Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : Nissan Micra egykettő – női szemmel is

Nissan Micra egykettő – női szemmel is

  2011.05.15. 17:06

A Nissan Micra története 1983-ban indult. A bumfordi, kitaposott bakancsot formázó autó, egyszerűen magába bolondította a női vásárlókat. Ami másoknál esetleg hátrány lehetett volna, a Micra előnyt kovácsolt belőle. Egyszerűségével, esetlenségével, csúnyácska, de szerethető formájával elérte, hogy napjainkra már több mint hárommillió fölött adtak el belőle. Bizonyítandó, hogy az esendő külső alatt több rejtőzik, mint egy nőies kisautó, bedobták a sportosabb változatot, és a modell sikeres Rally-s pályafutása is azt bizonyította, hogy lényegesen több van benne, mint azt elsőre gondolták volna. Az elődök hagyatékát továbbvivő új változat 2010-ben, a Nissan világautójaként mutatkozott be a Genfi autószalonon.


A rövid történelemóra után, most jöjjön a kialakult helyzet leírása. Ugyanis a szerkesztőség előtt ácsorgó mályva-piros árnyalatban pompázó kisautó pont ugyanazokat az emocionális hatásokat hozza ki a hölgyekből, mint az elődök. Totál KO! Miután a női rovatba besegítő (és egyébként benzinnel beoltott) kolléganőnk meglátta, az autó sorsa elrendeződött… szóval a cikk tekintetében nagyjából ennyi volt az én szerepem. Ugyanis egy ellenállhatatlan mosollyal az arcán, egy pillanat múlva már el is tűnt az autócska papírjaival és kulcsaival a kezében, mondván, csak hülyeségeket firkálnál róla. Ez nem neked való! Nem tudnád értékelni.

Rájöttem, hogy a Nissannál valamit nagyon tudnak a női lélekről. Kezdtem megvilágosodni, azaz rájöttem, hogy kis szerencsével, öt nap múlva majd újra beleülhetek a 78 lóerős, 1.2-es háromhengeres erőforrással szerelt autócskába, mivel nagyjából ennyi időre kaptunk meg a hazai importőrtől a Micrát. Megjegyzem amúgy is kicsit feszengve ültem ebben az erősen női pozícionálású, és színű autóban. Legalább, ha fekete lett volna, de nem…

-b-  

Amit eddig olvastak, nyugodtan felejtsék el, mert egy pasi véleménye a szépségről, formákról nem mindig mérvadó. És jelen esetben ez a „nem mindig”, most van! Férfiak… Soha nem fogják megérteni a női lélek rejtelmeit. Méghogy csúnya? Meg kitaposott bakancs? A szépség sokrétű dolog, és sok esetben belülről fakad. Ezt mi nők, jobban tudjuk.

Az új Micra formavilág ugyan lényegesen divatosabb lett, de megőrizte a régi báját. A tető ívébe egy kis időutazásként belerajzolták a régi 5 ajtós Almera „légterelő farkincáját”, és a tető merevítésére, vagy csak úgy a design kedvéért, két bumeráng formájú ívet is belepréseltek a lemezbe. Az új Micra - az elődeitől eltérő módon - csak négyajtós változatban készül, de CC változata sem lesz. A CC-ért kár, a 4 ajtó meg nem is baj, mert így könnyebb pakolni, ki és beszállni, tehát praktikusabb mint a háromajtós. Ugye nem veszik zokon, ha nem próbálom leírni azt, amit amúgy is láthatunk a fotókon, azaz a külsejét?

    

A belsőre azonban már több időt áldoznék. Az utastér kellemes egérszürke színvilága ellenére, a műszerfal mozgalmas, de azért még könnyen kezelhető és áttekinthető kialakítása, kimondottan lakályossá teszi az enteriőrt. Beülve, nem okoz gondot, az autó sarokpontjainak feltérképezése – azaz a térben való elhelyezkedésünk felmérése. Tehát némi gyönyörködés és helyezkedés után már a magunkénak érezhetjük a Nissan kicsikéjét.

   

Bár az előbb azt mondtam, hogy minden könnyen kezelhető, a tükör állítóját valamilyen fura ihlettől megszállva, némileg négykézlábasra vették, azaz a műszerfal ball alsó fertályában kell kotorászni, ha egy macerásabb tolatás alkalmával, megnéznénk, hogy mi van a járdaszegélynél, vagy mögöttünk. Ja! Cserében nem is világít. Ezt tehát eltolták. A tágas és világos belső tér egyébként pillanatok alatt belakható. Az ülések szépek és egész kényelmesek, a tükör és az ESP ki-be gombját meg a világítás magasságának állító görgőjét leszámítva (de azt a fene se akarja tekergetni), minden más kézre esik, sőt mintha a pedálok elhelyezésénél, még a női cipők sajátosságaira is gondoltak volna. Hiába ezt az autót ellátták női génekkel is. Amennyiben megszokjuk a klíma „varázsgömbjét”, azzal se lesz gond. A férfiak számára szükségtelennek tűnő „kacatjainknak” is kialakították a praktikus tárolókat, hogy minden, amire szükségünk lehet, vezetés közben is kéznél legyen. A műszerfalra, még egy több rekeszből álló kesztyűtartó is került, ahol az apróságainkat a kevésbé mély rekeszekben tudjuk elhelyezni, a mindenfélét pedig a méretes női táskára emlékeztető fekete lyuk nyeli majd el.

