VW POLO WRC: SIKERMODELLBŐL ERŐGÉP
2011.05.13. 13:43

A kategóriaelső VW Polo, nem csak kényelmével, a racionalitást az élményeket profin összeházasító megoldásaival, és maximalista kidolgozásával hódít. A sportos minik kedvelői számára sem mindennapos a kicsi de har após GTI változat produkciója. Az utcai változat 180 lóerős motorjával 229 km/órás végsebességével, mindenféle különösebb mérlegelés nélkül az extrém képességekkel rendelkező aszfaltszaggatók közé sorolható. A legendásan jól vezethető kisautó, nemrég nagyratörő tervek középpontjába került, mivel a gyár sportosztálya, benne látja a VW bajnoki célokkal felturbósított visszatérését a Rallye VB élmezőnyébe. A „fényesre polírozott műszaki háttér” a ragyogó futómű, és a szenzációs irányíthatóság jó kiindulási pontot jelentett a gyár fejlesztőcsapatának.
A versenygép 300 lóerősre felpiszkált 1.6 literes turbófeltöltős, direkt befecskendezéses TSI motorja 350 Nm-es nyomatékot mozgósít. A mérnökök célja az volt, hogy a győzelmet győzelemre halmozó Citroen DS3, a Ford Fiesta és az új Mini egyenrangú ellenfelet kapjon majd a Pólóval. A tetemes erőkészletet összkerékhajtással és 1200 kilogrammos önsúllyal kombináló mesterműnek nincs miért szégyenkeznie a többiekhez képest. A VW eddigi, talán legfergetegesebb kisautójának a végsebessége is valahol 250 km/óra fölé kerül.

A WRC-s terhelésnek és elvárásoknak kitett karosszéria harcos design elemei megtették a magukét, hogy optikailag is rendben legyen a Polo. Természetesen a széria változattól azért ezt a kasznit már messzebb fújta a menetszél. Az autó hátuljára akasztott spoiler hegyek, illetve az érdekes kialakítású, jó kéttenyérnyi szélesítések, a motorháztető légbevezető sliccei, és a tetőn elhelyezett levegőző szintén elengedhetetlen optikai kiegészítői egy ilyen harcos versenyautónak. A poroszos precizitással megtervezett harci Polo ismertető anyagába már finoman beleszőtték a 2013-as Vb cím lehetőségét is…..
-bögi-
|