Autó-Motor : Genf 2011 - ÚJRA SUBARU LESZ A SUBARU!!? |
Genf 2011 - ÚJRA SUBARU LESZ A SUBARU!!?
2011.03.06. 14:56

A Subaru Impreza igazi ikon volt az autóimádók körében, sőt az Impreza a sportosság, a sikerek és az erő, irigylésre méltó birtokosává tette tulajdonosait. Szóval egy Subaru tulajdonosaként az ember a kiváltságosok közé tartozott…. mígnem valaki kitalálta, hogy elsöprik a márkára és az Imprezára jellemző különleges jegyeket, és az egészet belepaszírozzák a szürke motorizált katyvaszba. Jöttek a rondábbnál rondább autók, a senkinek nem tetsző és nem kellő autószörnyek, és a Subarunál egyszer csak azt vették észre, hogy kiírták magukat a rajongók és irigyeltek listáiról. Egy régi jó állapotban lévő klasszikust manapság már többre tartanak, mint bármelyik identitását veszített újdonságot. Szóval a Subaru szép csendben belebukott a semmitmondóságba. Hiába maradtak meg a műszaki erényei, a tartósság, a sokoldalúság, a bivalyerős motorok, a semmitmondó, polgárosodni próbáló rút formák, és az új filozófia megtették a hatásukat. Az Imprezával együtt, a márka különlegessége, és varázsa is odalett.
Az egyre kezelhetetlenebb formák, a sportsikerek elmaradása, a komoly átgondoltságot nélkülöző polgárosodási törekvések sikertelensége rohamléptekkel lehetetlenítette el a komoly világhírnévnek örvendő márkát.

(a most kiálított, és már javított modell)
Az utóbbi időben mintha rájöttek volna, hogy ez a mostani, egy tévút volt, amivel rendesen lesodródtak a „susnyákosba”, így most újult erővel kezdték meg a visszatérést a gyökerekhez, a legsportosabb High Tech limuzin cím visszaszerzéséért. Legalábbis a most bemutatott új Impreza tanulmány nagyon ezt sugallja. ....a rajongók pedig máris újra előkerültek, és ünneplésbe fogtak.

(íme a jövő letéteményese, az új Imreza tanulmány)
Visszajöttek a hagyományos limuzinos formajegyek, de természetesen a kellő vadsággal megfűszerezve. A tükör- és kilincstelenített karosszéria, és a futurisztikus belső, újra képes lázba hozni a hívőket. A tükröt helyettesítendő, az "A" oszlop felső részén figyel a holttérmentesített mini kamera (amíg el nem lopják...).

Talán a régi - csodálatos hangokat produkáló - turbófeltöltős (verseny)boxer sem mond végérvényesen búcsút a földi létnek, bár úgy tűnik, hogy a Foresterben már bemutatott új kettőfeles motor, kisebb lökettérfogatú változata léphet a helyébe, ami persze még mindig boxer. Igaz, hogy valamiért kinyírták a váltókart, ami azért antagonisztikusnak tűnő ellentétet jelent a sportos vezetéssel szemben támasztott elvárásainkhoz képest, de jelenleg (tetszik, vagy nem tetszik) az egyébként villámgyors, fokozatmentes CVT váltó viszi át a hajtást a négy kerékre. Persze egyenlőre csak elvileg…..

A kiállítási területen még bemutatták az újdonságnak számító kooprodukciós modellt a Subaru Trezia névre hallgató kompakt egyterűt, mely a Toyota Verso-S módosított karosszériájával lép színre.

Persze ez nem eredendő bűn, mert a Suzuki Ignis 4x4-es változatát is Subaru hajtáslánccal árulták, sőt az északi országokban Subaru embléma díszítette az autó elejét is, mivel a sportsikerek vitték magukkal az összes modellt.
-bögi-
|