    

Az új Micra néhány centivel rövidebb lett (3.8m), mint az elődje, cserébe megnövelték a tengelytávot, és egy árnyalattal talán nagyobb lett a belső is. Ebből adódóan még könnyebb vele parkolni és a fordulókör is kisebb lett (4.65m), tehát nem kell annyit tolatgatni. A belső térben található „kici oco öccá forint feelinget hozó” műanyagok mennyiségét, és minőségét nehezen tudja feledtetni a mókás design. Bár ezen már túl is léptem. Akkor mégis felejthető!

A kulcs elfordítása után máris hallhatóvá válik az új háromhengeres sajátosan doromboló hangja. A pedálok és a váltókar is lágyan, minimális erőkifejtéssel, de jól érzékelhetően működtethetőek, bár az utóbbi nem mondható túl precíznek. Kicsit ténfergős és bizonytalan a pozícionálása, de ez csak amolyan megjegyzésként kezelendő, mert ettől még megszokható. Az 1.2 literes benzines erőforrás, meglepően sportosan mozgatja az autót. A 100-as tempó eléréséhez szükséges majdnem 14 másodperces gyorsulás nem fogja letépni a gumit a felniről, de ennek ellenére egész fürgének tűnik a kis Micra. A 170 körüli végsebességet valószínűleg az eladott autók 80 százaléka soha meg se fogja közelíteni, tehát az is elég. A fordulatszám emelkedésével beszűrődő, és egyre ércesebbé váló hangok eltüntetésére, azért fordíthattak volna egy kicsivel nagyobb gondot is, de mint ex micrás, tudom hogy a régit sem az utastér csendjéért szerettem. Egyébként a hang nem zavaró, de kevesebb jobb lenne.

 

A suli előtt állva, sokan megnézték a kicsikét. A hátsó ülést teljesen hátratoltam, így a mögém belapátolt kölykök fejedelmi kényelemben utazhattak, és a vesémet se tudták lerúgni. Hozzáteszem, hogy a felnőtteknek se lehet panaszra oka, mivel még 180 centi fölött is kényelmesen lehet utazni.

A család hétvégi etetésére levadászott tápanyagmennyiség még így is bőven elfért a csomagtérben. Persze, ha a pakkjainkat részesítjük előnyben, és a sínen előre csúsztatjuk a hátsó üléseket (akár osztottan is!) már gondolkodni kell a lábunk szállításának egyéb módozatairól, de cserébe egy középkategóriás rakódóterét kapjuk, és akkor még nem is hajtogattuk össze az üléseket. A csomagtér ajtó alsó peremét az autó színére fényezett betétekkel dobták fel, amelyek újonnan jól néznek ki, de az első nehezebb csomag becsúsztatása után feltehetőleg rendesen összekaristolva már nem lesz ilyen jó az összkép.

A komfortérzetünk érdekében lényegesen kifinomultabb lett az autó futóművének hangolása. Hmm! Milyen szakszerű voltam! Vau! Szóval nem ráz, nem dobál, lágyan kellemesen gördülve szállítja az utasait, de ha megvadulunk, akkor is ott van az úton. Ne ijedjünk meg, ha egy-egy tempósabb kanyarban picit jobban bedőlne, mert ettől még könnyedén irányítható. „Bénáknak” is ajánlom! A Micra összességében rendes és kiszámítható velünk. Férjet is így kellene választani… persze lehet, hogy ami autóban ideális, az pasiban unalmas lenne!

Mivel ebbe az új modellbe is kell néha tankolni, a fogyasztásról se feledkezzünk meg. Röviden, lehetne jobb is. A gyáriak nem tudom hogy hozták össze a megadott adatokat, de még óvatosan közlekedve se lehetett őket megközelíteni. Pedig egy idő után igyekeztem nőiesen és finoman bánni a gázpedállal. A valóságban általában 1-1.5 literrel nyugodtan többre számíthatunk száz kilométerenként. A városi átlag is közelebb volt a héthez, mint a hathoz, bár ezen lehet még faragni, az autópálya üzem nagyjából 5.5 literre jött ki, és akkor minden sebességkorlátozást betartottunk, és csak semmi sportolás! Szóval a fogyasztás lehetne kevesebb is.

…és hogy mit gondolok a Micráról? Én szeretem. De nem lesz egyszerű a helyzete. Bár a 2.8 millió körüli belépő ár és a magas felszereltség vonzó ajánlattá teszi, a kicsit visszafogott forma és a felhasznált anyagok azért némileg elmaradnak az európai konkurensektől. Persze így volt ez az elődökkel is, mégis hódítottak. Előnye, hogy nagyon jó vezetni, tágas és jól variálható az utastér, kevés károsanyaggal szennyezi a környezetét (mert ez is fontos). Az utastér ugyan csendesebb lett, de még ráférne egy kis zajszűrés. ..ja! ..és könnyű megszeretni. Szóval a Micra egy kicsit kilóg a sorból, de ez így van rendjén.

-ice-

Zárszóként még annyit. Bár a Micra alaphangon női autónak van bepozícionálva, az erősebb, feltöltős változat, vagy egy férfiasabb szín az új modell esetében sokkal inkább unisex autóvá teszi mint az elődjeit. Bár maradtak az egyszerű és nagyjából elnyűhetetlen megoldások, az autó előnyére változott. A belső térben felhasznált anyagok minősége, manapság nem okvetlenül a siker záloga, gondoljunk csak a csoporton belüli Dacia elképesztő darabszámú eladásaira, de ezt majd a piac eldönti. Az ár-érték-megbízhatóság arányszáma jónak mondható. A magas alapfelszereltség is mellette szól. Összességében az új Micra nem egy rossz alternatíva.

-b-

 

 

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG