Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : 2011-ES GT-R - A LEGJOBB MÉG JOBBÁ VÁLIK

2011-ES GT-R - A LEGJOBB MÉG JOBBÁ VÁLIK

  2011.02.17. 18:31

Jelentős teljesítménynövelésével, a futómű, a belső tér és az aerodinamikai tulajdonságok tökéletesítésével a 2011-es GT-R megerősítette pozícióját, és továbbra is mércét jelent a szuper-sportautó kategóriában  "Amikor alig három évvel ezelőtt megjelent a piacon, a Nissan GT-R-t mércének tekintették, mert a szuper-sportautók teljesítményét kínálta megfizethető áron.  Egymás után nyerte el a különféle díjakat és mindenki, aki olyan szerencsés volt, hogy vezethette, túláradóan dicsérte. Könnyű lett volna hátradőlni és ülni a babérjainkon - de mi a Nissannál nem ezt tettük. Köszöntsük a 2011-es, az eddigi legjobb GT-R-t!"  - mondta Andy Palmer, a terméktervezésért felelős első alelnök.


Röviden

  • Jelentős teljesítménynövelés: 485-ről 530 LE-re  
  • ...és jócskán nőtt a nyomaték is, 588-ról 612 Nm-re  
  • Lélegzetelállító gyorsító képesség: álló helyzetből 100 km/h-ra 3,046 másodperc alatt  
  • 9%-os teljesítmény-, 4%-os nyomatéknövelés  
  • Az üzemanyag-fogyasztás javult, a károsanyag-kibocsátás 3,5%-kal csökkent  
  • Tökéletesített aerodinamikai tulajdonságok, 10%-kal nagyobb leszorító erő
  • A kerékfelfüggesztés módosítása a még jobb vezethetőség érdekében
  • Átdolgozott elektronika a jobb vezérlésért
  • Nagyobb fékek és egyedi gumiabroncsok
  • Átdolgozott, kényelmesebb belső tér
  • Egyetlen, teljes felszereltséget kínáló változat; kétféle kárpit/bevonat választható
  • Tökéletesített hűtés
  • Átdolgozott forma

      

Áttekintés

Nagyobb teljesítmény, nagyobb leszorító erő, jobb tapadás-kihasználás, nagyobb vezetési élmény - ez a 2011-es Nissan GT-T ígérete.  

 

A többszörösen díjnyertes GT-R lélegzetelállító teljesítményt és példás vezethetőséget nyújtott, a Nissan mérnökei és a tervezői azonban nem álltak le, hogy tovább tökéletesítsék. 

 

2011-re tovább finomodott ez a kimondottan elérhető árú szuper sportautó. Minden szempontból tökéletesebb lett, továbbfejlődött. A 3,8 l-es, két turbóval feltöltött V6-os motor kemény 45 LE-vel lett erősebb, lenyűgöző teljesítménye 530 LE (390 kW), ugyanakkor az elektronikus vezérlés módosítása, a kipufogórendszer átalakítása és katalizátor beépítése révén javult az üzemanyag-fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása is.  

 

A kerékfelfüggesztések finom, de jelentős átalakítása még pontosabbá tett a már eddig is kiváló vezethetőséget. Az új kerekek, gumiabroncsok és a nagyobb fékek pedig szintén hozzájárultak a vezetés élményének fokozásához.   

 

Az apró külső formai módosítások nemcsak új megjelenést kölcsönöztek a GT-R-nak, de hozzájárultak a már eddig is világelső aerodinamikai tulajdonságainak további javításához. 10%-kal nőtt a leszorító erő, míg a légellenállási alaktényező pedig 0,26-ra csökkent.   

 

A belső térben számos módosítás szolgálja a sportos luxus érzésének fokozását. Az alapmodell kétféle változatban érhető el: Premium Edition és Black Edition. Mindkettő igen gazdag felszereltségű; a Premium Edition inkább a luxust hangsúlyozza ki, míg a Black Edition széria Recaro-sportülésekkel az autó sportos teljesítmény-potenciáljára helyezi a hangsúlyt. 

 

A szerencsés kevesek számára létezik egy harmadik, még inkább exkluzív változat is: a GT-R Egoist-ot külön megrendelésre gyártják, a legfinomabb bőr belsővel és egyéb, „méretre szabott" elemekkel. A részleteket a külön Egoist-sajtóanyagból ismerhetik meg. 

 

"Egész sor új szuperlatívuszt kell felsorakoztatni a 2011-es Nissan GT-R jellemzéséhez. Minden egyes részletét olyan mértékben fejlesztették, hogy az eredeti által magasra helyezett mércét minden szinten túlszárnyalja. A GT-R egy igazán figyelemre méltó autó" - mondta Andy Palmer.

 

Az 2011-es Nissan GT-R Európában a Nissan High Performance Center névre hallgató kiemelt márkakereskedésekben már megrendelhető. 

 

A 2011-es GT-R-ről részletesen

 

A GT-R kifejlesztésekor a mérnökcsapatnak az volt a feladata, hogy olyan magas biztonsági- és teljesítményszintű szuper-sportkocsit hozzon létre, amely minden időjárási körülmények között teljességgel megbízható, és nagy sebességen ugyanolyan biztonsággal és lazán vezethető, mint lassabban cirkálva.  

 

"Az volt a célunk, hogy olyan zászlóshajó-modellt alkossunk meg, amellyel demonstráljuk, milyen magas szintű technológiát alkalmazunk, és ezzel együtt fejlesszünk ki egy új szuper-sportkocsit" - mondta Kazutoshi Mizuno, A Nissan Motor Co., Ltd. vezető autótervező mérnöke és termék-specialistája. „A szuper-sportautókat hagyományosan a kiváló képességű vezetők számára készítik, a GT-R-rel azonban szinte mindenki nagy sebességgel, és jól vezethet szinte bármilyen útviszonyok mellett."  

 

Az autó 2011-es változatának kialakításakor ugyanezt a filozófiát alkalmazták. Még nagyobb a teljesítménye, még kijjebb tolódtak kezelhetőségének határai, de továbbra is olyan megnyugtató és nyugodt, amenynire csak lehetséges: bármikor, bárhol, bárki által a hétköznapokon is használható szuper-sportautó.  

 

Motor és erőátvitel

A GT-R szíve a Nissan VR38DETT típusú, kétturbós, 3,8 l-es V6-os motorja, melyet külön ehhez az autóhoz terveztek. 2011-es módosításai 485-ről 530 LE-re növelték a teljesítményét, nyomatéka 588 Nm-ről 612 Nm-re változott. Ezt a jelentős teljesítmény-növekedést a motor hengerfej-fedelének piros színe jelzi; ez egyben tisztelgő utalás az autó egyik felmenőjére, az R34 Skyline GT-R-re, amelynek szintén pirosak voltak a szelepfedelei.

    

A motort érintő változások közé tartozik a turbónyomás növelése, a szelepvezérlési idők és az üzemanyag/levegő keverék módosulása. Növelték a szívócső- és a kipufogó átmérőjét, és új katalizátort építettek be, amely kevesebb nemesfémet használ fel.   

 

Az eredmény igazi szuper-sportautóra jellemző, de ez nem mutatkozik meg az árban.   Az álló helyzetből 100 km/h-ra történő gyorsító képességet jellemző időszükséglet 3,046 másodpercre csökkent, amit egy Japánban végzett teszt során sikerült elérni, az optimálisnál rosszabb hőmérsékleti viszonyok között. A GT-R csapat következő célja, hogy 3 másodperc alá szorítsák le ezt az időt, és így bekerüljenek egy olyan klubja, melynek klubtagsága általában 1 millió dolláros „tagdíjhoz" kötött. A maximális sebesség 315 km/h, 5 kmh-val növekedett.   

 

A teljesítmény és a nyomaték növekedése mellett a módosítások jótékony módon befolyásolták az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is. A CO2-emisszió 279 g/km-re csökkent, és a vegyes mentciklusban mérve a GT-R 12 liter benzint fogyaszt 100 km-en. 

 

Az eddigihez hasonlóan, a GT-R-t különféle erőátviteli módozatokban lehet használni: az állórajttal történő legsportosabb elindulás az „R" üzemmódban érhető el. Ebben az állásban a befékezett autó gázpedálját teljesen le kell nyomni, majd a lehető leggyorsabban felengedni. A rendszer figyeli az olajhőmérsékletet, így a megbízhatóság nem romlik: amikor az olajhőmérséklet egy bizonyos határ fölé nő, a rendszer mindaddig megakadályozza az „R" üzemmód használatát, amíg az olajhőmérséklet vissza nem csökken a normális értékre.    

 

Annak ellenére, hogy a hatalmas teljesítmény továbbra is a GT-R egyik fő vonzereje, az autó engedelmesen és könnyen vezethető. A maximális nyomaték a 3200 és 6000 fordulat/perc közötti tartományban megszakítás nélkül rendelkezésre áll.   

 

A motor ugyanakkor igen jó hatásfokú is. Ebből a szempontból igen fontos tényező az újszerű, mindössze 0,15mm vastagságú plazma bevonat, ami a hengerfuratok falára kerül az eddigi hagyományos bevonat helyett, ami általában 2,6 mm vastag. Ennek jó a hő-elvezető és -elosztó képessége, így hozzájárul a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás javulásához, ráadásul 3kg súlymegtakarítással is jár. A különleges hengerfurat-bevonat hatékony kenését speciális Mobil-1 RP OW-40 motorolaj biztosítja.

 

Egymástól teljesen független szívó- és kipufogó rendszer növeli a levegőbevitelt és csökkenti a kipufogási ellenállást, így akadálytalan és gyors a gázáramlás, ami nagyobb teljesítmény elérését és a motornak a gázadásra történő gyorsabb reakcióját teszi lehetővé. A turbónyomást elektronika szabályozza a minden körülmények között legjobb reagálás és teljesítmény-leadás érdekében.    

 

A levegő/üzemanyag keverék pontos figyelése 5%-kal csökkenti a nagy teljesítmény melletti üzemanyag-fogyasztást. A normális, alacsony fordulatszámú vezetéskor optimális a levegő/üzemanyag keverék aránya, ami nagymértékben javítja az üzemanyag-fogyasztást és a kipufogógáz összetételét. 

  

A károsanyag-kibocsátást tovább csökkenti egy levegőszivattyúval ellátott másodlagos levegő-rendszer, amely támogatja a katalizátor gyorsabb reakcióját. 

 

További műszaki újdonság a jobb hatásfok érdekében alkalmazott termosztatikus szabályzású, levegőhűtésű motorolaj-hűtő rendszer. Gyors kanyarvétel közben egy speciális öblítőszivattyú tartja fenn a turbótöltő olajellátását. Az olaj motoron belüli összegyűjtését oldalirányban nedves és szárazkarteres rendszer teszi optimálissá. 

 

Hasonlóképpen, az üzemanyagtartályon belüli külön gyűjtőtartály mindig elegendő üzemanyagot tárol ahhoz, hogy nagy g erők esetén is fenntartható legyen az üzemanyag-ellátás.   

 

A motort kézzel szerelik össze, minden egyes részegységet egyetlen mester illeszt össze a Nissan yokohamai gyárának különleges „tiszta helyiségében". 

 

A GR6 típusú sebességváltót külön a GT-R-hez fejlesztették ki. A hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós igen jó hatásfokú, minimális a teljesítmény-vesztesége, reakciója és a vele elérhető üzemanyag-fogyasztás jobb, mint a hagyományos automata sebességváltóké. 

 

A vezető vagy manuálisan végezheti a fokozatváltás a kormánykerék mögötti szárnyakkal (melyek most már magnéziumból készülnek), vagy ehelyett rábízhatja magát a beállított üzemmód által meghatározott automatikus fokozatváltásra is.  Mindkét esetben a következő fokozat már előválasztásra kerül - miután külön-külön tengelykapcsoló tartozik a páros és a páratlan fokozatokhoz -, így a fokozatváltás rendkívül gyorsan zajlik le. Visszakapcsoláskor automatikus fojtószelep-működtetéssel „gázfröccsöt" ad a rendszer, hogy pontosan szinkronba hozza a motor fordulatszámát.

Kézi kapcsolású üzemmódban a váltószárnnyal rendkívül gyorsan végezhető a fokozatváltás, miközben nem csökken le a turbónyomás, a gyorsítás megszakításmentesen, erőteljesen megy végbe. Borg-Warner típusú háromkúpos szinkronizáló szerkezetet alkalmaznak.   

  

Manuális üzemmódban a vezető egy ennél sokkal extrémebb kapcsolási tartományt is választhat: az „R" üzemmódban a GT-R amúgy is gyors fokozatváltását felgyorsítja. A számítógépes vezérlő rendszer a fojtószelep nyitása, a jármű sebessége, a fékezés és egyén információk alapján előre megjósolja, hogy mikor fog legközelebb fokozatot váltani a vezető.   

 

Automata üzemmódban a fokozatváltások az üzemanyag-fogyasztás optimalizálását szem előtt tartva mennek végbe. Ha csak lehetséges, a rendszer - kihasználva a motor hosszan magasan húzódó, lapos nyomatékgörbéjét - a magasabb fokozatokat kapcsolja. Az autó hosszú ideig használható a hatodik fokozatban, alacsony fordulatszámon, és még ilyenkor is jól reagál a gázadásra. Ez a könnyű vezethetőség előny a legtöbb egyenértékű szuper-sportautóval szemben, és egyike a „technológiai zászlóshajó" jellegből adódó sok egyedi vonásnak. 

 

A 2011-es GT-R-hez kifejlesztettek egy új sebességváltó-üzemmódot, a SAVE módot. Ez az öröm-autózás helyett az autópályán és az országúton történő normál közúti használatot szolgálja: csökkenti a motor nyomatékát, és a sebességváltó kapcsolási pontjait a pihentető és gazdaságos vezetés felél mozdítja el.  

 

Rendelkezésre áll az emelkedőn elindulást segítő rendszer is: működésének lényege, hogy miközben a vezető emelkedőn elindulva a fékpedálról a gázpedálra áthelyezi a lábát, fenntartja a fékhatást, hogy az autó ne guruljon hátra. Az alacsony sebességen történő manőverezést segíti az időlegesen kétkerék-hajtásra történő átállás: a kormánykerék fél fordulatnál nagyobb elfordításakor, 10km/h-nál kisebb sebességnél a könnyű beparkolás és egyéb, kis sebességgel végzett manőverek segítése érdekében időlegesen megszűnik az első kerekek hajtása. 

 

Négykerék-hajtású futómű

A GT-R a sorozatgyártású autók körében valaha alkalmazott legfejlettebb négykerékhajtású rendszerrel rendelkezik, s így legyőzhetetlen tapadás-kihasználást és vezetési biztonságot ad. A rendszer része a hátsó rész gumielemekre függetlenül felfüggesztett „transaxle" hajtóműve, amely magában foglalja a sebességváltót, az áthajtó szekrényt és a részlegesen önzárású differenciálművet. Az ily módon hátra helyezett sebességváltó kiváló súlyelosztást tesz lehetővé, ráadásul ezáltal növelhető volt az első ülések előtti lábtér növelése.   

 

A konstrukció kettős hajtótengelyt alkalmaz, ezek egyike (amely szénszálas műanyagból készült) a motortól az autó hátuljában lévő „transaxle" egységhez közvetíti a hajtást, a másik innen előre az első kerekekhez. 

 

A négykerékhajtás-rendszer folyamatosan a menetdinamikai szükséglethez és útviszonyokhoz igazítja a nyomaték első és hátsó kerekek közötti megosztásának arányát. Normál viszonyok között a nyomaték 100%-a a hátsó kerekekre kerül, ha  azonban a tapadás-kihasználás céljából szükséges (csúszós úton, vagy a kanyarbeli  viselkedés javítása érdekében) a nyomaték akár 50%-a az első kerekekre kerülhet. 

 

Egész sor szenzor látja el jelekkel a rendszert, a figyelt paraméterek közé tartozik pl. a sebesség, az oldalirányú gyorsulás és a kormánykerék elfordítási szöge. A függőleges tengely körüli tényleges szögelfordulást (perdületet) a rendszer összehasonlítja a kormánykerék elfordítási szögéből számított célértékkel, és ennek alapján az első és hátsó kerekek közötti nyomatékmegosztást.    

 

A négykerékhajtás-rendszer része a Járműdinamikai Szabályzó Rendszer (VDC-R), a Nissan GT-R elektronikus menetstabilizáló rendszere. Ez folyamatosan figyeli a jármű menetviselkedését. Ha azt észleli, hogy felbomlott az egyensúly - pl. csúszni vagy sodródni kezd az autó -  módosítja a kerekekre adott nyomatékot, amíg helyre nem áll a stabilitás. A hátsó mechanikus, részlegesen önzárú differenciálműhöz elektronikus kipörgésgátlót is beépítettek, amely megakadályozza a hajtott kerekek megcsúszását, és javítja a rendelkezésre álló tapadás kihasználását.   

 

Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros térbeli felfüggesztés biztosítja a bármely sebességen kiváló egyenesmeneti stabilitást, valamint a minden helyzetben kategória-első menetviselkedést és fékezhetőséget, akár városi ingázásró

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG