SEAT-LÁZ A WÖRTHI-TÓNÁL
2011.06.01. 21:06

A SEAT nagyszabású programokkal vesz részt az Ausztria Karintia tartományában megrendezendő legendás GTI Treffen találkozón. Június 1-4. között a spanyol márka rajongói a Wörthi-tó körüli utakon és városokban vonultatják fel leglátványosabb tuningautóikat. A rendezvény központi helyszíne a tó déli partján fekvő Reifnitzben található. A SEAT saját szabadtéri standján itt mutatja be az Ibiza és a Leon hat különösen szenvedélyes változatát – köztük két kupafutamokra épített versenyautót. Szintén itt választják meg a legszebb SEAT tuningautókat. Az idei, immár 30. GTI Treffen találkozó négy napjára a szervezők körülbelül 120.000 látogatót várnak.
A 450 négyzetméteresre növelt SEAT stand központi területét az Ibiza és a Leon típus legsportosabb modelljeinek, vagyis az FR és a Cupra/Cupra R változatoknak szánták. A legerősebb Ibiza teljesítménye 132 kW (180 LE), míg a legsportosabb Leon nem kevesebb mint 195 kW (265 LE) teljesítménnyel büszkélkedhet. Mindkét candy fehérre, illetve emoción vörösre fényezett Ibiza és Leon modell amellett, hogy a SEAT márka dinamikus vonalát képviseli, a SEAT gyári tartozékainak széles választékát is bemutatja.

Az egyik fehér Ibiza SC Cupra modellt légterelőkészlettel és a karosszéria színéhez illő fehér beltéri elemekkel felszerelve mutatják be. Ugyanakkor a Candy fehér fényezést viselő Leon FR-t szolid zongoralakk-fekete beltéri dekorkészlettel állítják ki. A modell sportos lelkületét egyértelműen kifejezi a két különálló csővéggel rendelkező sportkipufogó-rendszer, a 18 colos keréktárcsák és a rövidebb rugókat alkalmazó sportfutómű. Ez a látványos karosszériakészlet úgy tapasztja az úthoz a kocsit, mint ahogyan a macska meglapul.
A kiállított autók hűen tükrözik a SEAT márka alapértékeit: az egyedi, sportosan elegáns dizájnt kimagasló dinamikával és teljesítménnyel ötvözik. A SEAT a lelkes vezetőknek tervezi az autóit, és a legnagyobb pontossággal, illetve a legjobb minőségben gyártja azokat. A SEAT meggyőződése szerint mindenki kell, hogy élvezze a fejlett technológiát és a vezetés élményét.
Immár két további kiállított autó is megszerezte a versenyzői engedélyét – a Leon Supercopa és a vadonatúj Ibiza SC Trophy. Az Ibiza SC Trophy motorházfedele alatt a Cuprából származó, 180 lóerős egység található, míg hétfokozatú DSG sebességváltója a kormánykerék füleivel kezelhető, akárcsak a szériagyártású modellekben. A kemény versenykörülmények között fellépő nagy oldalirányú erők elviselésére a motort módosított olajteknővel látják el, az elöl 345, míg hátul 288 milliméteres tárcsákat alkalmazó fékrendszert pedig a Leon Cuprából ültették át.
A szériagyártású modellekhez képest a SEAT 13 milliméterrel megnövelte a versenyváltozat tengelytávját, míg elöl 170, hátul pedig 29 milliméterrel nőtt a nyomtáv.

A csupán 1063 kilogramm saját tömegű versenyváltozatot 40 milliméterrel lejjebb ültették, a kerékösszetartás és -dőlés pedig külön-külön állítható. Az Ibiza SC Trophy 17 colos kerekeken gurul, amelyek felett szélesített kerékjárati ívek húzódnak. Hátul egy további légterelő gondoskodik a kanyarokban szükséges leszorítóerőről. A műszerfal egyszerűbb, mint a szériagyártású modellekben, csak a versenyzők számára valóban fontos adatokat közli.
A 250 kilométer/óra legnagyobb sebességű Leon Supercopa pilótafülkéje a Németországban 2004 óta futó márkakupa-sorozatok versenyzőinek a munkahelye. A túraautó ránézésre hasonlít a WTCC-ben részt vevő testvéreire, kirobbanó erejét pedig a Leon Cupra R modellből származó, kétliteres TSI motor 301 lóerőre növelt teljesítményű változatának köszönheti. Ennek 340 newtonméter legnagyobb nyomatéka hatfokozatú DSG sebességváltón és mechanikusan záródó differenciálműn keresztül jut el az első kerekekhez. Az egyenként hatdugattyús nyergekkel társított acél féktárcsák átmérője elöl 360, hátul 256 milliméter. A 2011-es németországi SEAT Leon Supercopa összes futamát megismétlik a DTM program részeként is. A GTI találkozóval egy időben, június 3-5. között a SEAT Leon Supercopa a vadonatúj Red Bull Ring versenypályán tartja futamát az ausztriai Spielbergben.

A SEAT Wörthi-tónál szervezett számos programja között egy VIP parti is szerepel a SEAT-hajó fedélzetén, amely kompként is szolgál a tavon. Forró zene és hideg italok vonzzák a tömeget nemcsak a hajóra, hanem a SEAT standján tartott táncelőadásokra és a GTI találkozó show-színpadához is. A “You & Your SEAT” mottó alatt idén is felvonulnak a legszebb tuningautók a SEAT kifutóján – ahol szakavatott zsűri értékeli és díjazza ezeket.
A SEAT Movie Team pedig rövid filmeket forgat a legfurább tuningpéldányok tulajdonosairól, hogy feltöltsék ezeket a SEAT Austria Facebook oldalára. Eközben Knud Tiroch airbrush-művész – akinek alkotásai között szerepel a Toro Rosso Formula 1 versenyautók dizájnja is – egy fehér Ibizából elkészíti a „Lake 30 Special Edition” jubileumi modellt. A látogatók szabadon megtekinthetik, ahogyan a művész a festékfújójával dolgozik.
|