Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : EGY ELEGÁNSABB, SPORTOSABB ÉS LÁTVÁNYOSABB KOMPAKT TANULMÁNY - FORD VERTREK

EGY ELEGÁNSABB, SPORTOSABB ÉS LÁTVÁNYOSABB KOMPAKT TANULMÁNY - FORD VERTREK

  2011.01.14. 20:44

A Vertrek tanulmány a Ford terve egy olyan SUV-ról, amely a világon mindenhol elnyerheti majd a vevők tetszését, illetve megmutatja, hogy milyen irányban halad a Ford globális SUV-jának fejlesztése. A tanulmány látványos formatervet, nagy csomagtartót és egy 1,6 literes EcoBoost™ motort kapott Ford Auto-Start-Stop technológiával kiegészítve, amely a kategória egyik legjobb fogyasztási paramétereivel büszkélkedhet. Jelenleg világszerte ezek a legfontosabb vásárlási szempontok a vevők számára.


A Ford a 2011-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (NAIAS) ismertette elképzeléseit egy elegánsabb, sportosabb és látványosabb kompakt SUV-ről. A Ford Vertrek tanulmány bemutatja a vállalat terveit azzal az új generációs, globális SUV-modellel kapcsolatban, amely formatervezés és hatékonyság terén egyaránt vezető szerephez juthat az autóiparban. A Ford Vertrek tanulmány a Ford globális C-kategóriás platformjára épül, amelyet 2012-től kezdve évente több mint kétmillió jármű építéséhez használ majd fel a vállalat. Erre a padlólemezre épül többek között a legújabb C-MAX és Grand C-MAX mellett a 2011 elején Európában és Észak-Amerikában bemutatkozó vadonatúj Focus is. A koncepció bemutatja a Ford vezető formatervezőinek és mérnökeinek elképzelését arról, miként lehet világszerte kielégíteni a jövő SUV-vásárlók igényeit.

 

“A Vertrek tanulmány olyan, kompromisszumoktól mentes autó, amelyet szerintünk a vevők világszerte jól fogadnak majd.” – fogalmazott Derrick Kuzak, a Ford csoport Globális Termékfejlesztési alelnöke. “Az ebben a szegmensben Észak-Amerikában megszokott autókhoz képest e modell igazi forradalmat, az Észak-Amerikán kívüli termékekhez képest pedig látványos evolúciót jelent majd. Az új kialakítás elegánsabb, gazdaságosabb, illetve olyan erényekkel bír, amelyeket a vásárlók világszerte elvárnak a képességek, az utastér és a csomagtartó nagysága terén.”

 

A Ford Vertrek tanulmányban ötvöződik a Ford különleges, európai ‘kinetikus dizájn’ stílusa, a vezetési minősége, a tekintélyes méretű csomagtartó, valamint az észak-amerikai piacon fontos remek vontatási és terepező képességek. Az új modell tehát olyan autónak ígérkezik, amely világszerte megfelel majd a kompakt SUV-vásárlók új generációjának.  A Ford Vertrek tanulmány látványos megjelenését aerodinamikai szempontból úgy finomították, hogy saját kategóriájában ez legyen majd a leggazdaságosabb és legcsekélyebb CO2 emissziójú jármű, illetve megfeleljen a Ford által tervezett high-tech erőforrások iránt támasztott igényeknek is.

 

A Ford előzetes adatai szerint a Vertrek tanulmányautó alapjaira épített sorozatgyártású kocsi aerodinamikailag legalább 5 százalékkal lenne hatékonyabb a Ford jelenlegi észak-amerikai és európai modelljeinél, mint például az Escape és a Kuga.

                                                         

Globális válasz a globális igényekre

A Ford globális C-kategóriás platformja olyan járművek hatékony megalkotását teszi lehetővé, amelyek világszerte megfelelnek a vásárlók igényeinek.

“A világ legfontosabb régióiban határozott igény mutatkozik egy stílusos, élvezetesen vezethető, remek megjelenésű, és kedvező fogyasztású kompakt SUV-ra, mint amilyen a Ford Vertrek.” – tette hozzá Jim Farley, a globális marketingért, értékesítését és vevőszolgálatért felelős alelnök. “A Ford Vertrek koncepció révén közvetlen visszajelzéseket kaphatunk a vásárlóktól, ami rendkívül fontos, hiszen olyan autót szeretnénk gyártani számukra, amely egyszerre kínálja ezeket az erényeket.”

 

A jelenlegi három, regionálisan gyártott padlólemezt felváltó új, globális C-kategóriás platformra legalább tíz új jármű épül majd. 2012-ben az új platformra épülő autók száma meghaladja az évi kétmilliót, így a Ford előtt komoly lehetőségek nyílnak meg a hatékonyság terén, s a vállalat szerte a világon számos olyan új technológiát kínálhat vásárlóinak, amely eddig jobbára csak prémium termékekben volt elérhető.

