Autó-Motor : A PEUGEOT KÉT VILÁGBEMUTATÓT IS IDŐZÍTETT A FRANFURTI AUTÓSZALONRA |
A PEUGEOT KÉT VILÁGBEMUTATÓT IS IDŐZÍTETT A FRANFURTI AUTÓSZALONRA
2011.08.31. 09:40

Ott lesz az egyéni megjelenésű 508 RXH dízel-elektromos hibrid és a többcélú HX1 koncepcióautó. 2011 folyamán két stratégiai szinten, a nemzetközi jelleg erősítésével és a márkapozícionálás tökéletesítésével folytatódik a Peugeot 2010-ben indított termékoffenzívája. E dinamikus hozzáállás jegyében a 3008 HYbrid4-et követően az 508 RXH bontakoztatja ki a dízel-elektromos hibridtechnikát, és bemutatkozik a HX1, a radikális forma és a környezettudatos gondolkodás ötvözete. Kiállítják az 508, 3008 HYbrid4, RCZ prémium-platform modelleket, megerősítik a márka környezetvédelmi pozícióját, és betekintést engednek a Peugeot által elképzelt jövőképbe is.
508 RXH: egyéni vonzerejű dízel-elektromos hibrid
A Peugeot leleplezi az 508 RXH-t, az 508-as család teljesen önálló harmadik tagját. Amikor 2012 tavaszán, egy évvel az 508 piaci bevezetése után, megjelenik majd, teljesen önálló modell lesz az 508 RXH – a Peugeot csúcssorozatának modern és összetéveszthetetlen tagja, egy dízelmotor és két villanymotor kombinációjával és gazdag felszereléssel lép ki a pódiumra.

Az 508 RXH 2.0 HDi FAP dízel és a hátsó tengelynél elhelyezett két villanymotor 200 lóerőnyi egyesített teljesítménye révén újszerű vezetési élményt, négyféle HYbrid4 módot (Automatikus, ‘Zéró Emissziójú Jármű’, Sport vagy 4WD) és kivételes takarékosságot (4.0 l/100 km, 109 g/km CO2) kínál.
A Peugeot egy Limited Edition 508 RXH modellt mutat be Frankfurtban. A 300 darab, egyenként számozott, Calern Barna színű, Alcantara bőrkárpitozású autót online lehet előrendelni az Autószalon kezdetétől.
HX1: többcélú koncepcióautó
A világbemutatóját Frankfurtban ünneplő HX1 egy szokatlan formájú jármű, amely akár hét személyt vehet a fedélzetére. Robusztus, és sportos, tökéletesen kifejezi az új márkaidentitást, melyben a vizuális élmények a vezetés élményével ötvöződnek. A fejlesztés egyik fő iránya volt a variálhatóság. Képes idomulni a környezetéhez, az autózás körülményeihez és utasainak elvárásaihoz. Ez a rendhagyó filozófia mentén megszületett többcélú jármű, a nagysebességű autózás igényeihez igazított aerodinamikai elemekkel, 4.93 méteres hosszához képest nagyon alacsony felépítésével, és kivételesen kedvező 0.28 légellenállási mutatójával egy igazi autós csemege.

A Peugeot frankfurti standján a prémiummodellek kerülnek rivaldafénybe, ezzel határozottan jelezve a márka eltolódását a felsőbb minőségi szint felé.
Miután sikeres európai rajtot vett 2011 első felében (június végéig 57,000 darabos értékesítés), és augusztusban megjelent a kínai piacon, az 508 megerősíti a márka ambícióit egy hagyományos területén, a nagykocsiknál. A modern stílusú, bőséges és környezetkímélő motorválasztékú, élvonalbeli technikájú 508 (limuzin és SW) kellemes fedélzeti környezetet és vezetési élményt kínálva felel meg az igényes, dinamikus és felelősségtudatos vevőnek.
Várva várt 2010 tavaszi indulása óta az RCZ sportkupé meghaladta az elképzeléseket, és élre tört a maga európai kategóriájában. Frankfurtban a korlátozott darabszámú ‘Asphalt’ változat Telluric matt szürke színével, kéttónusú 19 colos kerekeivel és több egyedi ‘Asphalt’ részletével lesz látha. Az igazi különlegességet a 200 lóerős 2.0 l HDi dízel erőforrás jelenti, amely kategóriagyőzelmet aratott 2011-ben a ‘24 Hours Nürburgring’ versenyen, és jelenleg vezet a német VLN hosszú távú versenysorozatban is.
Folyamatosan nagy az igény a 3008 Crossover iránt, 2011 első felében 74 ezer darab kelt el, ami elsősorban a csúcsváltozatok keresettségének tudható be. Még mielőtt megjelenne a piacon a 3008 HYbrid4, az a hatásos mód, ahogyan a kompakt 5008 MPV kiegészíti, megerősítette a Peugeot pozícióját a középkategória erős versenyének kulcsszereplői között.
Peugeot: környezetvédelmi vezető szerepre tör
Frankfurtban az 508 RXH, a HX1 koncepció és a jelenleg a Peugeot Sportnál fejlesztés alatt álló 908 Hybrid4 demonstrálja a Peugeot úttörő szerepét és eltökéltségét a dízel-elektromos hibridek területén. Ám a gyakorlatban is megmutatkozik a márka környezeti elkötelezettsége azokban a 2011-es eredményekben, amelyeket Frankfurtban szemléltet a márka.
A Peugeot aktívan törekszik arra, hogy lecsökkentse egész palettájának CO2 emisszióját: az átlag 2011 első felében 129.8 g/km CO2 volt, míg 2010-ben még 131.3 – tehát már most alulmúlja az Európai Bizottság által 2015-re megállapított 130 g/km-es határértéket.
3008 HYbrid4 – a világ első dízel-hibridje
A világ első dízel-hibrid járművének 2011 második félévi bemutatásával a Peugeot exkluzív választékot kínál környezetbarát, célszerű és élvezetesen vezethető autókból.
A 3008 Crossover, az első kerekeket a 2.0 HDi FAP dízelmotor 163 lóerejével, illetve a hátsókat 37 lóerős villanymotorral hajtva, az autózás újszerű élményét adja, hiszen összkerékhajtású, maximális teljesítménye 200 lóerő, zéró emisszióval képes közlekedni, miközben átlagos fogyasztása csupán 3.8 l/100 km (99 g/km CO2), ami 35 százalékos javulást jelent egy hasonló teljesítményű belsőégésű motorhoz képest.
e-HDi, mikro-hibrid technika
2011 első felében az 508 és az új 308 vezette fel az innovatív e-HDi technikát, amelynek új generációs Stop & Start rendszere közel 15 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményez városi ciklusban, majd az év második felében követi ezeket a 3008, az 5008 és a Partner (áruszállító és Tepee).
Az e-HDi Stop & Start funkciójú generátorral kombinálja az 1.6 l HDi Euro 5 motort, így a fékezési energiát visszanyerve tölti a hibrid-akkumulátort, plusz erőt szolgáltatva a későbbi elinduláshoz.
Elektromos - két vagy négy hajtott kerék…
Az iOn egy legújabb generációs villanyautó, céges és egyéni felhasználóknak. Lítiumion-akkuval táplált 64 lóerős villanymotorja 130 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé, a hatótáv 150 km. A több európai díjat begyűjtő iOn megrendeléseinek száma 2011 júniusáig meghaladta a kétezret.
A Peugeot frankfurti standján az e-Vivacity robogó adja a márka újabb válaszát a zéró emissziójú városi jármű iránti igényre. Teljesen elektromosan működik, praktikus és modern, kompakt lítiumion-akkujának köszönhető 60 kilométeres hatótávval és 0.4 euró/100 km energia-költséggel.
A Peugeot-nak az „elektromos” egyben azt is jelenti, hogy „intenzív”.
Így született az EX1 koncepció.
A két villanymotor összesített 340 lóerejét mozgósító, összkerékhajtású, áramvonalas és könnyű EX1 egy rendkívüli, kétüléses roadster, amelyet intenzív vezetési élményre készítettek.
Az EX1 máris megdöntött egy sor gyorsulási rekordot Francia- és Németországban, illetve Kínában.
Új autós világrend
Felkészülve a várható mobilitási igényekre új látomást vázol fel a Peugeot, konkrét javaslatokkal az új autós világrendre vonatkozóan.
Mu by Peugeot: „új generációs” kölcsönzési séma, amely függetlenül attól, hogy van-e autója az ügyfélnek vagy nincs, tetszése szerinti időszakra biztosít bérelt járművet a Peugeot választékából, amely lehet személykocsi, haszonjármű, robogó, kerékpár vagy tartozék.
A sokféle típust, újabban villanyautókat is kínáló, egyszerűen használható és kedvezményes tarifájú Mu by Peugeot máris több mint 8000 ügyfelet nyert meg, nyolc európai országban. Évente 75 új Mu-helyszín megnyitását tervezik, a cél 300 európai helyszín 2013-ra.
A Peugeot Frankfurtban prezentálja pán-európai online szolgáltatásait is.
A Peugeot Connect három összetevője a Peugeot Connect SOS segélyhívás, a Peugeot Connect Assistance műszaki mentés és a Peugeot Connect Fleet flottakezelés. A választék csaknem valamennyi modelljéhez alapból vagy opcióként rendelkezésre álló Peugeot Connect megerősíti a márka vezető pozícióját a tercier biztonság területén.
A tercier biztonságban máris első Peugeot célja, hogy 2011-ben túllépje a 600,000-et a segélyhívó berendezéssel ellátott kocsik száma.
Peugeot robogók: a világ legrégebbi motorkerékpár-gyártója és 2010-ben Európa negyedik márkája folytatja kimagasló fejlesztési tervét. Jelenleg 22 modellje van 50 és 500 köbcenti között. 2011-ben bemutatja az elektromos e-Vivacity típust és a 125-ös CityStart.
A Peugeot-nál 120 éves szenvedély a kerékpár. Az új Peugeot Bringák sorozat több mint ötven modellt ölel fel, és sokféle igényt elégít ki. A Peugeot Design Centre exkluzív alkotása, a Frankfurtban kiállított Design Lab DL-121 egy korlátozott darabszámban készülő kerékpár-koncepció, amely rezezett felületével új dimenziót nyit meg a biciklik világában.
Az Allure-sorozat AE-11 elektromos kerékpárja élvezetté teszi a bringázást újszerűen lágy érzésével és nagyon megbízható 12 Ah-s Panasonic mangános lítiumion-akkujával.
-peugeot sajtó-
|