EZ + AZ : 200 fekvőtámasz egy okostelefonért!? |
200 fekvőtámasz egy okostelefonért!?
2010.12.18. 19:34

Tízből kilenc ember örülne, ha ezt találná a fa alatt. Egy okostelefonért akár repülőből is kiugranánk! A megkérdezettek nagy része egy ejtőernyős ugrástól, a nők a bikram jógától, míg a férfiak 200 fekvőtámasztól sem riadnának vissza egy ilyen készülékért cserébe – derül ki a T-mobile könnyed hangvételű kutatásából.
A megkérdezettek nagy része uniszex eszközként tekint az okosmobilokra, és 90 százalék feletti azok aránya, akik örülnének, ha egy ilyen készülékkel lepnék meg az ünnep alkalmából. Közülük is kiemelkednek a 30 év alatti fiatalok. Ebben a korcsoportban, a megkérdezettek 98 százaléka boldog lenne, ha ilyen szuper telefont találna a fa alatt. Ugyanakkor okostelefont nem csak kapni, adni is jó: a válaszadók közel ötöde elképzelhetőnek tartja, míg további 7 százaléka biztos benne, karácsonyra ezzel fog kedveskedni valamelyik szerettének.

A könnyed hangvételű kérdőívben a T-Mobile – mint a „Megoldjuk Okosba” elnevezésű akciójában - arra is kíváncsi volt, ki mit vállalna be egy ilyen álom mobilért cserébe. Az előre meghatározott válaszlehetőségek közül mindhárom csoportban az ejtőernyős ugrás volt a legnépszerűbb, de a felnőtt nők 23 százaléka egy bikram jógázástól (90 perces jógázás egy 40 fokra felfűtött teremben), míg a felnőtt férfiak negyede akár 200 fekvőtámasztól sem riadna vissza egy ilyen készülékért cserébe.

Ez nem meglepő annak fényében, hogy a megkérdezettek döntő többsége komoly jövőt jósol az okostelefonoknak. Tízből kilencen igazi mérföldkőnek tartják az ilyen típusú készülékek megjelenését, és csak 1 százalék azoknak az aránya, akik úgy gondolják, ezektől a készülékektől nem változik meg az emberek mindennapi élete. A felmérésből az is kiderül, hogy a válaszadók 37 százaléka az e-mailek állandó elérhetőségét, 35 százaléka legfrissebb hírekről való folyamatos értesülést tartja az okosmobilok leghasznosabb funkciójának. Ugyan a fiatalok körében is a hírböngészés (31%) és a levelezés (29%) a legkedveltebb funkció, de közülük már minden negyedik válaszadó a közösségi oldalakhoz, illetve a médiafelületekhez való állandó hozzáférést tartja fontosnak.
A felmérést, a T-Mobile a „Megoldjuk Okosba” kampányának részeként végezte három online portálon, melynek keretében 4500-an töltötték ki azt a kérdőívet, amelyben a szolgáltató az okostelefonról, mint karácsonyi ajándékról kérdezte az érdeklődőket az ünnep közeledtének apropóján. A T-Mobile aktív fogyasztói részvételére épülő kampánya során Harsányi Levente,– Okosító bandája kíséretében – Budapesten, és vidéken tűnt fel, hogy az utca emberét eszes és egyben merész feladatok bevállalásra buzdítsa. Aki teljesítette a rá kirótt feladatot, egy okostelefont kapott cserébe. Az utcai akciók, melyeket végig dokumentáltak a oldalon, egyértelműen igazolták a kutatás eredményeit: az emberek értékes, hasznos eszközként tekintenek az okostelefonokra, hajlandóak tesztelni saját határaikat egy ilyen készülékért.
|