AZ AUDI Q5 HYBRID QUATTRO
2011.06.07. 22:26

Az Audi Q5 hybrid quattro ereje akár egy V6-osé, fogyasztása, mint egy négyhengeresé, széles körűen variálható utastere pedig a szabadidős és a családi programok számára egyaránt bőséges helyet kínál. Belsőégésű erőforrásaként egy 2.0 TFSI (155 kW/211 LE) szolgál, s elektromos motorjával (40 kW/54 LE) közösen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, miközben a szabvány (NEFZ) szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként mindössze 6,9 literre adódott. A kiemelkedő színvonalú technikák sorát a quattro állandó összkerékhajtás és a kifejezetten agilis menettulajdonságokat biztosító futómű teszi teljessé.
Kifejlesztése során az Audi mindvégig nagy súlyt fektetett az elektromos hajtással megtett útszakaszok lehető legmagasabb arányára. A piac jelenleg legdinamikusabb hibrid SUV-modellje legfeljebb 60 kilométer/óra sebességgel akár három kilométert is megtehet nulla emissziójú üzemben, s tisztán elektromos hajtással akár 100 kilométer/óra tempóra is képes.
Az Audi Q5 hybrid quattro az aktív életstílus tökéletes járműve – gazdaságos, dinamikus, tágas és kényelmes.
Az Audi Q5 hybrid quattro hosszúsága 4,63, szélessége 1,90, magassága azonban csupán 1,63 méter így kifejezetten sportos arányokat képvisel vetélytársai körében. Légellenállási együtthatója (cW) 0,32-es értékével szintén kategóriája egyik legjobbja. Formavilága elegáns és az egyetlen darabból kifaragott szobrokét idézi, ami szintén az - e területen is a vezető márkák közé tartozó - Audi jellegzetes stílusa.

Az Audi Q5 hybrid quattro külső megjelenésében a hátulján és oldalán látható „Hybrid” feliratokról, magas fényű fekete bevonatot kapott „singleframe” hűtőrácsáról, „Arktis-ezüst” exkluzív színárnyalatáról, 19-colos, tízküllős „Turbina” könnyűfém keréktárcsáiról, valamint kipufogói krómozott végcsöveiről ismerhető fel.
Fényszórói kívánságra LED-technikájú nappali világítással kiegészített „Xenon plus” kivitelben is rendelhetők, ez esetben hátsó lámpáiban is fénykibocsátó diódák működnek.
Oldalnézetét alapvetően emelkedő vonalak határozzák meg, lapos sínek övezte elegáns tetőíve pedig szintén az Audi Q5 hybrid quattro karcsú, kupészerű vonalvezetését emeli ki. A teljes fart körülölelő csomagtér-ajtó és a motorházfedél egyaránt alumíniumból készül.
Hosszú, 2,81 méteres tengelytávja bőséges belső térkínálatot biztosít, ülései ergonomikusan formáltak és tág határok között állíthatók. A hátsó ülések háttámláinak dőlésszöge szintén szabályozható, s különösen kényelmesen hajthatók le az ülőpárnára, mindehhez elegendő meghúzni a csomagtérben található karokat. A csomagtartó ezzel 460-ról egészen 1.480 literre bővíthető. Az Audi Q5 hybrid quattro padlózata alatt, azaz ütközéstechnikai szempontból különösen védetten helyezkedik el fejlett lítiumion-akkumulátora, amely ily módon alig korlátozza csomagterét.

Az Audi Q5 hybrid quattro karosszériájában nagy arányban szerepelnek a nagy- és legmagasabb szilárdságú acélfajtákból készült komponensek, amelyek a tömeg csökkentése mellett jelentősen növelik az ütközésbiztonság színvonalát, akárcsak a karosszéria merevségét, s lengéstechnikai tulajdonságait is javítják. Az első üléseken a biztonságiöv-előfeszítők és a légzsákok újszerű, különösen intelligens együttműködése fokozza a biztonságot.
Az elektromosan vezető elemek a teljes magasfeszültségű rendszerben szigetelve működnek, vagyis semmiféle vezető kapcsolatban nem állnak a jármű többi részével. Ennek eredményeképpen az áramütés veszélye sem nőtt, s a rendszer a biztonságiöv-előfeszítők vagy a légzsákok aktiválásakor az Q5 hybrid quattro teljes nagyfeszültségű hálózatát automatikusan áramtalanítja.

Utasterében az Q5 hybrid quattro az Audi letisztult és elegáns formai nyelvezetét variálja tovább. A „cockpit” egyértelműen a vezetőre összpontosít, a kezelés pedig intuitíve könnyen érthető és elsajátítható. A műszerek és kijelzők új koncepciója a „powermeter” segítségével, 0-tól 100 százalékig terjedő skálán jelzi a rendszerteljesítmény alakulását. Az egyes üzemállapotok ezzel párhuzamosan az MMI kezelési rendszer nagyméretű monitorján is megjelennek.
Futóműve szintén az Audi Q5 hybrid quattro alapvetően dinamikus karakterét hangsúlyozza. A légellenállás mérséklése érdekében karosszériáját 25 milliméterrel mélyebbre süllyesztették a tervezők. Közvetlen kormányzása pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelületről. Az ötkaros első és a trapézkaros hátsó felfüggesztések túlnyomórészt alumínium-komponensekből épülnek fel, az alacsonyra helyezett, elektromechanikus kormánymű pedig a kormányzási impulzusokat közvetlenül a kerekekre továbbítja. A kellően intenzív lassulásról 17-colos tárcsákkal ellátott fékek gondoskodnak, amelyek szériakivitelben 235/55 méretű gumiabroncsokkal szerelt, 19-colos könnyűfém keréktárcsák mögött dolgoznak, de kívánságra az Audi 20-colos keréktárcsákkal is áll vásárlói rendelkezésére.

Az Audi hibrid SUV-modelljét sportosan precíz irányíthatósági tulajdonságok jellemzik, magas fokú stabilitás és kényelmi színvonal mellett. Az elektromos és a hagyományos hajtás közötti váltás gyakorlatilag észrevehetetlenül zajlik. Elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESP) olyan új funkciókkal is bővül, amelyek nem szerepelnek vetélytársai kínálatában. Ilyen például, amikor az ESP rendszere speciális érzékelője segítségével felismeri a felszerelt tetőcsomagtartót, vagyis az Audi Q5 hybrid quattro tömegközéppontjának jóval magasabb pozícióját. A tetőterhelés a 75 kilogrammot is elérheti. Az ESP ekkor a menetdinamikai határhelyzetekben korábban avatkozik be, e differenciált működés pedig dinamikusabb alaphangolást tesz lehetővé a rendszer számára.

Az ugyancsak az alapfelszereltséget bővítő lejtmenet-asszisztens úgy teszi biztonságosabbá a lejtőn ereszkedést, hogy 30 kilométer/órás tempó alatt önműködően tartja a korábban megadott tempót. Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és a blokkolásgátló (ABS) berendezés egyaránt külön terepes üzemmóddal is rendelkezik. Az ESP ekkor a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadásra összpontosítva működik, míg az ABS a talaj alapvető jellegét érzékelve választ a homokos, sóderes vagy köves út megfelelő szabályzási karakterisztikája között.
Az Audi eleve bőséges felszereltséggel látja el új dinamikus SUV-modelljét, benne automatikus légkondicionáló berendezéssel, színes kijelzővel ellátott fedélzeti számítógéppel, a hajtásrendszer fő energiaáramlásait is megjelenítő „MMI Navigation plus” navigációs rendszerrel, valamint az „Audi Sound System” audio-berendezéssel. Az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer itt kínált, merevlemezes tárolóval és DVD-meghajtóval ellátott változata a „Bluetooth-Autotelefon online” rendszerével közösen a Google Earth képeit is elérhetővé teszi a navigáció során, illetve számos online-szolgáltatás igénybevételét is biztosítja. A mobil külső eszközök csatlakoztatására WiFi-hotspot is rendelkezésre áll.
Az extrafelszerelésként rendelhető digitális rádióvétel és az USB-porttal kialakított iPod- illetve MP3-csatlakozás tökéletes együttest alkot a dán highend-specialista Bang & Olufsen hangrendszerével.
Kívánságra az Audi Q5 hybrid quattro számos, egyenesen a felsőkategóriából érkező hightech-rendszerrel is felszerelhető, amelyek nyomán a vezetés még biztonságosabbá, lendületesebbé és pihentetőbbé válhat. Az „advanced” parkolásssegítő rendszer tolatókamerája képével segíti hatékonyan a manőverezést, az „Audi lane assist” az éppen használt forgalmi sáv tartását felügyeli, míg az „Audi side assist” sávváltáskor hívja fel a vezető figyelmét a veszélyre.
További felszerelései szintén egyértelműen jelzik az Audi Q5 dinamikus és igényes SUV-modell jellegét. Ezek között említhető a kulcsnélküli nyitás rendszere, a nagyméretű panoráma-üvegtető, a háromzónás komfort automatikus légkondicionáló berendezés, a hátsó oldalablakok napvédő rolói vagy éppen az „adaptive light” dinamikus kanyarvilágítás rendszere. A fényszóró-asszisztens önműködően vált a távolsági és a tompított fény között. Az első ülések kívánságra elektromosan állíthatók, fűthetők illetve szellőztethetők.

Az új modell június végétől rendelhető, 2011 utolsó negyedévében 15.900.000 forintos alapáron érkezik a márkakereskedőkhöz.
Az Audi Q5 hybrid quattro adatai
Karosszéria
- Hosszúság 4.629, szélesség 1.898, magasság 1.625 milliméter
- Dinamikus arányok, a kategória legalacsonyabb légellenállási együtthatója (cw = 0,32)
- Két design-csomag választéka
Csomagtér
- Csomagtér térfogata 460 - 1.480 liter
- Számos praktikus részletmegoldás a sport- és a szabadidős tevékenységek számára,
hosszirányban állítható hátsó ülések (széria), kívánságra lehajtható első utasülés
Utastér
- Hosszú, 2.812 milliméteres tengelytáv, bőséges térkínálat, számos rakodóhely
- Intuitív kezelés, továbbfejlesztett MMI-rendszer
- Különösen magas színvonalú passzív biztonság
Hajtásrendszer - Hibridhajtás a 2.0 TFSI (155 kW/211 LE) belsőégésű erőforrás és az elektromos motor
(40 kW/54 LE) kombinációjának köszönhetően igen magas, 180 kW (245 LE)
rendszerteljesítménnyel; maximális rendszer-forgatónyomaték 480 newtonméter
- Kedvező, 100 kilométerenként átlagosan 6,9 literes tüzelőanyag-fogyasztás; alacsony,
kilométerenként 159 gramm széndioxid-kibocsátás
- 2.0 TFSI belsőégésű motor közvetlen benzinbefecskendezéssel, turbófeltöltéssel és AVS
változó szelepvezérléssel
Futómű - Előrébb tolt első tengelyvonal
- Lejtmenet-asszisztens szériafelszerelésként
Felszereltség
- Automatikus légkondicionáló berendezés és „Audi Sound System” már alapkivitelben - Korszerű kommunikációs és vezetői segédrendszerek
- Kívánságra panoráma-üvegtető
|