Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
CIKK MÚZEUM
CIKK MÚZEUM : Dízelsprinter – Alfa 159 2,4 JTDm 20V

Dízelsprinter – Alfa 159 2,4 JTDm 20V

  2011.02.25. 12:22

Az olasz autók szerelmesei szerint, ha Alfa, akkor cuore sportivo! Sportszív, azaz pörgős, szép hangú, nagy fajlagos teljesítményű benzinmotorok! Illetve… Hogy a márkától elvárható menetdinamika és a dízelmotor összeegyeztethető, azt a 159-es Alfákban doromboló bivalyerős, 2,4 literes gázolajos erőforrással fényesen bizonyítja a patinás olasz gyár.

 

(cikk és fotók - Zsurzs Jenő)


Az Alfa 159 szép. Nagyon szép. Szemet gyönyörködtető, figyelemfelkeltő. Ez nem a gyári sajtószöveg, hanem az együtt töltött hét nap konklúziója: a tucatszínű (metálszürke) tesztautót megbámulták villamosmegállóból és buszról, parkolóban és autópályán, pedig napjaink autódömpingjében bizony, kevés négykerekű dobogtatja meg az utca emberének szívét.

 

Jó munkát végeztek hát a dizájnerek – a megnyerő formavilág Giorgetto Giugiaro és az Alfa Romeo Styling Centre közös alkotása. A sportosan elegáns „ruha” ugyan az elődnél jóval nagyobb autót takar - a 159-es hossza (4660 mm) 225, szélessége (1828 mm) 85, tengelytávja (2700 mm) pedig 105 mm-rel nagyobb, mint a 156-os limuziné -, az utastér még mindig passzentos egy kicsit. Ugyanez elmondható a 27 literrel öblösebb (405 l) csomagtérre is. Az is igaz, hogy az elsőszámú vetélytársakkal, a kategória prémiummodelljeivel – Audi A4, 3-as BMW, Mercedes C-osztály, Volvo S60 – szemben e téren sincs szégyenkeznivalója a talján szépségnek.

Csakúgy, mint az összeszerelési minőség tekintetében. Az utastér kidolgozása hibátlan, nincsenek zavaró apróságok, zörgő kárpitok, nyekergő műanyagok. Visszafogottabb lett a műszerfal kiosztása, ennek ellenére nem unalmas: látványos, retrós részletmegoldás például a vezető felé forduló, fémbetétes középkonzol kerek szellőzőrostélyai alatt megbújó, szintén kerek műszertrió.

A kellő, de nem túlzó oldaltartású vezetőülésből nem spórolták ki a szabályozható gerinctámaszt, a kormány tengelyirányban és magasságában is állítható – itt sincs nagyon kötözködnivaló… További pozitívum, hogy a 156-os kétségtelenül dizájnos, ám finoman fogalmazva nem igazán funkcionális tükröcskéivel ellentétben használható méretű külső visszapillantó tükrök könnyítik a vezető dolgát.

 

A vezetési élvezet - no, meg a biztonság – egyik letéteményese az új, hihetetlenül merev padlólemez: a karosszériastruktúra csavarodási szilárdsága nemes egyszerűséggel a kategória legjobbja! A roppant igényes - keresztlengőkaros első és Multilink rendszerű hátsó – futómű pozitív tulajdonságainak magasztalása helyett legyen elég annyi, hogy egy független összevetés során, nagy sebességű szlalomban az Alfa 159 maga mögé utasította vetélytársait – még a kategória talán (eddig) legjobbjának tartott 3-as BMW-t is…!

 

Az öthengeres, hússzelepes, 2,4 literes JTDm (Multijet) dízel az egyik legjobb választás a 159 motorpalettájáról. Teljesítménye 147 kW/200 LE, 4000/min, maximális nyomatéka 400 Nm, 2000/min, melynek 90 százaléka a vezető rendelkezésére áll az 1750-3500/min közötti fordulatszám - tartományban. A gyakorlat igazolja a rideg számokat: 1800-tól kezd húzni a motor, 2000 fölött aztán rendesen megindul a nem éppen könnyűsúlyú – 1,6 tonnás – autó. Álló helyzetből 8,4 másodperc alatt ugrik 100-ra, végsebessége 228 km/óra. Az erős, nyomatékos, igen kultúrált járású erőforráshoz jó fokozatelosztású, rövid utakon, pontosan kapcsolható hatgangos váltó társul: hatodikban, 130-nál a 2300-as értéken pihen a fordulatszámmérő mutatója. A két végpontja között alig több mint kettőt forduló, háromküllős kormánykerékkel élvezetesen, precízen dirigálható az autó, s a futómű valóban pazar: a Balaton-felvidék kanyargós útjain – például Veszprém és Tapolca között - más típusoknál túlzottnak tűnő sebességnél is rezzenéstelenül „karistolta” a kijelölt íveket az Alfa. A fékrendszer is „spiccen van”: elöl 330, hátul 292 mm átmérőjű, hűtött féktárcsák szolgálnak, meggyőző eredménnyel, a fáradási hajlam – fading – legkisebb jele nélkül.

 

A nagy dízel takarékosan iszogatja a gázolajat: városban 9, sportos stílusú fele-fele autópálya/országút üzemmódban 7,7 literes átlagot mértünk, de a szabályokhoz rigorózusan ragaszkodva, békés országúti menetben alig 6 liter fölött fogyasztott.

 

Az Alfa 159 2,4 JTDm 20V csak a gazdagabb felszereltségű Distinctive változatban kapható (9 695 000 Ft). Alapáron jár egyebek között a távirányítós központi zár, a kulcs nélküli indítási rendszer, az elektromos mozgatású első-hátsó ablakok, a kétzónás, automata légkondicionáló, a hét légzsák, a 17 colos, könnyűfém keréktárcsák (gumiméret: 225/50), a blokkolásgátló (ABS), a menetstabilizáló (VDC) és az elektronikus fékerő-elosztó (EBD). Nagyvonalú a gyári garancia: az első 3 évben (vagy 120 000 kilométerig) ingyenes a szerviz - tehát a kötelező olajcserék esetén nem kell fizetni sem a kenőanyagért, sem a szűrőért!

-zsurzs-

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal