Autó-Motor : RENAULT CAPTUR - CROSSOVER –KUPÉ? …. OFFROADSTER? ….CROSSROADSTER? |
RENAULT CAPTUR - CROSSOVER –KUPÉ? …. OFFROADSTER? ….CROSSROADSTER?
2011.02.13. 11:51

Az izgalmas DeZir Coupe nyomdokain haladva, megérkezett a második (és már korábban beharangozott) koncepcióautó a Renault-tól. Ebben a művészi karosszéria-tanulmányban testesülhet meg az autózás egy új filozófiája, ami meglehetősen érdekes formába öntve feszegeti az eddigi karosszéria megoldások és stílusok határait. Az élménycentrikus kialakítás, és hangulat, feltehetőleg sokak számára lesz szimpatikus, és amennyiben ez így lesz, várhatóan a közutakon is megjelenhet egy új stílusirányzatot követő járműkategória. Egyenlőre talán még nehéz, és korai is meghatározni az esetleges új szegmens nevét, de talán a címben szereplő „offrodaster“, vagy a „crossroadster“ lehet a legjobb szó.
Egy jövőbe mutató különleges formavilágú autó látott napvilágot ebben az új filozófiát képviselő tanulmányban. A kupék, roadsterek, és a SUV-ok elemeit ötvöző Renault, nem csak a vezetés különleges élményét hivatott megtestesíteni, hanem a környezet megóvása terén is próbáltak a projekthez még valami kis pluszt hozzátenni a tervezők. Az élménygyár mozgatásáról ugyanis egy különlegesen alacsony CO2 kibocsátású 1.6 literes biturbo-dieselmotor gondoskodik.

A 4223 mm hosszú Captur a jövő Renault modelljeinek stílusjegyeit magánviselő kétüléses sport crosover, mondta Axel Breun, a Renault koncepcióautó részlegének igazgatója. Ennek az autónak a funkcionalitás és a műszaki tartalom nagyon fontos alkotóelemei, de mindezek mellett a praktikum is főszerpet kapott. A hajtáslánc és a futómű kialakítása alkalmassá teszi a terepen való mozgásra, miközben a természetben való autózás élményét erősíti a könnyedén levehető hardtop tető is. A design elemek sorát gyarapítja a két nagyméretű, felfelé nyíló oldalajtó, és a ledes lámpák fénycsíkja, a 22 colos fekete-fehér fényezésű keréktárcsákon feszülő gumik és a különleges narancs árnyalatú fényezés.

A belső tér Kana Watanabe designer munkáját dícséri. A könnyedséget és a sportos stílust ötvöző utastérben lebeg a két ülés. Ezt a hatást azzal érték el, hogy mindkettőt a középkonzolhoz erősítették. A különleges fényeffektek, a speciális bevonatok, az alumínium pedálok, és a perforált, szürke bőrrel bevont kormánykerék szintén a hatás kiteljesítéséről szólnak. A csomagtér univerzális kialakítása révén, akár alvóhellyé, akár az oldalfalból előhúzható ülések segítségével, két további utas szállítására is alkalmassá tehető.

A már említett motoron kívül, az 1.9 literes dCi erőforrás befogadására is alkalmassá tették a motorteret, de természetesen az elektromos hajtás lehetőségét is meghagyták. A jelenlegi 1.6-os biturbo-dízel. 160 lóerőt teljesít, miközben már 1750-es fordulaton leadja a 380 Nm nyomatékot, de ennek ellenére kevesebb mint 99 gramm/km a CO2 kibocsátása, ami ilyen teljesítményadatok mellett rekordnak számít. Ehhez már szinte természetes, hogy sperr- diferenciált és elektronikus nyomatékelosztó rendszert is párosítottak.

Műszaki adatok
Méretek |
|
Hosszúság (mm) |
4.223 |
Szélesség (mm) |
1.950 |
Magasság (mm) |
1.586 |
Átlépő magasság(mm) |
261 |
Tenhelytáv (mm) |
2.624 |
Nyomtáv elöl / hátul (mm) |
1.684 / 1.684 |
Műszaki adatok |
|
Motor |
1.6 dCi mit Biturbo feltöltés |
Teljesítmény (kW / PS) |
118 / 160 |
Maximális nyomaték (Nm) |
380 |
Végsebesség (km/h) |
210 |
Erőátvitel |
EDC-Dupla-kuplungos erőátvitel |
Gumik |
250/40 R22 |
Légellenállás (cW) |
0,31 |
Önsúly (kg) |
1.300 |
Gyorsulás (0 – 100 km/h in s) |
8 |
Álló rajt (1.000 m in s) |
29 |
Partner |
|
G Studio |
Karosszéria |
Michelin |
Gumik |
-bögi-
|