Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : A Nissan LEAF NISMO RC (Racing Competition) – elektromotoros versenyautó

A Nissan LEAF NISMO RC (Racing Competition) – elektromotoros versenyautó

  2011.04.18. 11:24

Új dimenzióba helyezi a zéró-emissziós stratégiát.   ….a versenypályára!!

A speciális célra tervezett prototípus a sorozatgyártású Nissan LEAF részegységeit és technológiáját drámai megjelenésű, versenyzésre kész szénszálas karosszériába csomagolja. Az autó hátulján, közvetlenül az erőteljes, állítható hátsó spoiler alatt ez áll: Nissan LEAFTM. A hajtást a 100%-ban zéró emissziós, a korszerű lítium-ion akkumulátor által biztosított elektromos energiát hasznosító rendszer adja, ugyanúgy, mint a világon elsőként nagy sorozatban gyártott, megfizethető elektromos autó esetében.


Annak ellenére, hogy nincs hátsó ajtaja, hátsó ülése, csomagtartója, audio- és navigációs rendszere, kárpitozása és egyéb kényelmi berendezése, felfedezhető a családias vonás. Ez az a pont, ahol a sorozatgyártású Nissan LEAF és a Nissan LEAF NISMO RC közötti hasonlóság véget ér. Amint az „RC” (Racing Competition, autóverseny) jelzés is mutatja, ez az új elektromos autó, amelyet a 2011-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon mutatnak be, azzal a különleges céllal készült, hogy új értelmet adjon a „Racing Green” (versenyautó-zöld) fogalmának.

A Nissan, amely a világon vezető szerepre tett szert azzal, hogy 2010 végén piacra lépett az elektromos hatású Nissan LEAF személyautóval az Egyesült Államokban, Európában és Japánban, most az autóversenyzés világában szeretné felhívni a figyelmet az elektromos autók láthatólag kiaknázatlan képességeire.

„A NISMO-ban - a Nissan világszerte elismert autósport-csoportjában - rendelkezésre álló tehetségre, valamint a cég Super GT és FIA GT1 versenycsapatai mögött álló mérnökök tudására támaszkodva a Nissan LEAF NISMO RC gördülő laboratóriumként fog szolgálni az elektromos járművek, és az aerodinamikai rendszerek gyorsított fejlesztéséhez, valamint alapot képez az új „zöld autóverseny” sorozatok kifejlesztéséhez.” - mondta Carlos Tavares, a Nissan Americas elnöke, amikor a New York-i Nemzetközi Autókiállítással kapcsolatban nyilatkozott.

Az új elektromos versenyautó valószínűleg számtalan 2011-es motorsport eseményen fog még megjelenni, mert a cég úttörő jellegű, speciálisan zéró-emissziós versenysorozat lehetőségeit vizsgálja a következő évekre nézve.

A Nissan LEAF NISMO RC formáját és szerkezetét ugyanúgy, a szénszálas erősítésű önhordó kocsitestből kiindulva tervezték meg, mint egy igazi versenyautót. A három részből álló karosszéria levehető első és hátsó elemből, rögzített ablakokból, LED- fényszórókból és hátsó lámpákból, valamint a vezető által állítható hátsó levegőterelő szárnyból áll. A Japánban található Nissan Globális Formatervező Központ a széria Nissan LEAF egyedi megjelenésű karosszériáját alapul véve készítette el a 2 ajtós verseny-változatot. Külső megjelenését a 4 rétegű gyöngyfehér fényezés határozza meg, amit a kék NISMO/zéró-emissziós grafika egészít ki.

A versenyautó 2 cm-rel hosszabb, 17 cm-rel szélesebb, és tengelytávja 9,9 cm-rel rövidebb az alap-változatnál. Méreteit illetően a leginkább szembetűnő különbség a magasságban van, mert a NISMO RC 35 cm-rel alacsonyabb a sorozatgyártású LEAF-nél. Az útfelülettől mért szabad magassága 6,1 cm, szemben a normál közúti kivitellel, amelyé 16 cm. A versenyautó kb. 40%-kal könnyebb a sorozatgyártású alapváltozatnál, 938 kg a tömege.

A NISMO RC alapvető felépítése jelentősen eltér a sorozatgyártású személyautóétól, hiszen az akkumulátor-egység, a villanymotor és az áramátalakító a két tengely között helyezkedik el, és a hátsó kerekek a hajtottak, míg a sorozatgyártású LEAF elsőkerék-hajtású. A NISMO RC kerélfelfüggesztése elöl-hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros, és a fékerő-elosztás a vezető által állítható. A 6 küllős, 18 collos kerekekre P225/40R18 méretű BRIDGESTONE versenygumik kerültek.

A sorozatgyártású Nissan LEAF-hez hasonlóan, a NISMO RC hajtásához is 48 kompakt modulból álló lítium-ion akkumulátor szolgáltatja az energiát, s magát a hajtást egy érzékeny reagálású, 80 kW (109 LE) teljesítményű, 280 Nm nyomatékú váltóáramú szinkronmotor végzi. Az akkumulátor a hátsó burkolaton belül elhelyezett gyorstöltő csatlakozón keresztül 30 perc alatt a teljes kapacitásának 80%-áig tölthető fel. A versenytárs autókkal ellentétben, a NISMO RC-nek nincs kipufogócsöve, s menet közben nem bocsát ki sem CO2-t, sem más üvegházhatást növelő gázt, és kipufogó hangja sincs.

Az előzetes tesztek során a NISMO RC álló helyzetből felgyorsítva 6,85 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, csúcssebessége pedig 150 km/h. Az előzetes becslések szerint verseny-körülmények között 20 percig üzemeltethető.

„Egyesek úgy gondolják, hogy az elektromos járművek az autózás élvezeti skálájának unalmas oldalán állnak - ami nyilvánvalóan sem a széria Nissan LEAF-re, sem a felvillanyozó Nissan LEAF NISMO RC-re nem mondható” - tette hozzá Tavares. „A Nissan LEAF-tulajdonosok teljes mértékben azonosulnak a zéró-emissziós technológia új világával. Hiszünk abban, hogy az autósportban is megvan ugyanez a potenciál, és a Nissan büszke rá, hogy az első helyet foglalja el a rajtrácson.”

-niss-

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG