Autó-Motor : A 100%-BAN ELEKTROMOS NISSAN LEAF A PIKES PEAK HEGYI VERSENYEN |
A 100%-BAN ELEKTROMOS NISSAN LEAF A PIKES PEAK HEGYI VERSENYEN
2011.06.07. 22:45

Június 26-án a 100%-ban elektromos Nissan Leaf a 89. Pikes Peak International Hill Climb elnevezésű hegyi verseny rajtvonalához áll volánja mögött a veterán Nissan off-road bajnokkal, Chad Hord-dal. A Nissan LEAF az elektromos jármű kategóriában indul, és a néhány utasteret érintő változtatástól eltekintve - pl. ülések és kárpitozás eltávolítása, hogy legyen helye a biztonsági berendezéseknek (bukócsövek, versenyülések, biztonsági hevederek) - felszereltsége a gyárból kigördülő autókéhoz lesz hasonló.
A széria LEAF-hez hasonlóan a Pikes Peak kivitelben is a 48 cellás, lítium-ionos, 80 kW teljesítményű (107 LE) egyenáramú szinkronmotor biztosítja a 280 Nm-es azonnali nyomatékot. Ellentétben a Pikes Peak többi résztvevőjével a Leaf-nek nincs kipufogója, tehát csendben és károsanyag-kibocsátás nélkül küzdi le az emelkedőket.
„Újabb innovatív módon mutatjuk be a Nissan LEAF élményautó mivoltát, kiemelve azt, hogy a tisztán elektromos üzemű járművek, kiváló teljesítményüknek köszönhetően helyt állnak az olyan igénybevételek esetében is, mint pl. a Pikes Peak International Hill Climb" - nyilatkozta Ron Stukenberg a Nissan Motorsport Marketing kommunikációs senior managere. „Az azonnal rendelkezésre álló nyomaték teszi élvezetessé a LEAF vezetését, de ahhoz, hogy Chad ebből az instant nyomatékból előnyt kovácsoljon, szükség van a hegyi kanyarok sokaságára is."
A LEAF, mint versenyautó a Pikes Peak Hill Climb-on mutatkozik be először, de a Nissan a közelmúltban - a new york-i autókiállításon - már leleplezte a LEAF NISMO RC-t. A Nissan LEAF RISMO RC ízig-vérig versenygép. Három részből álló full-carbon monocoque karosszériája magába foglalja a mozdítható első és hátsó részt, rögzített üvegeket, elöl-hátul LED-es fényszórókat, valamint a vezető által állítható hátsó légterelőt. A hajtáslánc teljes egészében a széria LEAF-ből való, csupán az inverter és az akkumulátor elhelyezésén kellett módosítani a motor középre helyezése, valamint a hátsó kerék hajtás miatt.
A Nissan LEAF NISMO RC egy demonstrációs futamsorozaton vesz részt a nyár folyamán több, különböző motorsport rendezvényen világszerte.

„A Nissan elkötelezte magát a LEAF innovatív bemutatása mellett és ehhez a Pikes Peak egy kitűnő esemény" - tette hozzá Stukenberg. „A Nissan LEAF tulajdonosok szinte eggyé váltak a zéró emissziós technológia világával. Hisszük, hogy ez a lehetőség a motorsport világában is megvan, és büszkék vagyunk arra, hogy elsők lehetünk a rajtvonal elött."
A Nissanról általában
A Nissan Motor Co., Ltd., gyártási darabszám alapján Japán második legnagyobb autógyára. Központja Yokohamában van, és stratégiai pillére a Renault-Nissan szövetségnek. 2010-ben több mint 150 ezer alkalmazottat foglalkoztatott világszerte, és több mint 4 millió darab járművet adott el ügyfeleinek.
Erősen elkötelezett a mindenkor és mindenki számára izgalmas és innovatív termékfejlesztés iránt. A Nissan cégcsoport egy széleskörű és csökkentett fogyasztási normával, valamint alacsony károsanyag-kibocsátási értékekkel rendelkező modellpalettát kínál Nissan és Infiniti márkanéven. Úttörője a zéró-emissziós mobolitásnak, hiszen történelmet írt a Nissan LEAF bevezetésével. A LEAF az első megfizethető, tisztán elektromos üzemű, tömeggyártású jármű. Számos nemzetközi elismerés győztese, beleértve a 2011-es európai Év Autója díjat is.
|