Autó-Motor : PEUGEOT HR1 KONCEPCIÓAUTÓ/műszaki adatok |
PEUGEOT HR1 KONCEPCIÓAUTÓ/műszaki adatok
2010.11.21. 19:14

A HR1-gyel ismét fenekestől felforgatja az individuális autók szegmensét a Peugeot! A HR1 egy exkluzív és innovatív városi koncepcióautó, amely jócskán tartalmaz a kupék és a szabadidőautók génjeiből is... A designra és az újdonságokra fogékony aktív, fiatal urbánus embereket veszi célba, akik a saját profiljuknak megfelelő járművet keresnek.
A fantasztikusan kapcsolatteremtő, alkalmazkodó és kompakt HR1 új utat és új trendeket jelöl ki a kapcsolattartás, a modularitás és a reagáló-képesség terén, teljesen újszerű autózási élményt nyújtva.
A HR1 többféle karosszéria-jelleg keresztezése: van benne városi kiskocsi, kupé, SUV... Mindezekből önálló egyéniséget teremt, új és egyedi előnyökkel.
A HR1 eszményi jármű a fiatal városi embereknek és pároknak, akik kölcsönhatásban vannak a világgal, de védik magánszférájukat, s szabadidejükben, mobilitásukban nyitottak az új élmények iránt.

A HR1 tökéletes városlakó. Vezetése még a legzsúfoltabb forgalomban és legszűkebb helyen is szórakozás. Előnyére válik kivételesen kompakt mérete (3,69 méter hosszú, nagyon rövid első és hátsó túlnyúlással), de a be- és kiszállás eredeti módja is. A márka ez irányú tapasztalatait felhasználó két elektromos sirályszárny-ajtó mindenféle helyzetben megkönnyíti a beszállást (keskeny parkolóhely, kis garázs stb.). Végül az emelt vezetői pozíció nagyszerű átlátást és könnyű manőverezést eredményez.
Mert a látvány sem másodrangú, A HR1 a Peugeot génjeit hordozza, amelynek változó formavilága elsőként az SR1 koncepcióautóban öltött testet. A HR1 ugyanolyan kifejező fényszórókat kapott, finoman cizellált kidolgozással, de hasonlít az egyrészes, „lebegő” hűtőmaszk is, amely látszólag különválik a karosszéria többi részétől.

A HR1 lendületes oldala, nagy kereke és a hátsó szélvédő dupla buborékja az RCZ Coupé formáit idézi. Kifinomultsága, a polírozott és a krómozott felületek összjátéka, minden egyes részlete kiváló minőséget tükröz. Ugyanez érvényes az ékszerszerű fényszóróra és teljesen fénydiódás hátsó lámpára, amelyek éjjel-nappal az autó egyedi azonosítójaként szolgálnak.
A bukócső, újszerűen, egyúttal az egyrészes, füstüveg csomagtér-fedél csuklópántjának rögzítésére szolgál.

A vezető és utasai első osztályon foglalnak helyet, középkonzollal elválasztva, amely a világos belső környezettel együtt (ehhez fénydiódák járulnak hozzá) fokozza a futurisztikus design hatását. Fényt bocsát be a tető két üvegrésze is, külön a jobb- és a baloldali utasra – az elektrokróm üveg fényátbocsátását tetszés szerint lehet szabályozni.
Az autó felszerelése teljes uralmat biztosít a vezetőnek a jármű felett, ezt szolgálják az ergonómikus elhelyezésű kezelőszervek, a kis kormánykerék, és a vetített kijelzés, amely anélkül mutatja meg az információkat, hogy le kellene venni tekintetünket az útról.
A HR1 különlegesen újszerű kezelőszervei („ember-gép interfész”) mozgásfelismerője egyszerűvé és ösztönössé tesz mindent: kézmozdulatokkal lehet görgetni a funkciókat, illetve kiválasztani a megfelelőt. Kezünk forgatásával görgethetjük a menüt, amely körhintaként jelenik meg a kijelzőn. Ha viszont balról jobbra int kezével a vezető, akkor átadja a menükezelést az utasnak.
Ily módon a rádió, a navigátor és a légkondicionáló működik. Azt is megválaszthatja az autós, hogy mi jelenjen meg a műszerfalon: „dinamikus autózáskor” fordulatszámmérő és víz-, illetve olajhőmérő, utazáskor turisztikai információk. Az első utas rendelkezésére tábla-számítógép áll, amelynek adatai megoszthatók, illetve cserélhetők a vezető képernyőjén láthatókkal.
A HR1 zsenialitása nem kis részben a modularitásban rejlik. A jármű főképp olyan fiatal, gyermektelen városiaknak készült, akik sok szabadidő-kelléket (kerékpár, búvárfelszerelés) hordanak magukkal, vagy jól megpakolják a kocsit egy-egy bevásárláskor. A praktikus, sík padlójú és oldalfalú csomagtartó 734 literes.
A koncepcióautó utasterét, az ügyes „üléselrejtő rendszer” jóvoltából, nagyon gyorsan át lehet rendezni három vagy négyszemélyessé, teljes méretű ülésekkel. A hátsó ülés pontosan bepasszol az első mögé. Akárcsak az RCZ esetében, a dupla buborék hátsó szélvédő megfelelő fejteret hoz létre.
Ha két hátsó ülést vesznek igénybe, akkor természetesen kisebb a csomagtér, de még ilyenkor is jól használható 180 liternyivel gazdálkodhatunk.

A Peugeot elsődleges céljainak egyike, hogy az elkövetkező évek során vezető szerepet játsszon a környezetvédelemben. Magától értetődik, hogy e tekintetben különös elvárásokat támasztottak a HR1-gyel szemben, hiszen annak főképp a város a mozgástere.
Ki is használták a Hybrid4 technika előnyeit! Benzines orrmotorjával és elektromos farmotorjával rövidtávon zéró emissziójú járműként közlekedhet, vagy ha mindkét motor hajtja a négy kereket, nehéz útviszonyokkal is jól boldogul.
Új a háromhengeres benzinmotor, egy jelenleg fejlesztés alatt álló háromhengeres THP család 1,2 literes, 81 kW (110 LE) teljesítményű tagja. A PSA Csoport méretcsökkentési stratégiájának eredményeképp ezek a kis lökettérfogatú motorok nagy teljesítményűek, és kímélik a környezetet.
A 27 kW-os (37 LE) villanymotort is beszámítva 108 kW (147 LE) jön ki, míg a kombinált ciklus szerinti fogyasztás csupán 3,5 liter, a CO2-emisszió pedig 80 g/km.
A volánbillentyűkkel és a választókarral is kapcsolható hatfokozatú robotváltó precízen kapcsol és gyorsan reagál, ezenkívül bármikor lehetőséget ad az átkapcsolásra, a manuális vagy automatikus mód között.
PEUGEOT HR1 KONCEPCIÓAUTÓ
MŰSZAKI ADATOK
MOTOROK |
1.2 literes THP orrmotor |
Lökettérfogat (cm3) |
1197 |
|
Teljesítmény |
81 kW (110 LE) |
|
Nyomaték |
195 Nm |
Villanymotor (hátul) |
Típus |
Állandó mágneses szinkronmotor |
|
Folyamatos/csúcsteljesítmény |
20 kW (27 LE) / 27 kW (37 LE) |
|
Folyamatos/csúcsnyomaték |
100 Nm / 200 Nm |
THP + villanymotor |
Teljesítmény |
108 kW (147 LE) |
GUMIK |
|
Gyártmány |
Michelin |
|
Méret |
225/45 R 19 |
ERŐÁTVITEL |
|
Elektronikus felügyeletű hatfokozatú robotváltó |
|
FOGYASZTÁS |
|
Tank (liter) |
41 |
|
Kombinált ciklus (liter/100 km) |
3,5 |
|
CO2 (g/km) |
80 |
ZEV (Zero Emission Vehicle) |
Fogyasztás (liter/100 km)
CO2 (g/km)
Max. hatótáv állandó sebességnél |
0
0
2,5 km |
MÉRETEK (mm) |
|
Hosszúság |
3694 |
|
Szélesség |
1755 |
|
Magasság |
1492 |
|
Tengelytáv |
2311 |
|
Első/hátsó túlnyúlás |
703/680 |
|
Első/hátsó nyomtáv |
1534/1512 |
EFFEKTÍV CSOMAGTÉR (liter) |
|
2 üléssel |
734 |
|
3 üléssel |
457 |
|
4 üléssel |
180 |
SAJÁT TÖMEG tele tankolva (kg) |
|
|
1130 |
|