 

A kompakt SUV-k szegmense az egyik legnagyobb (folyamatosan az első öt között van), az Egyesült Államokban ez nő a leggyorsabban – 2000 óta piaci részesedése több mint duplájára emelkedett –, és erre jellemző a legélesebb verseny is. A kompakt SUV-k kategóriáját a Ford nyitotta meg népszerű Escape modelljével, s e kategória az USA-ban ahhoz a négy szegmenshez tartozik, amely a legtöbb vevőt csábítja át. Amerikához hasonlóan a crossover termékek növekedésének mértéke Európában is kimagasló volt – 2000 óta több mint 200 százalékkal nőtt a kompakt SUV-khez hasonló modellek száma. A Ford Kuga 2008-as bemutatása óta folyamatosan a harmadik helyen állt abban a szegmensben, ahol a legtöbb autógyártó versenyez egymással. A Kuga vásárlóinak közel 70 százaléka döntött a leggazdagabban felszerelt változat mellett. Ha globálisan nézzük, a kompakt SUV szegmens növekedését 2009 óta Kína és az Egyesült Államok vezeti. Kínában a piac az előrejelzések szerint a 2009-es értékhez képest 60 százalékkal nőhet 2011-ben.

 

“Ez a szegmens a világon mindenhol különlegesen diverzifikált.” – fejtette ki Farley. “Az Egyesült Államokban e kocsikat kisautónak tartják, Európában és más piacokon viszont közepes méretű autónak számítanak. A besorolás azonban nem lényeges, mert e szegmens mindenhol egyformán jelentős, és csak azok a gyártók lesznek sikeresek, amelyek képesek megmutatni vezető szerepüket a formatervezés, a vevőközpontú technológiák, a képességek és a gazdaságos teljesítmény terén.”

 

A kinetikus dizájn új szintje

A sportos és kecses Ford Vertrek tanulmány formatervének alapja a Ford globális kinetikus dizájnfilozófiája. E különleges és folyamatosan megújuló formanyelv gyökere olyan autók megalkotásában rejlik, amelyek álló helyzetben is lendületesek, illetve képesek láttatni a Ford autóira jellemző vezetési élményt.

A kiindulási pont az atletikus kiállás megteremtése a jármű számára – mintha egy sprintert látnánk a rajtvonalon, aki arra vár, hogy nekilendülhessen. A többi fontos formai elem a dinamikus vonalak, a feszes felületek, illetve az izmos, atletikus összhatás. A Vertrek tanulmány is a kinetikus dizájn alapvető elemeire épül, amelyek kiemelik képességeit és terepen mutatott tudását.

 

“A Ford Vertrek koncepciót a modern SUV-k vásárlóinak elvárásai és ambíciói ihlették.” – tette hozzá J. Mays, a formatervezésért felelős alelnök és vezető kreatív igazgató. “A tanulmány egyesíti a látványos dizájnt, a világszínvonalú kézműves kidolgozást, illetve annak a friss víziónak a megjelenítését, amely szerintünk globálisan tetszést arat majd.”

 

High-tech benzines és dízelmotorok

A Ford Vertrek megmutatja, hogy miként válhat valósággá az új generációs, gazdaságos kompakt SUV a vállalat EcoBoost™ benzines és modern, common rail, közvetlen befecskendezéses turbódízel (TDCi) erőforrásainak egyre szélesebb palettájának, illetve a Ford Auto-Start-Stop technológia bevezetésével.

Az EcoBoost program alapvetően fontos a Ford stratégiája szempontjából; e projekt garantálja a technológiai értelemben modern, nagy teljesítményű, kisebb lökettérfogatú erőforrásokat, amelyek kompromisszumoktól mentes teljesítményt és gazdaságosságot kínálnak. A Ford EcoBoost motorok akár 20 százalékkal is kevesebbet fogyaszthatnak és mintegy 15 százalékkal kevesebb CO2 emissziót bocsátanak ki, mint a nagyobb méretű, de kevésbé hatékony motorok.

A közvetlen befecskendezés és a turbótöltés mellett a Ford mérnökei a változó szelepvezérléssel és a motor működésének teljes szabályozásával fokozták az EcoBoost technológia előnyeit. Az EcoBoost technológia fejlesztése során a Ford legalább 125 szabadalmat nyújtott be. 

 

A Ford Vertrek tanulmányban a nagyon gazdaságos, 1,6 literes, négyhengeres Ford EcoBoost motor működik, amely egy nagyobb lökettérfogatú motor teljesítményét nyújtja, ám annál sokkal kisebb fogyasztás és csekélyebb CO2 emisszió mellett.

2013-ra a Ford globális típusainak 80, míg észak-amerikai típusainak 90 százalékában lesz EcoBoost motor. 

 

Modern dízelmotorok

Az Egyesült Államokon kívül a Ford a hatékony és erős Duratorq® TDCi motorok választékát is kínálja az ügyfeleknek – e motorok közül több is bekerülhet majd a Vertrek tanulmány alapján készülő sorozatgyártású kocsiba. A modern dízeltechnológia különösen Európában fontos; az összes eladott Kuga 96 százaléka dízelmotoros. A népszerű 2,0 literes Ford Duratorq TDCi motort a közelmúltban frissítettük fel, hogy még takarékosabb legyen, nőjön a teljesítménye, illetve kisebb legyen az emissziója. A hatékonyabb égésrendszer nagyobb csúcsteljesítményt és nagyobb nyomatékot tesz lehetővé kisebb fordulatszám mellett, valamint csökkenti a fogyasztást és a CO2 emissziót. A motor kalibrálásától függően a CO2 emisszió akár 7 százalékkal is kevesebb lehet, mint az előző 2,0 literes Duratorq TDCi motor esetében.

E motorhoz takarékos, hatfokozatú váltó kapcsolódik. 2013-ra a Ford Észak-Amerikában forgalmazott valamennyi autójában hatfokozatú váltómű lesz majd, ami összhangban van a vállalat törekvésével, hogy minden szegmensben vezető szerepet töltsön be a fogyasztás mérséklésében. A motor automatikus leállítása üzemanyagot takarít meg

Az egyre hatékonyabb működés szempontjából szintén jelentős elem a Ford Auto-Start-Stop rendszere. Ez a rendszer automatikusan leállítja a motort, amikor az autó áll – például piros lámpánál –, majd azonnal beindítja, ha a vezető szeretne elindulni.

Az Auto-Start-Stop rendszer vegyes forgalmi körülmények között akár 5 százalékkal is csökkentheti a fogyasztást és a CO2 emissziót. Nagyvárosban és sűrű forgalomban, ahol gyakori a megállás, a megtakarítás elérheti akár a 10 százalékot.

 

A vásárlók kényelmét szem előtt tartva fejlesztette ki a Ford a modern, új Ford Auto-Start-Stop rendszert, ezért az finoman, csöndben és észrevétlenül állítja le, majd indítja be a motort, s a vezetőnek egyáltalán nem kell megváltoztatnia miatta a szokásait. Amikor a motor leáll, az elektronikus vezérlőegység azonnal felkészíti az erőforrást az újbóli beindításra. Az érzékelők integrált rendszere észleli a vezető szándékát az ismételt indulásra – például a kuplungpedál vagy a gázpedál lenyomását. Amint a vezető készen áll a továbbhaladásra, a motor azonnal és csöndben ismét járni kezd; a rendszer képes körülbelül 0,3 másodperc alatt  beindítani az erőforrást. A folyamat szinte észrevehetetlen, s már azelőtt lezajlik, hogy a vezető kapcsolja az előremeneti fokozatot. Mivel ezzel a rendszerrel gyakoribb a motorindítás, az indítómotor mellett nagy teljesítményű villanymotor és erősebb, csöndesebben dolgozó fogaskerék-mechanizmus kapott helyet.

 

Intelligens, regeneratív töltés

Modern akkumulátor-technológia szükséges annak biztosításához, hogy az akkumulátor képes legyen megbirkózni a start-stop rendszerre jellemző gyakori töltés-kisütés ciklus jelentette többletterheléssel. Emellett más technológiák is alkalmazásra kerülnek annak érdekében, hogy az akkumulátor töltése a lehető leghatékonyabb maradjon.

Az Intelligens regeneratív töltés rendszere fokozza a generátor teljesítményét, amikor a jármű fékez vagy lassul. Ilyenkor a jármű kinetikus energiája üzemanyag felhasználása nélkül alakul át elektromos energiává. Az ’ingyen kapott’ elektromos áram tölti az akkumulátort, s később az elektromos rendszer felhasználhatja azt; például olyankor, amikor a motor épp nem jár, vagy amikor a generátor kevésbé hatékony üzemmódban dolgozik.  

Az akkumulátor olyan modern vezérlési rendszert kapott, amely folyamatosan felügyeli állapotát, illetve kommunikál a Ford Auto-Start-Stop rendszerrel, hogy a regeneratív töltés optimálisan töltse az akkumulátort. Az Auto-Start-Stop rendszer tudja, hogy az akkumulátor mennyire van feltöltve, azért ha szükséges, nem állítja le a motort.

-zsom-

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG