Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : C-ZERO – RÖVIDESEN ITT AZ ELEKTROMOS CITROEN

C-ZERO – RÖVIDESEN ITT AZ ELEKTROMOS CITROEN

  2011.02.21. 21:39

Zéró üzemanyag-fogyasztás, zéró károsanyag-kibocsátás, és zéró zaj. Közel egy hónappal ezelőtt egy kis filmgyári kirándulás keretein belül, igazi new-yorki díszletekkel a háttérben gördülhettünk a C-Zeroval. Megalkotásával a Citroën egy 100 százalékosan elektromos meghajtású modellel gazdagítja kisautó-kínálatát. A „Créative Technologie” szellemében fogant mini egyterű, a kényelmes és tiszta utazás lehetőségét tartogatja számunkra. Arra tervezték, hogy megkönnyítse a városi és elővárosi közlekedést. Kompakt méretéből adódóan jól mozog a városban, meglepő a dinamizmusa, és a mindennapi utak megtételéhez elegendő hatótávolság mellett olyan csendes működés jellemzi, amely a város minden zaját elfeledteti. A C-ZERO technológia újításaival és kreatív megoldásaival már ma a jövőbe repít minket.

                                                                                                       

 

 


…..de azt persze csak olyan környezetben teheti meg, ahol nem csak plakátok formájában jelenik meg a környezetvédelem, ahol nem a kerékpár a jövő útja, és ahol az első hideglelős elborzadás után a politika és a gazdaság meghatározó szereplői hajlandóak megtenni az első lépéseket a nyitás irányába. Szóval ahol nem csak egy üres frázis a fenntartható fejlődés fogalma, a tiszta levegő iránti elkötelezettség, ahol helyet adnak a dokkoló egységeknek, és tényleg azzá válnak, aminek szeretik kikiáltani magukat - a jelenünket és a jövőt is szem előtt tartó, modern gondolkodású, környezettudatos vezetővé. Megjegyzem, az új kormány egyik első lépése volt, egy szakmai csoport megbízása, az elektromos autók elterjesztéséhez szükséges metodikák kidolgozására.Tehát valami végre elindult. Reméljük, hogy a nagyvárosok önkormányzatai és az állami vállalatok lesznek az elsők, akik példát mutatnak környezettudatosságból, és átállnak erre az új, tisztább rendszere. (szerk.)

                

A Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett C-ZERO a Berlingo First Electrique mellett a Citroën második elektromos meghajtású modellje.

A C-Zero az elektromos autók új generációjának legelső európai képviselője. Mivel a szerkezeti elemeit kezdettől fogva elektromos hajtású autóhoz tervezték, a kategóriájában megszokott összes biztonsági és kényelmi felszereléssel rendelkezik, és helykínálat szempontjából is a legjobbak között van (ESP, 6 légzsák, légkondicionáló, 166 literes csomagtartó stb.).  

 

A Citroën C-Zero könnyen kezelhető és kormányozható, meglepően csendes, és építési módjából adódóan kimondottan tágas. Tökéletesen alkalmas bármilyen cég és intézmény – közintézmények, önkormányzatok, vállalati flottapartnerek stb. –, illetve a kifejezetten gazdaságos üzemű autót kereső magánszemélyek igényeinek kielégítésére. Az autó fenntartási költsége 100 km-enként mindössze kb. 1,5 euró.

                  

A Citroën, amely évek óta elhivatottan fejleszt a CO2 és az üvegházhatást fokozó gázok

kibocsátásának csökkentéséért, most a C-Zero-val egészíti ki környezetkímélő járműpalettáját. A Citroën több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával mára hatalmas tapasztalatra tett szert. Ezt kamatoztatja a fejlett technológiát alkalmazó C‑Zero is. A Berlingo First Electrique-kel együtt a Citroënnek minden esélye megvan arra, hogy meghatározó szereplője legyen egy olyan piaci szegmensnek, ahol az elkövetkező években jelentős növekedés várható.

A legelső modellek 2010 végén kerültek forgalomba, de az idei év első harmadában várhatóan felgyorsul az értékesítés tempója.

 

A C-Zero egyesíti magában mindazokat a tulajdonságokat, amelyek alapján igazi városi illetve elővárosi autónak nevezhetjük. Csendes, dinamikus és tiszta. A 3,48 m hosszú autó fordulóköre 9 m. Rendkívül könnyű vele manőverezni a városi forgalomban. 130km/órás végsebessége sem elhanyagolandó, gyorsulása pedig álló helyzetből 100 km/h-ra kb. 15 másodperc. Hatvanról 90 km/órára 6 másodperc alatt gyorsul fel, de 150 km-es hatótávolsága alapján nyugodtan kimerészkedhetünk vele a városból is. Európában a hétköznap megtett autóutak 70%-a ugyanis a napi 30 kilométert sem éri el, 95%-a pedig 85 km alatt marad.

A 2,55 méteres tengelytávnak köszönhetően, a 4 teljes értékű üléssel és 166 literes csomagtartóval rendelkező modell számtalan kényelmi és biztonsági berendezést kínál. Ilyen a szervokormány, az ABS, ESP, AFU hármas, az elektromos ablakemelők, a 6 légzsák, és a klímaberendezés, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

 

Beülve az autóba, gyorsan megbarátkozhatunk az egyszerű működtetés kezelőszerveivel, azután hajrá, irány a mozifilmek New-Yorkja. Csak el kell fordítani a gyújtáskulcsot, ezután érkezik egy sípoló hang és a műszerfali zöld visszajelző (READY) kigyulladása visszaigazolja, hogy indulásra készen állunk. Ezt követően az automata váltókéval megegyező sebességváltó kart az egyedül lehetséges előremeneti helyzetbe kell állítani. A CITROËN C-ZERO műszercsoportja a hagyományos vezetési információkon felül egy olyan jelzőműszert is magában foglal, mely a gyújtás ráadásától kezdve folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az akkumulátor által biztosított energiatartalékaink állapotáról. A sötétkék tartomány jelzi, ha az akkumulátor töltődik. A világos-zöld, a pillanatnyi vezetési stílus energiatakarékos, míg a fehér tartomány, a nagyobb mértékű energiafelhasználását mutatja.

A hagyományos üzemanyagszint-mérőt ezen a modellen egy akkumulátortöltés-jelző helyettesíti. A minimális töltöttségi szinthez közeledve, a minél hosszabb hatótávolság biztosítása érdekében a rendszer – egy figyelmeztetést követően – korlátozza a tartozékok energiafelhasználását, majd a következő lépcsőben, a rendelkezésre álló teljesítményt is.

 

Az emelkedőn végzett manőverek, ill. indítás megkönnyítésére a CITROËN C-ZERÓ-t az automatikus sebességváltók mintájára egy hegymenetet megkönnyítő rendszerrel szerelték fel.

A teljesen elektromos meghajtású C-ZERO állandó mágneses szinkronmotorja, 3500–8000 percenkénti fordulatszámon 47 kW (64 LE) teljesítményt ad le, és 0–2000 f/p fordulatszám-tartományban 180 Nm maximális nyomatékot szolgáltat.  Az azonnal maximális nyomatékot produkáló villanymotor tulajdonságaiból adódóan nincs szükség többfokozatú sebességváltóra. A villanymotor és a hátsó tengely közé így egy egyfokozatú fogaskerék áttételt és egy hagyományos differenciálművet iktattak be.

Az alkalmazott beállításoknak megfelelően két különböző módon lehet vezetni ezt az elektromos autót. A gázpedált nagyjából félig lenyomva, a választott beállításoknak köszönhetően gazdaságos, azaz kevés áramfogyasztással járó vezetés mellett teljesen normális módon lehet közlekedni. Amennyiben ki akarjuk használni a C-Zero-ban rejlő lehetőségeket, a gázpedál erőteljesebb lenyomásának hatására mozgósíthatjuk a tartalékokat, és a biztonsági manőverek pillanatnyi szükségleteinek megfelelő tartalékteljesítmény és –nyomaték is a rendelkezésünkre áll. Ez már csak azért sem okoz nehézséget, mert a C-Zero villanymotorjának elsődleges jellemzője, hogy a maximális nyomatékot már rögtön az indítás után eléri.

 

A kettős beállításnak köszönhetően nincs szükség több előremeneti fokozatra (pl. a normál üzemnek, a fokozott igénybevételnek vagy akár a motorféknek megfelelő pozícióra). Az egyszerű használat megkönnyíti a vezető dolgát, és az elektromos autó filozófiájával összhangban a nyugodt, kiegyensúlyozott vezetést támogatja.

A C-Zero, a lassításkor, illetve a fékezéskor keletkező energiát visszanyerő funkcióval rendelkezik, mely lehetővé teszi az akkumulátorok menetközbeni töltését. A visszanyert energia mennyisége többek között a haladási sebességtől és a fékpedál lenyomásának intenzitásától függ, de ha nem nyomjuk le a fékpedált, a gázpedál használatának mellőzésével már eleve töltődik az akkumulátor. Ennek több előnye is van. Először is lehetővé teszi az intenzív motorfék használatát, mellyel a kanyarokhoz vagy a közlekedési lámpákhoz közeledve gázelvétellel is érzékelhetően lassíthatunk, másfelől, ez a fékrendszer egyes elemeinek élettartamát is növelheti.

 

A motor áramellátását a jármű középső részén elhelyezett új generációs lítium-ion akkumulátor biztosítja. A 88 darab 50 Ah-s kapacitású cellából álló telep 330 V névleges feszültségen kb. 16 kWh elektromos energiát tárol.

Nézzük a lítium-ion technológia előnyeit:  a kedvezőbb súly/teljesítmény/kapacitás aránynak köszönhetően kisebb tömegű akkumulátorok alkalmazását teszi lehetővé. A hagyományos technológiákkal készült akkumulátorokhoz képest minden egyes cellára nézve magasabb teljesítményt tud nyújtani, és az akkumulátorok részlegesen is feltölthetők, de ez nem csökkenti az élettartamukat, és az akkumulátorait könnyű feltölteni. A feltöltés kétféle módon történhet:

  • hagyományos elektromos csatlakozón keresztül otthon, a közúti töltőállomásokon vagy a vállalatnál: csak csatlakoztatni kell a tápkábelt egy 220 V-os csatlakozóhoz. A teljes feltöltés 16 A áramerősség esetén (Franciaország) 6 órát, 13 A esetén (Egyesült Királyság) 7 órát, 10 A esetén (Svédország) 9 órát vesz igénybe;
  • egy 125 amperes, 400 V-os (50 kW-os) egyfázisú csatlakozó (gyorstöltő) közbeiktatásával az akkumulátorok 80%-os feltöltése mindössze 30 perc alatt is elvégezhető.

Az akkumulátorokat 1500 alkalommal lehet feltölteni. Ahogy az összes elektromos autó esetében, a „fogyasztásra” vonatkozó típusjóváhagyás a hagyományos üzemanyaggal működő gépjárművekével megegyező tesztciklus keretében történik (NDEC európai fogyasztásmérési tesztciklus), ahol a hatótávolságot is mérik. A C-Zero esetében a típus-jóváhagyási eljárás ez utóbbit 150 km-ben rögzíti. Akárcsak a hagyományos autóknál, több paraméter is befolyásolja kisebb-nagyobb mértékben a fogyasztást, és ezáltal a hatótávolságot. Az elektromos autók esetében ezek közül a legfontosabbak az elektromosan működtetett fűtés és hűtés, valamint a vezetés, ami – hasonlóan a belső égésű motorok üzemanyag-fogyasztásához – jelentős különbségeket okozhat az áramfogyasztásban.

 

A CITROËN C-Zero-n egyes forgalmazó országokban kezdettől fogva szériában kínálják majd a márka legújabb telekommunikációs szolgáltatását, a CITROËN eTouch-ot. Ez több különböző szolgáltatást foglal magában. Köztük a helyzetbeméréssel egybekötött vész- és műszaki segélyhívást, valamint a CITROËN weboldalán, a MyCITROËN pontból elérhető virtuális szervizfüzetet, ill. az Eco Driving szolgáltatást. A segélyhívások esetében a CITROËN eTouch működése teljesen független. A GPS-modullal és SIM-kártyával felszerelt rendszer mindenfajta telefon-előfizetés és időkorlátozás nélkül vehető igénybe. A gépjárműben két gomb áll rendelkezésre. Egy „SOS” feliratú a sürgősségi mentőszolgálatok riasztására (a hívásindítás ütközés esetén automatikusan is bekövetkezhet), és egy CITROËN márkajellel ellátott a műszaki segélyhívások lebonyolítására. Mindkét szolgáltatás ingyenes, és a hét minden napján, a nap 24 órájában igénybe vehető.

A CITROËN eTouch-nak köszönhetően a C-Zero-ban számos CITROËN szolgáltatás egy kéznyújtással elérhető, de ezen kívül gyárilag beépített Bluetooth® is található az autóban.  

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG