ÖSSZKEREKHAJTASU PEUGEOT 4008
2011.10.02. 11:41

A Peugeot kínálat exkluzivitásának növelésére és a márka nemzetközi terjeszkedésére épített stratégiával összhangban a Peugeot 4008 először külföldön mutatkozik be, hiszen a tervek szerint a Franciaországon kívüli piacok hozzák majd az eladások 70 százalékát.
Elegáns megjelenésével és kimagasló kényelmével és műszaki színvonalával az összkerékhajtású 4008 az egyre növekvő számú SUV vásárlót célozza meg.
Nemzetközi bevezeté
A terepjárók 2005 óta egyre népszerűbbek, Oroszországban különösen nagy hagyományuk van. Jelenleg az orosz piac ötödét képviseli ez a kategória, és ezen belül is a kompakt szabadidő-terepjárókból értékesítenek a legtöbbet.
Kínában és Nyugat-Európában a szabadidő-terepjárók részaránya szintén jelentős, 10 százalék, viszont rendkívül különböző összetételt mutat. Európában az utcai terepjárók aránya a C és D szegmensben növekszik, míg az E szegmensben éppen csökkenőben van.

Kínában elsősorban a presztízse miatt vonzó. Európában a különlegességük, a többcélúságuk és a hagyományos személyautókéhoz mérhető, csökkentett környezetterhelésük táplálja az SUV-k iránti keresletet.
A 4008 tökéletesen idomul a változó piaci elvárásokhoz. Akár igazi hódító is lehet, a márka nemzetközi törekvéseivel összhangban.
A 2012-es Genfi Szalonon bemutatkozó 4008-at külföldön kezdik forgalmazni a jövő év tavaszán.
Az új, összkerékhajtású modell teljessé teszi a szabadidőautó-vásárlók különböző elvárásai szerint kialakított Peugeot kínálatot. Az erős peugeotos egyéniséggel és a szabadidős autózás gondolatával átitatott 4008 nemzetközi színtéren a jelenlegi ügyfeleket, valamint a hagyományos személygépkocsi és egyterű tulajdonosokat kívánja meghódítani.
Európában mindenek előtt a robusztus és dinamikus megjelenésre fogékony vásárlókat célozza meg, akik értékelik benne a sokoldalú felhasználáshoz alkalmazkodó méreteket és a mértéktartó fogyasztást.
A 4007, a 3008 és annak közelmúltban megjelent HYbrid4 változata mellett most bemutatkozó 4008 típussal teljessé válik a márka kompakt SUV kínálata, és így maradéktalanul kielégíti azokat a rendkívül szerteágazó igényeket, amelyeket a kompakt szabadidő-terepjárók látványosan előretörő szegmensével szemben támasztanak a vásárlók a világ különböző piacain.

Egyéni stílus
A PSA és a Mitsubishi együttműködéséből született 4008-at a Peugeot márka világában fogant erős egyéniséggel kívánták felruházni.
A megvalósítás remekül sikerült. A márka új stílusvonásai rendre visszaköszönnek, például a lebegni látszó hűtőrácsban és a már megszokott ragadozótekintetben. A lámpatestek, elöl a LED-es lámpasorból álló nappali fény, hátul a három - oroszlánkarmokra emlékeztető -vörös lámpa, egyértelműen Peugeot-vá teszik.
A harcos kinézetet fokozza a függőlegesen megrajzolt hűtőrács, a kocsiszekrény alján futó védelemek és a díszbetét a kerékjáraton, amelyet a markáns vonalú keréktárcsákkal ellátott, nagyméretű kerekek miatt kiszélesítettek.
A 4008 robusztus és dinamikus jellegét hangsúlyozzák a szinte teljesen vízszintes motorházfedélen futó élek és az autó orrészéről induló, majd a karosszéria oldalán végigfutó oldalvonal, amely végül a hátsó lámpatestet kettéosztva ér véget.

A legapróbb részletet is érintő, gondos formatervezés a 4008 pozicionálásához méltó elegáns, felsőkategóriás megjelenést eredményezett.
A látvány exkluzivitását többek között a krómozott elemek teremtik meg. A belső tér különleges hangulatáról a minőségi kidolgozás és a kiváló anyagok gondoskodnak, köztük a műszerfal puha borítása, a műszeregység feletti napellenző, vagy a lakkfekete betét a középkonzolon.
Az utasteret nappal az üveg panorámatetőn beáradó fény teszi világossá, sötétedést követően pedig az oldalsó fénydiódák hangulatos fénye világítja be.
A 4008 egyedi és erőteljes stílusával a kompakt utcai terepjárók világából merít. Prémium felszerelései, köztük a kulcs nélküli indítás, a 18 colos alumínium keréktárcsa, az érintőképernyős navigációs rendszer, vagy a tolatókamera a terepjárók modern és stílusos státuszát hangsúlyozzák.
A részben a 4007 padlólemezére épített 4008 a rövidebb első és hátsó túlnyúlás miatt az elődjénél 30 centiméterrel kisebb. A tengelytáv és a nyomtáv azonban változatlan maradt, így komfortos helyek várják az utasokat elöl és hátul.
Méreteinek köszönhetően a 4008 rendkívül sokoldalú (4,34 m hosszú, 1,80 m széles és 1,63 m magas). A manőverezést megkönnyítő kompakt alkatának és kiemelkedő komfortszintjének köszönhetően nem csak hétköznapi, városi felhasználásra, hanem szabadidős tevékenységhez és hosszabb családi utakhoz, nyaraláshoz is ideális.
Az összkerékhajtású változatban a vezető háromféle hajtási mód, a fronthajtás (2WD), a négykerékhajtás (4WD) és az állandó összkerékhajtás ("LOCK") közül választhat.
A négykerékhajtásnál és az állandó összkerékhajtásnál az első és hátsó tengely között a nyomaték elosztás elektronikus vezérlésű.
LOCK üzemmódban folyamatos az összkerékhajtás, és nagyobb nyomaték jut a hátsó tengelyre.

Várhatóan az elektronikus vezérlésű összkerékhajtással felszerelt változatok képviselik majd a 4008 eladásainak több mint 80 százalékát. Az új Peugeot SUV-t Európában és még jónéhány országban kizárólag 4x4-es változatban forgalmazzák majd.
Négyféle motor szerepel a kínálatban:
Benzines:
1,6l, 85 kW (116 LE)/152 Nm - ötfokozatú mechanikus váltóval
2,0l, 113 kW (150 LE)/198 Nm - ötfokozatú mechanikus, ill. CVT váltóval
Hdi dízel:
1,6l HDi FAP, 82 kW (112 LE)/270-280 Nm túltöltéssel - hatfokozatú mechanikus váltóval
1,8l HDi FAP, 110 kW (150 LE)/300 Nm - hatfokozatú mechanikus váltóval
A Peugeot 4008 Európában kizárólag Hdi dízelmotorokkal lesz rendelhető. A többi országban az adott piaci igényeknek leginkább megfelelő hajtásláncokkal kínálják majd.
Az 1,6 literes benzines, illetve a Hdi dízelmotorral felszerelt 4008 egyike lesz a kategória legtisztább üzemű modelljeinek. A 4008 környezetbarát jellegénél fogva is kiérdemli, hogy helyet kapjon a modern szabadidő-terepjárók között, és ugyanolyan létjogosultsága legyen a belvárosi közlekedésben, mint a limuzinoknak.
|