Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : KOMPAKT SPORT TOURER: AZ ÚJ MERCEDES-BENZ B-OSZTÁLY

KOMPAKT SPORT TOURER: AZ ÚJ MERCEDES-BENZ B-OSZTÁLY

  2011.08.25. 13:05

Lényegesen agilisabb és hatékonyabb az eddiginél, ugyanakkor megszokottan komfortos és tágas – igazi sokoldalú tehetség a Mercedes-Benz új B-osztálya. A kompakt Sports Tourer dinamikáját ránézésre is érzékelteti kis magassága és a felegyenesedett üléspozíció. Új, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotorjával, új dízelmotorjával, új duplakuplungos váltóművével, illetve sebességváltójával, valamint új asszisztencia-rendszereivel műszakilag is új korszakot nyit meg a fronthajtású jármű a Mercedes-Benz kompakt kategóriájában.


„Egy csapásra ennyi újdonság még egyetlen modellváltásnál sem jelent meg a Mercedes-Benz történetében“, hangsúlyozza Dr. Thomas Weber, a Daimler konszernkutatásért felelős igazgatósági tagja és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. „A B-osztály vásárlóinak előnyére válik a példásan csekély fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, az élvezetes vezetés és a tágas belsőtér, illetve a kategóriában soha nem látott biztonsági színvonal.“

     

Az új B-osztály (hossz/szélesség/magasság: 4.359/1.786/1.557 milliméter) világpremierje a Frankfurti Autószalonon (2011. szeptember 13-25.) lesz, az európai értékesítés 2011 novemberében kezdődik.

Külső design:

Tipikus  Mercedes Sports Tourer az új B-osztály, meredekhátú limuzinként nagyon tágas, miközben meggyőzően dinamikus is. Erre utalnak a jellegzetes külső vonalak is: az orr és a far a szélességet hangsúlyozza a széles, szembeötlő hűtőmaszkkal és az oldalakig nyúló fényszórókkal, valamint a széles hátsó szélvédővel, a vízszintes meander-tagolású lámpákkal és a mélyre lenyúló nagy csomagtér-fedéllel.

      

Különösen jól érvényesíti a sportosságot és a kiváló áramvonalazást az oldalvonal: a motorháztető folyamatosan megy át az A-oszlopba, a tetővonal pedig feszes ívet rajzol a markáns tetőspoilerig. A tetőbe préselt mélyedés nyúlánkabbá teszi az autót. Az erőteljes kerékívek és a dinamikus feszültséget hordozó karaktervonalak a Mercedes-Benz aktuális formanyelvének sportos megvalósítását képezik. Dinamikus küszöbburkolatok zárják le alulról a járművet, és adnak neki könnyed hatást. Rafinált részletek, mint az új világítótestet tartalmazó fényszóró míves kialakítása, jelzik a márka elhatározott szándékát, hogy a kompakt kategóriában is minden kétséget kizárólag prémiumszintet nyújtson.

Kiváló aerodinamika:

Kitűnő, cW = 0,26-os alaktényezőjével piaci szegmensének élére áll az új B-osztály. E nagyszerű eredmény elérésében az áramvonalas küllem mellett sok-sok részlet tökéletesítése játszott szerepet, például az első kerekek körüli áramlásnál, a padlólemez kialakításánál és a hűtőlevegő elvezetésénél. Egyes újdonságokat szabadalmaztattak, mint például a kerékdob speciális spoilerét. A későbbiekben rendelkezésre álló, opcionális ECO műszaki csomaggal ellátott B-osztály eléri az aerodinamikai világbajnok E-osztály Coupé szintjét, illetve a meredekhátú limuzinnál is szenzációsnak számító cW = 0,24-es alaktényezőt.

         

Új koncepció:

Az új B-osztály dinamikáját az új járműkoncepció juttatja érvényre. Legfeltűnőbb a magasság csökkenése: az 1.557 milliméteres autó elődjénél csaknem öt centiméterrel jobban lapul az útra. Közelebb került az aszfalthoz az ülés is (mínusz 86 mm), hogy könnyebb legyen a beszállás, ám a jó kilátás továbbra is biztosított.

Az ügyfelek kívánságának eleget téve felegyenesítették az üléspozíciót, közben tovább növelték a fejteret: az elöl maximum 1.047 milliméteres érték (tolótető nélkül) e tekintetben is a szegmens legjobbjai közé sorolja a B-osztályt. Az ergonómiailag előnyös testtartás a padlólemez lesüllyesztésével együtt akkora hátsó lábteret eredményezett (976 mm), amely felülmúlja még az S- és E-osztályét is, s ezzel a kategória rekorderének számít.

Kívánságra az úgynevezett EASY-VARIO-PLUS rendszerrel látják el a B-osztályt, amelynek segítségével néhány mozdulattal úgy rendezhető át a belső tér, hogy terebélyesebb tárgyak is szállíthatók benne. Az EASY-VARIO-PLUS többek között 140 milliméterrel elcsúsztatható hátsó üléseket (ezáltal 488-ról 666 literre nő a csomagtér) és az ülőlapra előrehajtható támlájú első utasülést tartalmaz.

Belső design:

A B-osztály enteriőrje magasabbra helyezte a mércét a kompakt osztályban: értékes anyagok és finoman kiképzett felületek, míves részletek, precíz kidolgozás és újszerű nagyvonalúság, ami eddig a magasabb járműkategóriák privilégiuma volt. Itteni megjelenésük azonban jól érzékelteti a Mercedes-Benz különleges igényességét a minőség és értékteremtés terén. Ilyen például, hogy a műszerfalat kívánságra díszvarrásos ARTICO bőrrel vonják be. Négyféle felszereltségi kivitel (Króm-, Sport-, Exkluzív- és Éjszakai csomag) ad teret az egyéni ízlésnek.

Belül első pillantásra feltűnik az a nagy, háromdimenziós dekoráció, amely kiterjed az egész műszerfalra. Négy változatban kapható, amelyek széles spektrumot fednek le a sportostól a klasszikusig. Közös bennük a kiváló értékhatás, amely a látvány és a tapintás mellett magától értetődően kiterjed a könnyű ápolásra és a tartós minőségre is.

Középen a három nagy, kerek szellőző egyéni kialakítású keresztbordája sportos hangulatot visz az enteriőr érzelmekre ható formavilágába. Felettük szinte lebegni tűnik a kétféle méretben (5,8 és 7 col) rendelkezésre álló színes képernyő (TFT). Ragyogó designjával – galvanizált díszkeret képez kontrasztot az előlap zongora-feketéjével – és karcsú alakjával ez a vezetőhely ékessége!

A háromküllős kormánykerék minden esetben ezüst-krómdíszes középső küllője, a kombinált műszerfal négy kerek műszere, alaphelyzetben lefelé, 6 órára beálló mutatókkal, valamint az ülések kontrasztos díszvarrása teszi teljessé a sportos jelleget.

        

Hajtómű:  

Az új B-osztály új benzin- és dízelmotorokat, illetve manuális és automata váltóművet kapott. Mindegyik a vállalat saját fejlesztése, gyártásukat a Stuttgart-Untertürkheim és -Hedelfingen, Rastatt/Baden, Gaggenau/Baden és Kölleda/Thüringen üzemegységekre bízták. Mivel egyszerre végezték a fejlesztést, a részegységeket tökéletesen össze tudták hangolni egymással, például a B-osztály valamennyi modelljének alapfelszerelése, az ECO Start-Stop esetében.

E fődarabok közös jellemzője a legmagasabb fokú hatékonyságot, a sima járást és a már alacsony fordulatszámon nagy húzóerőt biztosító új műszaki megoldások sora. Súlyuk kicsi, jövőjük pedig biztos, mert megfelelnek a később várható kipufogógáz-előírásoknak. Tekintettel a keresztirányú beépítésre mind az alapvetően turbófeltöltésű motorokat, mind a váltóműveket nagyon kompaktra építették, aminek köszönhetően fronthajtású autótól mintaszerűen kicsi, 11 méteres lett a B-osztály fordulóköre. A motor és a váltómű négypontos felfüggesztése a motor és a váltómű bakjából és négy nyomatéktámaszból áll. Ezeket külön a nyomatékos motorokhoz tervezték, maximális zajkomfortra méretezve. A rendkívüli menetkényelem nem kis részben köszönhető a váltómű-csapágyba integrált hidraulikus csillapítónak is.

Az új négyhengeres benzinmotorokkal (belső megjelölésük M270) egy teljesen új motorcsalád indul. Vele jelenik meg a kompakt kategóriában a Mercedes-Benz közvetlen befecskendezés harmadik nemzedéke, amelyet tavaly vezettek be a BlueDIRECT V6- és V8-as gépeken. A motor hossz- és keresztirányban is beépíthető. Az új B-osztályban egyelőre 1,6 literesként áll rendelkezésre mint B 180 (90 kW, 122 LE) és B 200 (115 kW, 156 LE), míg 200 illetve 250 Nm nyomatéka már 1.250/perctől.

Az új négyhengeres dízel a C-től az S-osztályig alkalmazott OM651 továbbfejlesztése, harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezéssel. Lökettérfogatát 1,8 literre csökkentették, sok részletében tökéletesítették, és most először építik be keresztben a Mercedes-Benz egyik típusába. Teljesítménye B 180 CDI-ként 80 kW (109 LE), B 200 CDI-ként 100 kW (136 LE), nyomatéka 250 Nm 1.400/percnél, illetve 300 Nm 1.600-nál.

További premier a Mercedes-Benznél az új duplakuplungos 7G-DCT sebességváltó. Nagyon kompakt, hét fokozatával kiválóan alkalmazkodik a motor fordulatszámához, kis elektromos olajszivattyújával Start-Stophoz alkalmas, nem szakítja meg a vonóerő átvitelét, és az automaták komfortját ötvözi a manuális váltó hatékonyságával.

Szintúgy kompakt az új, háromtengelyes hatfokozatú manuális sebességváltó, a DCT közeli rokona. Legfőbb jellemzői a komfortos, könnyű kapcsolás, a csekély belső súrlódás és a kis súly.

      


Futómű:

 „Felvillanyozóan agilis“ – hangzik az új B-osztályt már kipróbált valamennyi tesztelő ítélete. Dinamikusabbá válásában - miközben kényelemérzetünk cseppet sem csökken - három tényező játszik szerepet: az alacsonyabb súlypont, a négy-lengőkaros hátsó futómű és az ESP® elektronikus menetstabilizáló továbbfejlesztése. A hatást opcionális sportfutóművel lehet fokozni, amely további 20 milliméterrel lejjebb viszi a súlypontot, és amplitúdó-szelektív lengéscsillapítást, illetve direkt kormányművet tartalmaz.

Újonnan tervezték a B-osztály elektromechanikus kormányművét: a rásegítő villanymotor, kevés helyet foglalva, a kormányoszlopra került (Dual Pinion EPS). A sportcsomaghoz direktkormány jár: a kormánykerék nagyobb elfordításakor érezhetően közvetlenebb lesz az áttétel, ami jelentősen fokozza az autó élénkségét, és nagyon kezessé teszi a viselkedését. Az elektromos rásegítés hozzájárul a hatékonysághoz, mert csak akkor vesz fel áramot, amikor dolgozik.

Eltérően a kompakt kategóriában megszokottaktól, a COLLISION PREVENTION ASSIST nemcsak arra való, hogy városi forgalomban kivédje a bagatellkárokat, hanem a tipikus ráfutásos ütközésektől óv meg valódi veszélyhelyzetben, 30 km/óra felett. A Mercedes-Benz várakozása szerint ennek az új biztonsági rendszernek jelentős hatása lesz a balesetek számának csökkentésében.

A biztonság demokratizálását több más asszisztencia-rendszer is szolgálja, amelyek magasabb osztályokból kerültek át a B-osztályba, például:

Adaptív menetfény-asszisztens

Holttérfigyelő- és sávtartó asszisztens

Attention Assist éberségfigyelő-rendszer (széria)

Sebességhatár-asszisztens (táblafelismerés)

Aktív parkolást segítő rendszer

Hold-funkciós fék (széria: 7G-DCT-hez)

Hegymeneti elindulást segítő Hill-Holder

Linguatronic hangvezérlés

Tolatókamera

DISTRONIC PLUS, BAS

PRE-SAFE® (először a kategóriában).

Premier a kompakt kategóriában: először kapható a PRE-SAFE®

A kompakt kategóriában először a B-osztállyal válik elérhetővé a PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer. Így egyre szélesebb kör élvezheti ennek az innovációnak az előnyeit, amely 2002-ben az S-osztályban jelent meg. Központi elemei a reverzibilis övfeszítés, az oldalablakok és a tolótető becsukása kritikus menethelyzetben, illetve  memóriafunkciós, teljesen elektromos állítású első utasülés esetén az beáll a biztonsági szempontokból legmegfelelőbb helyzetbe. A PRE-SAFE® rendszert alapvetően a kritikus hossz- és harántdinamika aktiválja, de ugyanez bekövetkezhet bizonyos asszisztencia-rendszerek működésének következményeképp is.

Az utasvisszatartó rendszerek számot vetnek azzal, hogy a B-osztály elsősorban családi autó. Ennek megfelelő súlyt helyeztek a hátsó üléseken utazók biztonságára. Alapfelszerelés a külső helyeken az övfeszítő, az överő-határoló és az állítható övmagasság, hátsó légzsákokat pedig kívánságra építenek be. Akárcsak a típuselődhöz, kapható integrált gyermekülés és automatikus gyermekülés-felismerés (AKSE). A vezető és az első utas testi épségét újszerű medence-légzsák védi, amely lefedi a medence mellett a teljes felsőtestet is. Fejvédelemre szériában építik be az ablaklégzsákot.

COMAND Online multimédia-rendszer, Internet-hozzáféréssel

Internet-hozzáférés, komfortos LINGUATRONIC hangvezérlés, különböző vételárú kétféle navigátor, csatlakozó mobil zenehordozók részére és ösztönszerű kezelési koncepció – a B-osztály olyan kényelmet és funkcionalitást kínál az információs és kommunikációs rendszerek terén is, amely eddig a magasabb járműosztályok kiváltsága volt. Nem is csoda, hiszen a Mercedes-Benz új multimédia-nemzedéke jelent meg itt! Más Mercedes-típuscsaládokból ismerős a kezelési szisztéma is, forgó-nyomógombban a kartámasz előtt, és forgógombbal a fejegységen.

A COMAND Online multimédia-rendszer Internet-hozzáférést biztosít. Álló járműben tetszése szerint böngészhet az autós, vagy felhívhat egy Mercedes-Benz alkalmazást, amelynek oldalai különös gyorsasággal töltődnek le, és menet közben is egyszerűen kezelhetők. Az integrált alkalmazások közé tartozik a Google™ helyi keresés és időjárás-jelentés, illetve egy előzőleg a számítógépen a Google Maps segítségével kidolgozott útvonal letöltése.

Felkészítve a jövőre: „Energy Space“ modul koncepció

Az új B-osztály „Energy Space“ modul koncepciója megfelel alternatív hajtások beépítésére is: a nyers karosszéria megfelelő kapcsolódó pontjai lehetőséget adnak arra, hogy ilyen jármű esetén módosítsák a padlóvázat, és lépcsőt alakítsanak ki. A hátsó ülés alatti részlegesen dupla padlóban el lehet helyezni az alternatív energiatárolót.

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG