Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : NISSAN GT-R EGOIST – RITKA ELEGANCIA

NISSAN GT-R EGOIST – RITKA ELEGANCIA

  2011.02.09. 13:43

Megérkezett a „méretre szabott" szuper-sportautó. Nem kímélték a költségeket a létrehozásakor, így minden egyes GT-R Egoist a tulajdonosának testére van szabva. Ez a „GT-R művészet" legteljesebb kifejezése.

"Legtöbbünk részére a Nissan GT-R jelenti a szuper-sportkocsik között is a teljesítmény és a képességek maximumát - a bőségesen áradó erő, és a kiemelkedő dinamikájú futómű egy ikont teremtett. Most azonban itt van az a GT-R, amely azok számára képszült, akik még ennél is többet kívánnak: a testre szabható, a legfinomabb anyagokat és a kézműves tudást felmutató GT-R. Ez minden idők leginkább exkluzív GT-R-je"

…mondta Simon Thomas, a Nissan International SA értékesítésért és marketingért felelős vezető alelnöke, az Egoist bemutatóján.


A GT-R Egoist-ról, röviden

  • A legjobb elérhető GT-R, melynek nem szabtak határt a költségek
  • A tulajdonos által megrendelt kidolgozással készül
  • Személyre szabott belső tér, 84-féle kombinációs lehetőséggel, a legmagasabb minőségű bőr felhasználásával
  • Egyedi, a vezető testméretéhez igazított Bose audio-rendszer
  • Kézi formázású Urushi GT-R embléma a kormánykeréken
  • A Spec-V változat speciális kerekei és szénszálas műanyagból készített hátsó spoilere
  • A 2011-es modellévű GT-R-en alapul, melynek...
    • futóművét a nagyobb kényelem érdekében módosították,
    • elektronikai rendszerét a tökéletesebb szabályozás érdekében alakították át,
    • fékjei nagyobbak és új egyedi gumiabroncsokkal szerelték fel.

Áttekintés

Ha nem elegendő az 530 LE, a világ egyik legfejlettebb négykerék-hajtáslánca, a szuper-sportautó ritkaság-értéke, a Nissannak erre is megvan a válasza. Az Egoist, a hírneves GT-R legtökéletesebb megnyilvánulása, melyet minden egyes vásárlónak külön-külön készítenek sok odaadással és a legfinomabb anyagok felhasználásával.

Az Egoist-ot, a GT-R „atyja", a járműtervező főmérnök Kazutoshi Mizuno dolgozta át.  Ebben az exkluzív modellben, csakis a legjobb minőségű bőrök alkalmazásával készült, kézi kidolgozású belső burkolatok, a használó pontos testméreteihez beállított Bose audio-rendszer, és az ősi japán képzőművészet formáit felvonultató elemek találhatók.

Az autó minden apró részletére kiterjedő figyelem olyan mértékű, hogy például a kormánykerék kézi festésű emblémájának elkészítése több napot vesz igénybe.

A csak megrendelésre készülő GT-R „megnyugtatóan költséges” ahhoz, hogy csak egy kiválasztott, limitált vásárlóréteg birtokolhassa, ezt a különlegességet.

"Az exkluzivitást csak a vagyonos réteg várhatja el. Miután a GT-R soha nem lesz hétköznapi, a GT-R Egoist az eredendő ritkaság-értéket kombinálja az exkluzív anyagokkal" - mondta Pierre Loing, a Nissan International SA termék-stratégiáért és tervezésért felelős alelnöke.

"Összeszerelését gondosan kiválasztott mesterek végzik rendkívül aprólékos munkával, és így a belső-külső színkombinációk sokféleségének köszönhetően valószínűtlen, hogy valaha is lesz két pontosan egyforma GT-R Egoist."

A GT-R Egoist-ről részletesen

Az Egoist-ot a GT-R 2011-es változatának alapjain fejlesztették ki, amely már önmaga is jelentős tökéletesítéseket vonultat fel a motor, a futómű és az aerodinamikai tulajdonságok terén.

A két turbótöltős, 3,8 l-es, V6-os motor teljesítménye ezzel 485 LE-ről 530 LE-re, nyomatéka 588-ról 621 Nm-re nőtt, miközben csökkent a károsanyag-kibocsátása és a fogyasztása. A tökéletesített aerodinamikai tulajdonságok révén 10 %-kal nőtt a leszorító erő, a futómű és a lengéscsillapítók módosításának eredményeként pedig pontosabb lett a vezethetőség, ugyanakkor finomabbá vált a futás.

Az Egoist létrehozása azonban még magasabb szintre emelte a GT-R élvezetes használatát, exkluzivitását és ritkaságát. Igen nagy figyelmet fordítottak a vezetőtér kialakítására, amelynek értékét növeli a Németországból származó teljes Seton-bőrbevonat.

A bőrborítás most már a teljes belső térre kiterjed, immár magába foglalja az első ülések alját, a biztonsági öv csatjainak környezetét, az A- és B-oszlopot, a középkonzolt és környezetét, valamint a sebességváltó-alagutat. Még a pohártartók belseje és az ajtótömítések borítása is bőrbevonatú. Az egyes részek közötti vizuális kontraszt létrehozása érdekében váltakozik a sima és a tűzött kidolgozás.

 

Itt azonban nem szokványos bőrről van szó. A Seton a nagyteljesítményű és luxusautók limitált csoportjának kedvelt beszállítója. Az általa szállított bőrt minősége és annak egyenletessége miatt választják, ami az állatállomány tartásában megnyilvánuló speciális gondosságnak köszönhető.

A cég csak egyetlen fajtájú szarvasmarhát nevel, és az állatokat gondosan ellenőrzött körülmények között tartják Dél-Németországban, a Bajor tartományban. 18 hónapon keresztül olyan speciális körülmények között tartják őket, ahol kiegyensúlyozott a táplálásuk, és kicsi a valószínűsége annak, hogy rovarcsípés éri őket, szögesdrót vagy egyéb idegen test károsítja a bőrüket.

A gondos tenyésztésnek köszönhetően az állatok az átlagosnál nagyobbra nőnek, amiből az következik, hogy egy autóhoz kevesebb állat bőrét kell felhasználni. Ezzel együtt, minden egyes GT-R Egoist-hoz nem kevesebb, mint 15 marha bőrét használják fel.

A Seton minden egyes irhának a bőrborítássá történő kikészítésével több mint két hónapig foglalkozik, és csak ez után szállítják a kikészített darabokat Japánba, ahol azok beépítésre kerülnek az autókba. Az Egoist-ok belső terének komplettírozása a Tochigi GT-R gyárban kézzel készül, és egyetlen kézműves mester (Takuni) van megbízva ezzel a munkával.

Az egyes autókat kiemelik a fő gyártósorról és a gyár egy elkülönített stúdiójába viszik, ahol már beépítésre vár a Seton kárpitcsomag. Ennek beépítése autónként három órát vesz igénybe.

Összesen nem kevesebb, mint 20 színkombináció érhető el, a teljes belső tér készülhet akár egyetlen színnel is, de olyan megoldás is lehetséges, ahol kontrasztot képez az utastér felső és az alsó részének színe. Az alsó részhez tízféle - köztük világos rózsaszín -, a felső részhez négyféle szín választható. Ezekkel hatféle színű varrat képezhet további kontrasztot. A szőnyegek színe is összhangban áll a bőrborítások színével. Az összes elképzelhető lehetőséget figyelembe véve 84 féle színkombinációból választhatnak a megrendelők.

A Seton bőrbevonatokat antilopbőr-szerű tetőkárpit egészíti ki, és ugyanezt az anyagot alkalmazzák a napellenzők, a hátsó rakodódoboz és az ajtóborítások alsó részének bevonataként is.

Amint a kárpitok és bevonatok a helyükre kerültek, az autó visszatér a szerelősorra, hogy befejeződjön a gyártási folyamat, ami átfogó bejáratási szakasszal ér véget, ahol a megrendelő is jelen lehet.

A GT-R gyártásának időt rabló és lelkiismeretes precizitását példázza a kormánykerék emblémája is. A „szokványos" GT-R-nek zománc embléma díszíti a kormánykerekét, ami elegáns, de sorozatban készül. Az Egoist esetében az ősi japán művészet elemeit jeleníti meg az Urushi néven ismert hagyományos díszítésű, kézi festésű embléma.

A GT-R esetében a Makie festési módszert alkalmazzák, ami csak a Ishikawa kormányzóságban - a GT-R hazájában - sajátítható el, és a kézműves mesternek a tevékenysége megkezdéséhez meg kell szereznie a kormány jóváhagyását.

A speciális GT-R-hez minden egyes emblémát csakis a Goshikiya-műhelyben dolgozó egyetlen mester, Kubota-san festhet meg. Több napra van szüksége, hogy felépítse a rétegeket, amelyek megadják az embléma színének különleges mélységét és egyedülálló fényét. Ezért minden egyes embléma egyedi.

Hasonló gonddal készül az autó személyre szabott audio rendszere. A Bose cég által gyártott 11 hangszórós rendszer újonnan kifejlesztett áramkapcsolóval és a 9 coll méretű mélynyomóhoz a világon elsőként alkalmazott, szénszálas kompozit anyagból készült rögzítővel van felszerelve.

A rögzítő alap rendkívül merev és nagy csillapítású, anélkül, hogy ezáltal megnövekedett volna a súlya, és így sokkal tisztább hangzást hoz létre a mélynyomó.

A Bose azonban még egy lépéssel továbbmegy az Egoist rendszerének tökéletesítésében. Amikor a jövendő tulajdonos ellátogat a bemutatóterembe, hogy megrendelje az autót, az ideális vezetési pozíció beállítása után felveszik a részletes méreteit. A gyárnak megadják a vevő testmagasságát, lábhosszúságát, és az üléstámla általa előnyben részesített beállítási szögét, aminek figyelembe vételével biztosítható, hogy a hangszórók az optimális helyre kerüljenek, és így a legjobb hangzási minőséget lehessen elérni. Így valóban testre szabott hangzó rendszert lehet létrehozni.

Az Egoist-csomagot az először a 2010-ben bevezetett, látványos Spec-V verzión alkalmazott néhány elem teszi teljessé. Ezek közé tartozik a speciális, egyedi „Blue Sword" felületkezeléssel ellátott hatküllős, kovácsolt RAYS könnyűfém kerék, valamint a szénszálas kompozitból készült hátsó spoiler.

A külső színek választékában néhány megtalálható a többi GT-R modellen is, de - exkluzív státuszához illően - az Egoist az egyetlen GT-R, amely elérhető a külön ehhez az autóhoz létrehozott új, Ultimate Opal White színben is.

A csomagtérfedélen a lehető legdiszkrétebben húzódik meg az egyetlen „áruló jel", a finom Egoist embléma.

Bár kevésbé lehengerlően sportos, mint a Spec-V limitált sorozat, az Egoist így is a legkiválóbb teljesítményű szupersportkocsik egyike. A megnövelt teljesítmény és nyomaték eredményeként igen figyelemreméltó a gyorsító képessége. Álló helyzetből 100 km/h-ra mindössze 3,046 másodpercre van szüksége, és a csúcssebessége sem mindennapos, hiszen eléri a 315 km/órát.

A fejlett vezérlő elektronikának része a versenyszerű elrajtolást segítő „R Start" rendszer is, de a kormányról kezelhető hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltónak köszönhetően  az autóban rejlő extrém tulajdonságok könnyedén ki is használhatók, …már ahol a körülmények lehetővé teszik.

A rendkívül biztos futómű elképesztő tapadást és kezelhetőséget tesz lehetővé, hiszen a 2011-es GT-R, a fejlesztéseknek köszönhetően még kifinomultabb lett. Javult a fékek teljesítőképessége is. Az első féktárcsák nagyobbak, hogy ezáltal a folyamatos nagy igénybevétel során kevésbé csökkenjen a hatékonyságuk, a kovácsolt alumínium kerekekre pedig külön, a GT-R-hez kifejlesztett Dunlop gumiabroncsok kerültek.

"A GT-R Egoist egy figyelemre méltó autó. Valóban sokkal többe kerül, mint egy szokványos GT-R, de ez az árkülönbség tükrözi a belső térben alkalmazott csúcsminőségű anyagok és az autót komplettírozó kézműves mesterek munkájának értékét."

"A Spec-V változat kapcsán láttuk, hogy a GT-R vevők nagyra értékelik a ritkaságokat és az exkluzivitást, és nincs kétség afelől, hogy az Egoist az eddigi legkülönlegesebb GT-R."

Azokat a tehetős vevőket vonzza majd, akik értékelik az élet legfinomabb dolgait, de nem akarnak kérkedni. Exkluzív, és úgy alkották meg, hogy ritka legyen, de a GT-R Egoist legvonzóbb tulajdonsága talán az, hogy milyen diszkrét maradt"- mondta Simon Thomas.

-b-

 

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG