A VW UP Modellcsalád FRANKFURTBAN
2011.09.15. 22:02

AZ ECO UP!
A Volkswagen a 2011-es IAA alkalmával egy olyan up! modellt is kiállít, amely korszerű földgázhajtása (EcoFuel) és BlueMotion Technology megoldásai – többek között az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) illetve a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerei – révén 79 g/km értékkel új rekordot képvisel a széndioxid-kibocsátás terén. Az eco up! koncepciójához hasonló földgázhajtású kisautót ebben a formában még senki sem kínált. Pedig e tüzelőanyag számos komoly előnnyel rendelkezik: a földgázüzemű motorok igen tiszta üzeműek, s például Németországban adókedvezményt is élveznek. Kisautóbeli alkalmazására pedig feltétlen érvényes, hogy a földgáz-hajtásrendszerek még károsanyag-kibocsátásuk ellenére is előnyösebbek lehetnek az e szegmens számára egyelőre túl költséges hibridtechnikáknál.
...de ez csak egy az UP sorozatból....
A BUGGY UP!
Egy igazi buggy több mint csupán autó, sokkal inkább egyfajta gördülő életérzés. A hatvanas évek Kaliforniájának szülötte a Bogár alapjain látta meg a napvilágot. A legendás Volkswagen kölcsönözte számára motorját és futóművét, további elemei pedig olyan buggy-úttörők keze nyomán készültek szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP), mint például az amerikai Bruce Meyers. A buggyt mindmáig önálló kultusz övezi. Mindez együttesen bőven elég ok a Volkswagen számára, hogy most az új up! alapjaira megalkossa a 21. század buggy-tanulmányát. A buggy up! ugyan nem szénszálas műanyagból, hanem a legkorszerűbb könnyű acélfajtákból készült, ám e kétüléses kifejlesztésének koncepciója egyebekben hűen követi kaliforniai történelmi őse nyomdokait.



A GT UP!
Az új Volkswagen up! legfeljebb 55 kW/75 LE teljesítményű motorral szerepel a kínálatban, ami logikus választás, hiszen az up! elsősorban a nagyvárosok utcáinak autója. Egyes modellek azonban koncepciójukból eredően jóval erősebbek is lehetnek. S hogy milyen lehet egy ilyen nagyteljesítményű up! változat, az igencsak dinamikus GT up! szemlélteti, amelyhez akár 100 lóerő is elképzelhető. E motorizáltsággal az alig 900 kilogrammos GT up! a vezetés kevés más modellhez hasonlítható élvezetével szolgál. A „GT” jelentése itt Gran Turismo, amihez ha a befecskendezésre utaló „I” is társul, máris a Volkswagen egy másik ikonjának jelét kapjuk – e pályán játszik hát a GT up!
A CROSS UP!
E tanulmány mindjárt három dolgot is bemutat: 1.: Hogyan fest a négyajtós Volkswagen up! 2.: Milyen lehet a négyajtós up! a cross up! felszereltségi változatban 3.: A Volkswagen mindig újabb és újabb modellekkel bővíti nagysikerű cross-programját. Az új cross up! külső megjelenése szintén e modellekre jellemző kvalitásokat vonultat fel, például sötét antracit tónusú sárvédő- és küszöbszélesítései, illetve utóbbiak felett húzódó, „cross up!“ nyomatot hordozó, fekete védőborításai formájában. Újak az elöl és hátul egyaránt alsó védőlemezzel kiegészített lökhárítók is.


AZ UP! AZZURRA SAILING TEAM
E különlegesség az egyaránt vízparti környezetben felnőtt Giorgetto Giugiaro ésWalter de Silva munkája. Az up! azzurra sailing team így a világ tenger- és tópartjainak kisméretű, nyitott és környezetbarát autóját megformáló prototípus. Giorgetto Giugiaro az itáliai Garessio szülötte, ahol a ligur partok vad tengeri szelei fújnak, míg Walter de Silva a Comói-tó partjáról, Lecco városából származik, ezért közösen egy újabb, kifejezetten vízparti ihletésű modellel bővítették tovább a New Small Family változatainak sorát. A prototípus neve a Costa Smeralda egyik jachtklubját idézi.

AZ E-UP!
„Immár eldöntött tény: az e-up! 2013-tól sorozatgyártású modellként jelenik meg az utakon“ – jelentette be Dr. Ulrich Hackenberg, a Volkswagen igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. A 2011-es Frankfurti Autószalonon (IAA) e nulla károsanyag-kibocsátású modell széria-közeli tanulmánya mutatkozik be. Orrkialakításának legfőbb ismertetőjegye a lökhárítóban íves alakzatban elrendezett, LED-technikájú nappali világítása. Nem kevésbé tekintetet vonzó megoldás, hogy az e-up! felső hűtőnyílását – a fényszórók és a Volkswagen-embléma között húzódó csík – teljes egészében krómozott díszléc fedi, fejlett hajtásrendszere ugyanis minimális hűtőlevegővel is beéri.


|