VW Bulli - A legenda újra éled?
2011.03.05. 21:24

A 3.99 méter hosszú, 1.74 méter széles és 1.7 méter magas tanulmányautó éppen 30 centivel rövidebb, mint az ’50-es évek népszerű VW „Samba-Bus”-a. A Genfben bemutatott mini-buszt a nagy öreghez hasonlóan szintén két színre ( fehér-piros) fényezve állították ki. A megnyerő formavilágú autó, keskeny fényszórói, a LED-es napközbeni világítása és irányjelzői, illetve a 18 colos könnyűfém keréktárcsák is az attraktivitását emelik.
Az autó hajtásáról, egy 85 kilowattos elektromos motor gondoskodik, ami 270 Newtonméteres nyomatékával sokat sejtető dinamizmusra utal. Az 1450 kilógrammos Bulli szendvics szerkezetű padlólemeze rejti a 40 KW/órás lithium-ion akkumulátort, mely közel 300 kilométernyi út megtételéhez elegendő energiát tárol. A speciális „töltőoszlopról” egy óra alatt teljesen megtankolható az a Volkswagen elektromos retro modellje.

Egy forgókapcsoló segítségével lehet az előremenet, és a hátramenet között választani. A Bulli, 11.5 másodperc alatt éri el a százas tempót, illetve az elektronika majd 140 kilométer/óránál szab határt a száguldozásnak. Az autónak egyébként elkészítették a hagyományos erőforrásokkal szerelt változatát is, ami konkrétan egy 1.4 literes dízel motort, és egy a jelenlegi motorpalettán is szereplő benzinest jelent.

A nagyapáink VW-jéhez hasonló panoráma tetőhöz a vezetőre és az utasára egy ülőpad vár, de hátra is az elődöt idéző 3 személyes ülőalkalmatosság került. Az ülések mögötti csomagtér mérete 370 literes, amit 1.600 literre bővíthetünk, némi hajtogatással. A provizórikus csavargások híveinek örömére, az ülések néhány mozdulattal egy hatalmas franciaággyá alakíthatóak.

A műszerfal közepére ráültettek egy kivehető Apple iPad-ot, multifunkcionális érintő kijelzővel. Az iPad tartója egyben a vészvillogó, és a klíma kezelőszerveit is magában foglalja. A vezető előtti félkör alakú műszeregységben, a kilométerórán kívül, multifunkcionális kijelző is helyet kapott, ahol még a navigáció főbb jelzései is szem elé kerültek.

Az audio-rendszer átlagon felüli hangzásról, a legendás gitárokat és erősítőket készítő amerikai Fender cég gondoskodott.

A nagy kérdés már csak az, hogy megszületik-e a Bulli, vagy beáll a hasonló ötletelések eredményeként megszületett tanulmányautók hosszú sorába, hiszen már 2001 ben is bemutattak egy hasonló filozófia mentén megálmodott retro buszt.

(ezek pedig a taxi változatok képei)
Most azonban úgy tűnik, hogy a Bullival elindulhat egy új minivan sorozat, ami sanszot adhatna a VW-nek, hogy sikeresen szállhasson versenybe a konkurens márkák által már piacra dobott, és egyre növekvő népszerűségnek örvendő modelljeivel.

Tehát jelenleg úgy néz ki, hogy a Bulli előtt nyitva áll az út. Persze nem biztos, hogy marad a név és pont ilyen lesz, de előbb-utóbb megérkezik az új sorozat.
-bögi-
|