Bemutató: Alfa Romeo Giulietta
2010.11.18. 22:36

A Giulietta a márka egyik régi – és rendkívül népszerű - modelljének a nevét éleszti újra, hiszen a Giulietta név az 50-es évektől igazi legendává vált. Sokak számára ez volt az álom valóra válásának lehetősége. Ez volt az a modell, mely lehetővé tette, hogy ezrek és ezrek lehessenek Alfa tulajdonosok.
A Centro Stile Alfa Romeo közreműködésével született új Giulietta egy sportos, de mégis komfortos és kényelmes autó lett. A futómű fejlesztésénél, nem csak a maximális úttartásra figyeltek, hanem olyan praktikus tulajdonságokat is előtérbe helyeztek, mint például az extrém fordulékonyság, ami a városi közlekedésben jelent majd nagy könnyebbséget. Az újdonság, valóban a legújabb fejlesztésekkel operál. A futóműnél rafinált műszaki megoldásokkal találkozhatunk, de az új generációs kormányzási szisztéma is figyelemreméltó megoldásnak tűnik. A nagyszilárdságú acélokat és hasonló tulajdonságú alumínium elemeket ötvöző rendszer, a leírások alapján igazi mestermű lett.

A MiTo-ból már ismert három lépcsős menetoptimalizáló rendszert továbbfejlesztették, így az Alfa DNA rendszer az útviszonyoknak vagy az aktuális hangulatunknak illetve vezetési stílusunknak megfelelően optimálizálja az autó működését és viselkedését. Az előválasztóval beállított üzemmód összehangolja a motor, a váltó, a diferenciálmű a kormányzás és a VDC (menetstabilizáló rendszer) működését.
A formavilág is fontos szerephez jutott, ami szinte természetesnek tekinthető egy olyan márka esetében ahol az emocionális hatások mindig is nagy súllyal kerültek a latba. A Competizione 8C stílusjegyei ugyanúgy megtalálhatók az autón, mint a MiTo esetében is. A háromszög alakú, jellegzetes hűtőmaszk egy új stílusú kialakítás révén egyszerre tette kellően agresszívvé és elegánssá az autó orrkiképzését. Az első fényszórőknál megtalálható a LED technológia is, ami a nappali világítást hivatott gazdaságosan és hatékonyan megoldani.
Az autó oldalnézete, a jellegzetes formai megoldásokkal, a hátsó ajtó kilincsének az elrejtésével és a dinamikus vonalvezetéssel kupés érzetet kelt a szemlélőben. A hátsó traktus kialakítása egy az aszfalthoz tapadó, sportkocsi benyomását kelti, amit markáns formai megoldásokkal értek el a tervezők. A tetszetős hátsó világítótesteknél is a LED technológia köszön vissza. Az autó belső tere is összetéveszthetetlen alfás hangulatot áraszt, ahol a bőr a textíliák és az alumínium szintézise különleges, és egyedi stílusú, olaszos légkört teremt.
Még néhány szó az új Giulietta paramétereiről. A 4.35 méter hosszú 1.46m magas és 1.8 méter széles autó karosszériája 350 literes csomagteret rejt. Az Alfa Romeo Giulietta tengelytávja 2.63 méter lett. Négy féle turbófeltöltős motor közül választhatunk, melyek mindegyike Euro5 besorolású és szériában megtalálható az autóban a Stop and Go rendszer is. Ezen erőforrások közül kettő benzines (1.4TB - 120 lóerővel és az 1.4TB MultiAir - 170 lóerővel), illetve két dízel változat is felkerült a palettára ((1.6 JTDM -105 LE és a 2.0 JTDM - 170 LE) Mindkét dízel a JTDM motorok második generációjából származik. Végül, de nem utolsó sorban nem szabad kihagyni az igazi csúcsváltozatot sem. A 235 lóerős 1750 TBi „Quadrifoglio Verde“ igazi gyöngyszem lett az Alfa Romeo palettáján.
-bögi-
|