Autó-Motor : A FORD DRASZTIKUSAN CSÖKKENTI HULLADÉK-KIBOCSÁTÁSÁT ÉS VÍZFELHASZNÁLÁSÁT! |
A FORD DRASZTIKUSAN CSÖKKENTI HULLADÉK-KIBOCSÁTÁSÁT ÉS VÍZFELHASZNÁLÁSÁT!
2012.01.31. 09:04

A globális társadalmi felelősségvállaláson alapuló új, ötéves fenntarthatósági stratégiájának keretében a Ford Európában 70%-kal tervezi csökkenteni hulladék-kibocsátását, és 30%-kal mérsékli majd vízfelhasználását. Ez utóbbi éves szinten mintegy 1,3 milliárd liter víz megtakarítását jelenti – nem mellesleg pedig 2,3 millió Euróval csökkenti a gyártási költségeket. A Ford elkötelezte magát amellett, hogy teljes európai gyártási tevékenységében jelentősen csökkenti a hulladék-kibocsátást és a vízfelhasználást. A vállalat bejelentette, hogy jelentős mértékben növeli az újrahasznosítható anyagok alkalmazását, 70%-al százalékkal mérsékelve így hulladék-kibocsátását. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy az egy autó gyártásával járó hulladék mennyisége a 2011-es 5 kilogrammról 2016-ra 1,5 kilogrammra csökken. Ezzel párhuzamosan a Ford 30 százalékkal kevesebb vizet használ majd fel, ami – évi 1,2 millió autó gyártásával számolva – évente 2,3 millió eurós költségcsökkentést és mintegy 1,3 milliárd liter víz megtakarítását jelenti. Mindez annyit tesz, hogy egy személyautó vagy kishaszonjármű előállításához 1100 literrel kevesebb vízre lesz szükség.
“Mindez kiválóan példázza abbéli elkötelezettségünket, hogy minimalizáljuk a Ford környezeti lábnyomát nem csupán miután vásárlóink a volán mögé ülnek, hanem előtte is.” - fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “E törekvésünk egybecseng azzal a szándékunkkal is, hogy a legtakarékosabb autók kifejlesztésére törekszünk. A fenntarthatóság üzleti és környezetvédelmi szempontból is rendkívül fontos a Ford számára.”
A bejelentést számos korábbi eredmény előzi meg, amelyek révén a Ford Európa a globális vállalat legkisebb hulladék-kibocsátású gyártójává vált. A Ford Európa 2007 óta 40 százalékkal kevesebb hulladékot termel, és ugyanezen idő alatt vízfelhasználását is 37 százalékkal csökkentette. Az új stratégia egyaránt kiterjed a belgiumi Genkben, a spanyolországi Valenciában, a németországi Saarlouisban és Kölnben, valamint az egyesült királyságbeli Southamptonban, Bridgendben és Dagenhamben működő gyárakra. A genki, a saarlouisi és a kölni üzemek már korábban is jelentős lépéseket tettek a hulladék mennyiségének mérséklése érdekében, illetve a teljes egészében hulladékmentes gyártás megvalósításáért.
A Ford tervei szerint az első lépés a gyártási folyamatok hulladékforrásainak csökkentése lesz a gyárakon belül, szoros együttműködésben a vállalat partnereivel, a második lépés a gyártással járó hulladék mennyiségének visszaszorítása, a harmadik, utolsó lépés pedig annak biztosítása, hogy a hulladék túlnyomó részét újrahasznosítsák, vagy energia előállítására használják fel.
A Ford új, 1,0 literes EcoBoost motorjának kölni gyártása már ilyen elvek szerint folyik. A korábbi gyártósort leváltó új összeszerelő szalag, és az itt alkalmazott új gyártási technológiák révén 37 százalékkal sikerült mérsékelni a vízfelhasználást. Jó példa erre az alumínium motoralkatrészek gyártási folyamata, amelynek egyik szakaszában a hűtőfolyadék mennyiségét sikerült a korábbi két literről öt milliliterre csökkenteni.
|