Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : RENAULT SCENIC 1.5 dCi – EGY CSALÁDBARÁT KOMPAKT EGYTERŰ

RENAULT SCENIC 1.5 dCi – EGY CSALÁDBARÁT KOMPAKT EGYTERŰ

  2011.11.22. 22:48

A Renault, Megane családba tartózó egyterűje, praktikus belsejével, magas használati értékével, variálhatóságával és kényelmével, tulajdonképpen egy jó autó. A családbarát kialakítást támasztja alá, a gördülési kényelem, a tágas (435 literes) és közel háromszorosára bővíthető csomagtér, és az öt, függetlenül is állítható ülés. A családban fellelhető gyerkőcök randalírozását egy, a hátsó dühöngőt figyelő mini tükörben követhetjük nyomon. Bent, az utastérben kimondottan kellemesen telik az idő, és a látképpel illetve a felhasznált anyagokkal sincs baj. A színes egyéniségű vásárlók, kicsit feloldhatják a tesztautónkban uralkodó szürke egyhangúságot, amivel nekem semmi bajom, mert szeretem az ilyen árnyalatokat, de nem vagyunk egyformák, és ezt a Renaultnál is tudják, így azután kaptunk néhány lehetőséget a színvilág alakíthatósága terén is. Tesztautónk Advantage felszereltségi szintje az átlagot hozta. Ebből adják el a legtöbbet, de ha valami szegényes gördülő kalyibára gondolnak, nagyot tévednek. Minden benne van. ami kell!


Szokás szerint, kezdjük a formával. A Scenic mindig is elég csúnyácska volt, és ez most se nagyon változott (belátom, ez elég tirpák megfogalmazás volt, de így megspóroltam a körülírást…). Olyan, mint ha a tervezők, valami fura vágytól hajtva, kimondottan a diszharmóniára, és a jellegtelenségre törekedtek volna, mikor a Megan egyterű változatainak tervezésébe fogtak. Hiába!  ..ha az ember valamit nagyon akar, az sikerülni fog. Oldalról úgy néz ki, mint valami tapír-féleség, elölről csak simán semmitmondó, cserébe hátulról egész pofás. Összességében meg elmegy. (Mondom ezt én, aki igazi Fiat Multipla fan vagyok! Ezzel, gondolom nagyjából a formára vonatkozó minden eddigi mondatom hiteltelenné is vált….)

Tehát a forma mindig ízlés kérdése, de hozzáteszem, a közelembe kerülő családon belüli és kívüli Scenic tulajdonosokat, és az egyéb ismerősöket is megkérdeztem. Általában annak se tetszik különösebben, aki benne ül, de nem zavarja, mert jó vezetni, és kiderült, hogy a Scenic tulajdonosok szeretik az autójukat. …és ez a lényeg, tehát lépjünk túl a szépségen és a relativitáselmélet ide vonatkozó tanain. Egyébként, egy olyan Scenic modell volt a Renault palettán, amiért igazán lelkesedni tudtam és ez a régi, emelt hasmagasságú, 4x4-es változat volt! Az tetszett… sőt most is tetszik… akár vennék is egyet, ha kevés kilométerrel, szinte ingyen adnák. De nem adják. Aranyáron mérik. Csak, hogy ne kelljen adni. Mindig tudtam hogy az emberek irigyek.

 

A belső tér elegáns, és kényelmes. Csak így simán. Semmi rongyrázás, kellemes érzetet keltő kárpitok, szép vonalú design, jól áttekinthető műszerfal, tengernyi rakodóhely a lábaink alatti rekeszekben, az oldalzsebekben, középen a konzolban és mindenfelé. A Megan Scenicben irdatlan mennyiségű kacatot tudunk eltűntetni. Ha ebben bajnokságot írnának ki, indulhatna a dobogós helyek valamelyikéért. Mindezt igen racionálisan kigondolkodva alkották meg, így például az oldalzsebben is elfért az ásványvizes palackunk, és a nagyobb, vagy éppen apróbb vackainkat is nyomtalanul eltüntethettük. A Scenicet, a mindennapokra tervezték, és ez nagyon jó érzés! Gyakorlatias gondolkodásból, nálam jelesre vizsgáztak a francia gyár szakemberei!

Mindezt kényelmes, és csendes gördülési tulajdonságokkal egészítették ki, így az utazás igazi megnyugvás volt, amíg kockakőre, vagy zötyögősebb útra nem értünk! (ebből meg kis hazánkban van gazdagon! Mert a politikusok csak elvenni szeretnek, adni nem. A sötétzöldek, meg a kerékpárosok kiújuló agybaja szerint pedig így is az autós társadalom a magyar haza rákfenéje, és minden deficit okozója…Ezt meg inkább most nem kommentálnám! …!! …!! ).

Szóval ha zötyögünk, a hátsó üléssor idegtépő zörgésbe kezd, mivel a támlák, feltehetőleg valami konstrukciós, vagy egyéb - egyedi - mechanikai ok miatt, oldalirányban képesek rázkódni, így azután, amíg valakit nem ültetünk hátra, addig hallgatjuk a rezonáló üléseket. Ezért nagy kár! Amennyiben ez a zajforrás nem lenne, rossz utakon is szinte nesztelenül suhanhatnánk. (így meg nem alszunk el..)

   

Még egy kicsit elidőzve az üléseken, ki kell emelni, hogy a sínen egymástól függetlenül is mozgatható és összehajtogatható hátsó üléseken kívül, a „jobb egy” támlája is teljesen előre billenthető, így akár egy hosszabb létrát is választhatunk útitársként. Az egyébként rendkívül atraktív műszerfalra még egy kicsit visszatérve, én már régóta nem értem, hogy a vezetőtől miért vették el a műszereket? Mi a fenének kell még mindig középre biggyeszteni, szinte közszemlére téve, miközben a vezető meg állandóan oldalra sandíthat, ha valamire kíváncsi. Ez szerintem egy rossz filozófia, amit már el kellene felejteni, mint ahogy ezt már sok konkurens meg is tette. Az ajtókat nyitni és zárni, illetve az autót elindítani, a Renault, kártyás rendszerével lehet. Ennél a felszereltségnél, nincs érzékelő beépítve az automatikus nyitáshoz és záráshoz. Ezt a kártyán lévő piktogramok megnyomásával vezéreljük. A motor gombnyomásra indít, de belekalkulálták az izzítást is, tehát itt nincs külön teendőnk.

 

A 4.3 méter hosszú, nagyjából 1360 kilós „vasat”, meglepően fürgén mozgatja, a 110 lóerős, 1.5-ös dCi erőforrás. A jól bevált kis dízel gyári átlagfogyasztása 5.5 liter …lenne. De ennyit, csak nagyon visszafogott, már-már forgalmi akadályt jelentő araszolással lehet összehozni. Sajnos, ez az eredetileg kisfogyasztású erőforrás, már abszolút nem nevezhető takarékosnak. Városban, teljesen átlagos autózással pillanatok alatt 7-8 liter körüli adatokat rögzít a fedélzeti computer. Ha kihasználjuk, az 1500 ford/perc fölött már beerősítő, és kétezren megjelenő 240 Nm-es csúcsnyomatékot, és nekiállunk sportolni, ne lepődjünk meg a kilenc literen se. Országúton, igen nagy önmérséklettel, és állandóan a gazdaságos vezetést támogató zöld fordulatszám-tartományban autózva és váltogatva se nagyon megy 5.5 liter alá az elégetett, és aranyáron vásárolt gázolaj mennyisége. Az átlag ott is inkább hat liter fölött fog megállni. Autópályán, 130-as tempóval közlekedve is 6 – 6.5 literrel számolhatunk.

A rövid áttételekkel dolgozó hatsebességes váltót úgy méretezték, hogy már a 70-es tempó környékén hatodikba húzhatjuk, a meglepően precízen működő váltókart. Lehet, hogy egy kicsit lazább áttételezéssel, legalább az országúti és autópálya átlag lejjebb jött volna, de ez sem biztos. A magas önsúly, itt rányomta a bélyegét a fogyasztásra.

A futómű, a Megane családból már jól ismert. A nem túl feszesre hangolt, kényelmes, és rezzenéstelen gördülést megcélzó felfüggesztés úttartása egész korrekt. A hazai autógyilkos, dilettánsan és felelőtlenül megépített fekvőrendőröket, bukkanókat, és a kátyúkat is egész jól tűri, tehát az ütéseket se nagyon továbbítja az utasok fenek felé.  

A kanyarokban, közel sem billent annyira a karosszéria, mint vártuk, így nincs akadálya a sportosabb vezetési stílusunk megvillantásának sem. Persze az autóba beépített ESP, már 50 km/óra körül visszakapcsol, és kíméletlenül belekotor az életünkbe, ezzel aránylag szűk mozgásteret hagyva az esetleges elmeháborodásainknak. Mindehhez egy hatékony fékrendszer kapcsolódik. A kormányon jóformán semmiféle trakciós hatást nem lehet érezni, ezáltal még erősen visszafogott képességekkel is biztonságosan lehet íven tartani, fordulni, sőt a Scenic-el, még a fakezű vezetők is bátran tempózhatnak a kanyargós útakon.

 

A Megan család egyterű tagja, jól vizsgázott a teszten. Magas felszereltségi szintjével, komfortérzetével, és a kompromisszumok nélküli biztonsága révén, jó választásnak tűnik. Ha valaki egy tágas, de azért a városban még jól manőverezhető, aránylag könnyen leparkolható és jól kihasználható családi autót keres, érdemes elmenni egy tesztvezetésre. Amennyiben a forma nem jön be elsőre, vonatkoztassanak el a látványtól, és élvezzék az autó szolgáltatási színvonalát, másrészt ha már bent ülnek, a belső tér stílusa és kényelme felülír mindent. Ahol pedig a design is bejön, maradéktalanul boldog lehet a frigy.

A fogyasztás lehetne kicsit kevesebb is, de ahhoz már a Renault mérnökeinek kellene egy fogyókúrával, legalább 150 kilót letornászni a Scenic súlyából. Egyenlőre azonban, csak nagyon csendesen, de azt ajánlom, hogy egy csiptuninggal javítsanak a fogyasztáson.  Ezzel, ha jól sikerül, akár 2 - 2.5 litert is spórolhatunk 100 kilométeren (feltéve, ha nem tapossuk ki belőle), és ha nyomatékra gyúrunk, még dinamikusabb lesz, az amúgy se lusta 1.5-ös dízel.

-bögi-

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG