Autó-Motor : Autótörténeti mérföldkövek Budapesten: az évszázad sportautója |
Autótörténeti mérföldkövek Budapesten: az évszázad sportautója
2011.05.11. 07:31

Az automobil 125 éves jubileumának tiszteletére idén ismét útra kelnek a csillagos márka rajongói. A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra mezőnyét május 20-án este és május 21-én délelőtt csodálhatják meg az érdeklődők a budapesti Széchenyi téren (egykori Roosevelt téren), ahonnan május 21-én, szombaton délután érnek célba a kecskeméti főtéren. A szebbnél szebb járművek között az autózás történetének több mérföldköve is felbukkan, pl. a legendás sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL.
W 198 / 300 SL Gullwing – 1954
A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán induló, 1954-ben gyártott Mercedes-Benz 300 SL Gullwing az első sirályszárnyas Mercedes-Benz, amely magyar tulajdonba került.
A Mercedes-Benz 300 SL az SL osztály alapítója. A legendás, sirályszárnyas ajtókkal kialakított túrakupé lett a Mercedes-Benz második világháború utáni első olyan sportautója, amit utcai használatra sorozatban készítettek. A szemet gyönyörködtető dizájn mellett az autó különlegessége, hogy ennél a modellnél alkalmazták először a benzinbefecskendezéses négyütemű benzinmotort sorozatgyártásban. A coupéból 1954-1957 között összesen 1400 db készült. 2000-ben egy független szakmai zsűri - 50 nemzetközi szakértő részvételével - az évszázad sportkocsijának választotta.

A Mercedes-Benz 300 SL és a többi csillagos autócsoda a VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán való részvételével emléket állít az első automobil feltalálójának és a Mercedes-Benz márka egyik alapítójának, Carl Benz-nek. Carl Benz 125 évvel ezelőtt, 1886-ban szabadalmaztatta a világ első motoros, háromkerekű járművét, a Benz-Patent-Wagent, valamennyi mai autó ősét. A Benz-Patent-Wagen korhű másolata kifejezetten a Csillagtúra miatt érkezik Magyarországra, így az érdeklődők a világ első autójának pontos másolatát is megcsodálhatják.
A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán kizárólag az 1980. december 31. előtt gyártott, klasszikusnak besorolt „csillagos” járművek vehetnek részt. A mezőny 2011. május 20-án, pénteken 20:30 órától érkezik a budapesti Széchenyi térre (egykori Roosevelt térre), majd május 21-én, szombaton 9:00 órától rajtol, hogy délután célba érkezzen a kecskeméti főtérre.

Rendezvény neve: VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra
Időpont, helyszín:
2011. május 20., péntek, 20:30 órától befutó – Széchenyi tér (volt Roosevelt tér), Budapest
2011. május 21., szombat, 9:00 órától rajt – Széchenyi tér (volt Roosevelt tér), Budapest
2011. május 21., szombat, 16:30 órától befutó – főtér, Kecskemét
A Mercedes-Benz Classic Csillagtúra
A manapság oly színes veteránautós élet úttörőjeként indult útjára a Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 2003-ban, a Mercedes-Benz magyarországi vezérképviselete és a Mercedes-Benz Classics Magyarország Egyesület szervezésében. A rendezvényen 1980. december 31. előtt gyártott, vagy a stuttgarti Classic Center által „klasszikusnak” minősített Mercedes-Benz autók vehetnek részt. A verseny ún. átlagtartó ügyességi verseny, amely során adott idő alatt adott távolságot kell a résztvevőknek teljesíteni. Ez a fajta verseny elsősorban sok gyakorlást és ügyességet igényel, így lóerőtől függetlenül egyforma eséllyel indulnak a különböző évjáratú és teljesítményű autók. A Csillagtúra különlegessége abban rejlik, hogy – más veteránautós megmérettetésekkel ellentétben – minden évben Magyarország különböző tájegységét fedezi fel, és kizárólag Mercedes-Benz klasszikautók vesznek részt a rendezvényen.
|