sikerült megvalósítania, hogy a puhatetős változat kifinomult sziluettje révén a tető jobban, természetesebben épül be a teljes formába.

A különleges eredmény a lendületes vonalakkal és az agresszíven rövid túlnyúlásokkal jól tükrözi a „Z-karaktert", míg magának a tetőnek az alakja természetesebb átmenetet képez a hátsó rész felé, amennyiben nincs lenyitva.

Lenyitott helyzetben a puha tető a karosszéria színére fényezett kemény fedél alá húzódik vissza, amely nagy sebesség esetén szintén segít az örvénylés csillapításában, és így lehetővé teszi a kétüléses térben utazóknak, hogy teljes mértékben kiélvezhessék a nagy teljesítményű „szabadtéri autózás" minden hangját és magával ragadó érzését.

A Coupé-ból már ismerős többi formai elem is átkerült a Roadster-re. Ezek közé tartozik az egyedi, bumeráng alakú, LED-es hátsó lámpa, valamint a nyíl alakú első lámpatest, és ugyancsak jelen vannak a jól ismert Z stílusjegyek, mint a függőleges ajtókilincs, a kettős kipufogócső, és az oldalsó irányjelzőkben látható Z-jelek.

Az autó belsejében a vezető-központú utastérben is számos olyan részlet található, amely már a Z szinonimájává vált: ilyen pl. a motorindító/leállító gomb, a padlóra helyezett forgástengelyű gázpedál, a középre helyezett fordulatszámmérő, és három, külön-külön árnyékoló ernyő alatti műszer (köztük az olajhőmérséklet-mérő) a műszerfal tetején és a vezető felé befordítva.

A Roadster teteje teljesen automatikusan lenyitható és visszacsukható, és már nem szükséges a véghelyzetben külön kézzel rögzíteni a mechanikus csatlakozóval. A tető nyitása már séta-tempóban is elvégezhető, az autón kívülről is vezérelhető, az ajtózáró gomb három másodpercen túli lenyomásával. Mindössze 20 másodperc szükséges a tető helyre emeléséhez és rögzítéséhez, vagy teljes nyitásához és a tároló fedél alá történő eltüntetéséhez.

A vászontetőt finom belső bevonattal látták el, részben azért, hogy takarja a tető vázszerkezetét, másrészt, hogy csökkentse a zajszintet. A rendszer mozgatására a korábbi villanymotor helyett most csendes működésű hidraulikus szivattyút használnak.

"Bemutatásuk alkalmával a Coupé és a Roadster sok dícséretet kapott azért, ahogyan az izgalmas megjelenést és a stílust ötvözték. A futómű finom módosítása - amely az európai követelményeknek és ízlésnek való megfelelést szolgálta - a 2011-es 370Z-t vonzóbbá teszi, mint valaha."- mondta Thomas

 

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG