Premier: LEXUS CT 200h
2011.03.19. 23:09

A Lexus első ötajtós, full hybrid kompakt autója, a CT 200h új kaput nyit a Lexus márkához. A modell a kompakt prémium kategóriában első ízben teszi elérhetővé a vállalatra jellemző minőség, kifinomultság és csúcstechnológia különleges szintézisét, és ezzel fiatalabb vásárlókat toboroz a márkának.
A CT 200h nagyon versenyképes fenntartási költségeket és költséghatékony megoldást jelent a magán és a céges vásárlók, illetve a flottaüzemeltetők számára. A kategória legkedvezőbb, 87 g/km-es CO2 kibocsátása révén a modell sok európai országban a legnagyobb adókedvezményeket élvezi, míg bizonyos piacokon a Lexus Hybrid Drive hajtásláncnak köszönhetően a tulajdonosok hibrid-specifikus ösztönzőket élvezhetnek. A kategória legkedvezőbb, mindössze 3,8 l/100 km-es átlagfogyasztási értéke minimalizálja a napi fenntartási költségeket. A CT 200h karbantartási és javítási költségei akár 40 százalékkal is alatta maradhatnak a legfontosabb vetélytársakénak, s a modell az öt legfontosabb piacon lenyűgöző – átlagosan 42 százalékos – értéktartással bír.

Teljesítmény
A Lexus hibridhajtás benzines és villanymotorja összesen 136 lóerős teljesítményt ad le. A fokozatmentes váltóval ellátott CT 200h nulláról 100 km/órára 10,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig 180 km/óra. Ám dinamizmusa ellenére a CT 200h fogyasztása rendkívül csekély – átlagosan mindössze 3,8 l/100 km, – s a modellé a szegmens legkisebb CO2 emissziója is: 87 g/km.
1,8 literes Atkinson ciklusú benzinmotor
A kis tömegű, nagyon kompakt méretű, négyhengeres, tizenhat szelepes, DOHC, 1.798 cm3 lökettérfogatú, Atkinson ciklusú benzinmotor 99 lóerő (73 kW) teljesítményt ad le percenkénti 5.200-as fordulatszámon, nyomatéka percenkénti 4.000-es fordulatnál 142 Nm. Az új, hűtött Kipufogógáz Visszavezető rendszerrel (EGR) és a harmadik generációs Kipufogó Hővisszanyerő rendszerrel (EHR), valamint az Atkinson ciklus alkalmazásával jelentős mennyiségű üzemanyag takarítható meg, illetve nagymértékben csökkenthető az emisszió.
A hagyományos, négyhengeres benzinmotorokban azért van szükség olykor az üzemanyag dúsítására, hogy hűteni lehessen a kipufogógázokat, amely így megakadályozza a katalizátorok hatásfokának romlását vagy teljes megsemmisülésüket. Egy Atkinson ciklusú motorban a sűrítés és a tágulás nem szimmetrikus, a szelepek későn zárnak, így a sűrítés is később következik be. Ez kisebb kompresszió mellett nagyobb tágulást hoz létre, csökkenti a szívó-, és kipufogóoldali energiaveszteségeket, illetve hatékonyabban alakítja át az égési energiát motorteljesítménnyé. Ennek eredményeként az ilyen motor kipufogógázának hőmérséklete alacsonyabb, mint egy hagyományos motoré.
82 lóerős/60 kW-os villanymotor
A nagy teljesítményű, állandó mágneses, 60 kW-os szinkronmotor a benzinmotorral együttműködve javítja a gyorsulást, illetve akár önállóan is hajthatja a kerekeket, amikor a CT 200h EV üzemmódban működik. Energia-visszanyerő fékezés közben a villanymotor nagy teljesítményű generátorként működve elektromos áramként visszatartja a kinetikus energiát, és a hibridrendszer akkumulátorának töltésére használja.
A léghűtéses villanymotor nyomatéka 0/perc fordulattól kezdve 207 Nm, amely az erőátvitelben lévő lassító áttételen keresztül jut a kerekekhez. A maximális hajtási feszültség 650 volt. Ám normál vezetési körülmények között, amikor nincs szükség a legnagyobb teljesítményre, a villanymotor a kisebb fogyasztás érdekében csökkentett feszültséggel működik.
Generátor
A villanymotorhoz hasonlóan a generátor is váltóáramú szinkron típusú. A generátor számos feladatot lát el a Lexus Hybrid Drive rendszerében.
Mivel a rendszerben nincs indítómotor, a benzinmotort a generátor indítja be. Normál vezetési körülmények között a benzinmotor teljesítménye a rendszer aktuális igényeinek megfelelően hajtja a kerekeket és a generátoron, illetve a teljesítményszabályozó egységen (PCU) keresztül hajtja a villanymotort, és ezzel párhuzamosan tölti a nagyfeszültségű akkumulátort. Sőt, a hibridrendszer üzemanyag-hatékonyságának maximalizálása érdekében a generátor szabályozza a benzinmotor fordulatszámát is.
Amikor a hibridrendszernek nincs szüksége arra, hogy működjön, a generátor leállítja a benzinmotort. Ám ha a CT 200h már akkora távolságot tett meg tisztán elektromos üzemmódban, hogy szükségessé vált az akkumulátorok újratöltése, akkor a generátor ismét beindítja a benzinmotort.
Nagy teljesítményű akkumulátor
A Lexus Hybrid Drive rendszer már jól bevált és megbízható nikkel-metál hidrid technológiával készülő, 202 voltos, 27 kW teljesítményű akkumulátora lehetővé teszi, hogy a CT 200h elektromos üzemmódban is működhessen, azaz csak a villanymotorja hajtsa. A csomagtartó padlója alatt elhelyezett akkumulátor egység mérete tovább csökkent, így még kevésbé csökkenti az utastér méretét.
A Lexus Hybrid Drive működés közben
Az utazás során az Energiavezérlő rendszer által irányított Lexus Hybrid Drive rendszer különböző üzemmódokon működik, hogy a lehető legkisebb legyen a CT 200h fogyasztása. Álló helyzetben a benzinmotor automatikusan leáll, hogy ne égessen el üzemanyagot. Amikor a benzinmotor kis hatásfokkal működik – például elinduláskor, illetve kis és közepes fordulatszám-tartományokban – a járművet pusztán villanymotorja mozgatja, s ilyenkor nincsen CO2, NOx és részecske emisszió.

LED világítás
A Lexus volt az első, LED fényszórót alkalmazó autógyártó, amikor 2007-ben bemutatta azt az LS 600h-ban. A hagyományos, halogén izzóknál 45 százalékkal kevesebb energiát fogyasztó fénykibocsátó diódák jelentősen növelik a hatékonyságot, azaz tökéletesen illenek a Lexus Hybrid Drive enegia-hatékonyságához.
Elöl 46 LED található, nyolcat alkalmaztuk az ajtókon lévő külső türkökben lévő irányjelzőkben, 35 pedig hátra kerül; a CT 200h-n nem kevesebb, mint 89 külső LED látható – ez az eddigi Lexus-modellek esetében a legmagasabb szám.
Bio-alapú anyagok és bambusz faszén hangszórók
A modell környezeti teljesítményét tovább fokozza, hogy a CT 200h nagyobb komponensei – például a csomagtér belső, oldalsó elemei, a kalaptartó és annak kárpitozása – bio-műanyagból készült, amely 30 százalékban tartalmaz növényi eredetű polietilént. Az új full hybrid emellett könnyen szétszerelhető, s a recikláláshoz szükséges jelzéseket elhelyeztük az összes ajtó belső burkolatán is, hogy megkönnyítsük a műveletet.
A CT 200h új padlólemezt kapott, amelyhez számos, csak ezen a modellen meglévő műszaki megoldás található a karosszérián, a felfüggesztésben és a Lexus hibridhajtás vezérlésében, így a vásárlóknak a modell két különleges hajtási üzemmódot kínálhat – Dinamikus és Nyugodt – a full hybrid választható EV, ECO, NORMAL és SPORT üzemmódjai mellett.
Vízszintes csillapító rendszer
Mivel a nagy merevségű karosszériák hajlamosak a vibrációk átadására, a CT 200h a prémium kompakt szegmensben először kapott első és hátsó vízszintes csillapító rendszert, amelynek feladata a nemkívánatos vibrációk csökkentése és elnyelése, illetve a lineárisabb kormányzási érzet és a nagyobb gördülési kényelem elérése.
A hagyományos, fix rögzítés helyett a Lexusokban is első ízben alkalmazott rendszer olyan első csillapítót tartalmaz, amely összeköti a bal és a jobb oldali rugótornyot, míg a hátsó csillapító a hátsó szerkezeti keret bal és jobb oldalát kapcsolja össze.
Üzemmód választó kapcsoló
A CT 200h modellben a NORMAL üzemmód mellett további három üzemmód választható (EV, ECO és SPORT). Ezek az üzemmód választó kapcsolóval kiválasztva aktiválják a CT 200h Dinamikus vagy Nyugodt vezetési programját, s közben fokozzák a teljesítményt és a dinamizmust, vagy csökkentik a fogyasztást és az emissziót, illetve növelik a hatékonyságot.

Felfüggesztés
A Lexus CT 200h különleges kialakítású futóművében az L-alakú lengőkaros McPherson rugóstagos első felfüggesztést egyedi, kettős keresztlengőkaros, csatolt lengőkaros hátsó futóművel kombináltuk.
Az első McPherson rugóstagos futómű számos elemét külön a CT 200h számára fejlesztettük ki – ilyen a csavarrugó, a lengéscsillapító, a felütésgátló gumiütköző, a felső megtámasztási pont, az alsó és a felső gumibakok, a kis tömegű kormánycsukló, a kerékagy és a csapágy, illetve a jobb gördülési merevség érdekében alkalmazott új kanyarstabilizátor.
Az első és a hátsó futómű remek karakterisztikája megfelel az új CT 200h két különleges vezetési üzemmódjához, hiszen ötvözik a Nyugodt üzemmódhoz szükséges rugózási kényelmet a Dinamikus üzemmódtól elvárt agilis úttartással és stabilitással.
NVH
A CT 200h esetében számos olyan műszaki megoldást alkalmaztunk, amelyek feladata a szél-, és a gördülési zaj csökkentése, illetve a kivételesen csendes utastér megteremtése.
A motortérben, a tűzfalon, a padlón és az utastér szerkezetében nagy mennyiségben helyeztünk el hangelnyelő és zajcsillapító anyagokat. Az első sárvédőn beépített elemek meggátolják, hogy a motorhang és a gördülési zaj bejusson az utastérbe, míg a dobbetétek tovább csökkentik az út felől érkező zajok erejét.
Térkitöltő és uretán habot juttattunk a karosszéria építése közben keletkező üregekbe, és a kocsitest számos helyén alkalmaztunk hab-alapú hangszigetelő anyagokat. Ilyen anyag került az oszlopokba, a küszöbelemekbe, mert ezekkel csökkenthető a keletkező zajok átadása az utastérbe.
Valamennyi ablak övvonalánál zajcsillapító hatású alagutat képeztünk ki, ami egyrészt növeli az üveg merevségét, másrészt megerősíti az ablak szigetelését, hogy kevesebb gördülési zaj juthasson az utastérbe. A hátsó ajtópanelben elhelyezett dinamikus csillapító csökkenti a mélyfrekvenciás zajt, és csendesebbé teszi a kabint.
A külső dizájn és a Lexus filozófia
A CT 200h formatervezői az izgalom és az elegancia különleges kombinációját teremtették meg. A kifinomult vonzerőt, a csillogást és a dinamikus sportosságot elegyítő új prémium kompakt Lexus full hybrid, fiatalabb vevőkört vonz majd a Lexus márkához.
A CT 200h orr-része az L-finesse megtestesülése, és az erő és a precizitás tökéletes egyensúlyát fejezi ki. A hűtőmaszk a fényszórók vonala elé került, hogy vizuálisan jobban egybeolvadjon a lökhárító alatta lévő, középső szakaszával. A maszkban megtalálható az L-finesse-re jellemző nyílhegy motívum, de ezúttal mélyebb, hangsúlyosabb kivitelben. Az alsó és a felső hűtőmaszk különleges ’orsó’ formát alkotnak, s így a jármű vizuális csúcspontjában egyszerre jelenik meg az elegáns dinamizmus és az egyszerűség.

Az új hűtőmaszk két oldalán a lámpatestek egyértelműen magasabban helyezkednek el, mint maga a hűtőmaszk. Ez a Lexus modellek különlegessége, ami a tekintetet a jármű tetőpontjára irányítja, így az összkép határozott, s megerősíti a sebesség és az agilitás benyomását.
Belső dizájn, ergonómia és térkínálat
A műszerfalat két külön zónára osztották fel: a felső Kijelző zónára, amelyben a 20,3 cm átlójú LCD multi-információs kijelző képernyője éppen ideális távolságra van a vezetőtől ahhoz, hogy egyetlen pillantással leolvashassa, míg az alsó Kezelési Zónában található a különleges formájú váltókar, illetve az olyan rendszerkezelő szerelvények, mint az IF díjnyertes Remote Touch.

Még az első elektromos ablakok működését is úgy tervezték meg, hogy megerősítse a CT 200h utasterének fényűző, prémium minőségét. Amikor nyitott helyzetből az ablak teljesen bezáródik, akkor útjának utolsó, 110 mm-es szakaszán az üveg mozgása lelassul, hogy minimálisra csökkentse a záródás hangját. Ugyanezt az alapelvet követve nyitáskor az üveg mozgása az utolsó 150 mm-en lassul le.
Az utastér lehető legkisebb mértékű felmelegedése érdekében a szélvédő UV-sugárzást elnyelő, zöld színű akusztikus üvegből készül, míg az azonos árnyalatú, UV-szűrős első ablakok vízlepergető bevonatot kapnak. Az UV-szűrős, színezett üveg megrendelhető az összes ablakhoz, és UV-szűrős sötétített üvegezés kérhető az összes hátsó ablakhoz.
A középső hátsó ülés lapos ülőlapja, a vékonyított első üléstámlák és a CT 200h sík padlója garantálja, hogy a hátsó utasok ugyanolyan tág térben ülhetnek, mint a szegmens legnagyobb fej-, és lábterű modelljeiben.
Mivel a kompakt méretű hibrid akkumulátor a csomagtartó padlója alatt helyezkedik el, illetve a csatolt lengőkaros, kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés a lehető legkisebb mértékben rabol helyet a csomagtartóból, a CT 200h rakterének mérete nem csökkent, és a kategória átlagához képest kedvező a 375 literes befogadóképessége. A 60:40 arányban ledönthető hátsó üléstámlákkal a kapacitás 985 literre növelhető.
A CT 200h vásárlói a Lexus paletta legszélesebb skálájából válogatva szabhatják személyes ízlésükre autójukat. Az utastérbe háromféle bőrkárpit – Fekete, Elefántcsont és Szürke –, illetve négyféle szövetkárpit – Fekete, Piros, Elefántcsont és Barna – választható. Ezekhez csatlakozik a Viharfekete, a Barna kőris és a trópusi bambusz dekorációs betét a műszerfalon.
Remote Touch
A Lexus navigációs rendszer része, a Kezelési Zónában elhelyezkedő Remote Touch olyan multi-funkciós eszköz, amellyel könnyen és kényelmesen kezelhető a CT 200h több funkciója. A versenytárs autógyárakétól radikálisan eltérő koncepciójú Remote Touch ugyanolyan alapelven működik, mint a számítógép egere, de teljes mértékben a vezetői környezethez igazítottuk. A jobb kezelhetőség érdekében force feedback funkcióval ellátott Remote Touch segítségével a felhasználó gyorsan és könnyen mozgathatja a kurzort a 20,3 cm átlójú, színes LCD-kijelzőn, hogy kezelje az új prémium full hybrid kompaktautó audiorendszerének, navigációjának, klímaberendezésének, telefon-kihangosítójának és a jármű beállításainak menürendszerét.
Lexus audiorendszerek bambusz faszénmembrános hangszórókkal
Újdonság a Lexusnál, hogy mindkét Premium hangrendszert különleges, bambusz faszén-alapú műgyanta membrános hangszórókkal szereljük. A műgyanta, bambuszrostok és bambusz faszén bonyolult keverékéből készülő membránok vastagsága mindössze 0,2 – 0,3 mm. Mintegy 10-15 százalékkal könnyebbek, mint a hagyományos membránnal készülő hangsugárzók, ugyanakkor 20 százalékkal merevebbek, és 10 százalékkal nagyobb a hangképző sebességük. Ennek eredménye, hogy a hang tisztább és természetesebb, mint a hagyományos műgyantából készülő membrános hangszórók esetében.
Mark Levinson® Prémium Surround Audiorendszer 13 hangszóróval
Az új, csúcskategóriás Mark Levinson® Premium Surround audiorendszerhez 13 hangszóró és nyolccsatornás ML erősítő tartozik. A navigációs rendszer merevlemezét felhasználva a Mark Levinson® audiorendszernek van egy úgynevezett ’Zenei Könyvtár ’ funkciója is, amely a Compact Disc Data Base technológia segítségével akár 10 GB kapacitásig képes zenei fájlokat tárolni.
A rendszerben számos különleges funkció garantálja a páratlanul jó hangminőséget. A középcsatornás, koaxiális hangszóróegységben 90 mm-es fémkónuszos középfrekvenciás hangsugárzó és 16 mm-es magassugárzó szélesíti a támogatott frekvenciákat; így az énekhang és egyes hangszerek hangja a hagyományos rendszerekhez képest élethűbben reprodukálható, továbbá egymáshoz illő harmóniák jelennek meg a bal és a jobb oldali csatornák között.
BIZTONSÁG
Hasonlóan valamennyi Lexushoz, a CT 200h nagyon fejlett biztonsági rendszerének alapja is az ’Integrált Biztonsági Koncepció’, amelyet úgy alakítottunk ki, hogy a lehetséges összes helyzetben optimális védelmi teljesítményt nyújtson.
A nagyon merev, energiaelnyelő képességű karosszériával ellátott új, prémium full hybrid modell a kompakt szegmens legátfogóbb aktív, passzív és gyalogosvédelmi felszereltségét kapta. A legmodernebb technológiával megvalósított, osztályelső megelőző biztonsági arzenállal tervezett a CT 200h modellt úgy fejlesztettük ki, hogy ötcsillagos értékelést kapjon az Euro NCAP törésteszt-programban.
A C szegmensben a világon elsőként a CT 200h kaphat megelőző jellegű, Ütközés előtti biztonsági rendszert és adaptív sebességtartó automatikát. Emellett a nyolc légzsák és az ostorcsapás jellegű sérülést mérsékelni hivatott WIL ülések szériatartozékként kerülnek az autókba, továbbá rendelkezésre áll még módosított Elektronikusan Vezérelt, Energia-visszanyerő Fékrendszer (ECB-R), illetve blokkolásgátló (ABS), vészfékasszisztens, kipörgésgátló (TRC) és menetstabilizáló elektronika
Ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS)
Az új CT 200h felszereltethető a kifinomult Ütközés előtti biztonsági rendszerrel (PCS), amely segít csökkenteni az ütközés során keletkező kárt és a sérülést. A milliméter hullámhosszú radarral, 20 fokos szögben dolgozó PCS rendszer még kanyarban is érzékeli az autó előtti akadályokat. Az ütközés előtti rendszer számítógépe számos érzékelőn keresztül figyeli a jármű sebességét, a kormányzási szöget és a perdületi szöget, majd meghatározza, hogy a közelgő ütközés elkerülhető-e.
Amennyiben az ütközés esélye nagy, a PCS hangjelzéssel és a multi-információs kijelzőn megjelenő vizuális jellel figyelmezteti a vezetőt, illetve aktiválja a PCS rendszer biztonsági öv előfeszítőit, hogy feszesre húzza az esetlegesen laza biztonsági öveket. Amikor a vezető fékezni kezd, a PCS a vészfékasszisztens funkcióval fékezési segédletet nyújt. Amennyiben a vezető nem fékez, és az ütközés már elkerülhetetlen, a PCS automatikusan kezd fékezni, hogy csökkentse az ütközés energiáját.
Adaptív sebességtartó automatika (ACC)
Az új Lexus prémium kompakt full hybrid a PCS rendszer mellett Adaptív sebességtartó automatikával (ACC) is rendelkezik. A rendszer két üzemmódban működhet: az egyik a sebesség folyamatos tartása, a másik pedig a beállított követési távolság tartása. A sebességszabályozó a hagyományos tempomatok funkciója.
A követési távolságot tartó üzemmódban a PCS egy milliméter hosszúságú radaros érzékelőt felhasználva képes megkülönböztetni a Lexusszal egy sávban és a mellette lévő sávban haladó autókat. A rendszer így képes tartani a sebességet, lassítani, ráközelíteni az előző autóra, automatikusan lefékezni a CT 200h-t, az elöl haladó járműhöz igazítani a sebességet, illetve ha ismét szabaddá vált az út, akkor a legutolsó beállított sebességre gyorsítani az autót. A vezető választhat a rövid, közepes vagy hosszú követési távolság között. A rendszer beállított paraméterei a CT 200h multi-funkciós kijelzőjén jelennek meg.
Elektronikusan vezérelt energia-visszanyerő fékrendszer (ECB-R)
A Lexus mérnökei által továbbfejlesztett, jobb visszajelzést és teljesítményt nyújtó, második generációs Elektronikusan vezérelt energia-visszanyerő fékrendszer (ECB-R) is része a CT 200h felszereltségének. A rendszer az energia-visszanyerő és a hidraulikus fékezést is koordinálja. Ez a kooperatív vezérlési rendszer nagyszerű gazdaságosságot ér el, mert proaktívan alkalmazza a hibridrendszer villanymotorjának fékező hatását, és a lehető legtöbb energiát nyeri vissza.
55 km/órás sebesség fölött, amennyiben az ECB-R azt észleli, hogy vészfékezés történt, a Vészfékezésre Figyelmeztető Jelzőrendszer automatikusan villogtatni kezdi a CT 200h féklámpáit, hogy a mögöttes forgalmat figyelmeztesse a ráfutásos baleset potenciális veszélyére.
További aktív biztonsági funkciók
Az ECB-R-hez tartozik az aktív biztonsági rendszerek széles skálája, többek közt a legújabb generációs blokkolásgátlós fékrendszer (ABS), vészfékasszisztens, kipörgésgátló (TRC) és menetstabilizáló elektronika (VSC).
Karosszériaszerkezet
A Lexusra jellemző nagyon szigorú, autók közötti kompatibilitásra vonatkozó normákat tükrözve a CT 200h-t is azzal a kifejezett céllal fejlesztettük ki, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa a teljesen frontális, a félátfedéses, az oldalirányú és a ráfutásos balesetekben. Amellett, hogy garantálja utasai biztonságát, az új prémium kompakt hibrid a lehető legjobb gyalogosvédelmet is nyújtja.
A műszerfal mögött kereszttartó helyezkedik el, ami az első-oldalsó elemekről a padló megerősítéséire és a karosszéria felső részére továbbítja az ütközés erejét.
A kardánalagút merevítésének köszönhetően nemcsak a padlólemez ereje nőtt, hanem az ütközés energiája is hatékonyabban oszlik el.
Az oldalirányú ütközésben nyújtott teljesítményt fokozza a nagyszilárdságú acél, ami a B oszlop külső részét, a zsanérokat, a küszöb mindkét oldalát, az első ajtók övvonalát és a tető középvonalát erősíti meg. A padlóban található számos kereszttartó végeire szerelt energia-elnyelő elemek hatékonyan továbbítják az energiát a kereszttartókhoz, míg az oldalirányú ütközésben aktív energia-elnyelő dobozt a kardánalagútban, az első ülések között helyeztük el, hogy ez is részt vegyen az erők felemésztésében.
A karosszéria hátsó részét úgy alkották meg, hogy megfeleljen a módosított, 80 km/órás sebességgel történő ütközésre vonatkozó amerikai törvények előírásainak (FMV SS 301/305): a padló hátuljába erős hossztartókat építettünk, amelyek csökkentik a karosszéria alakváltozását.
Az új CT 200h nyolc darab SRS légzsákot kap szériatartozékként: vezető-, és utasoldali első légzsák, térdlégzsák és oldallégzsák az első utasoknak, illetve függönylégzsákok. Egy ütközés során a légzsákok felfúvódását az ütközés erejéhez, az üléshelyzethez, illetve a biztonsági öv státuszához igazítja a rendszer. Az első utas légzsákját ki lehet kapcsolni – ezt az állapotot a műszerfalon megjelenő figyelmeztető fény igazolja vissza, s bár az övelőfeszítő aktív marad, biztonságosan rögzíthető itt a menetiránynak háttal beszerelt gyerekülés.
Alacsony fogyasztás
Erősen csökkenti a napi fenntartási költségeket, hogy a CT 200h vegyes üzemű átlagfogyasztása a legjobb saját kategóriájában: mindössze 3,8 l/100 km.
Alacsonyabb alkatrészárainak és munkadíjainak köszönhetően a CT 200h karbantartási és javítási költségei akár 40 százalékkal is kedvezőbbek lehetnek, mint a kategóriában szereplő legfontosabb vetélytársaké. 15.000 km-es szervizintervalluma maximalizálja az alkatrészek várható élettartamát, az új generációs Lexus Hybrid Drive rendszerét pedig úgy alakítottuk ki, hogy kimagaslóan tartós legyen, és karbantartási igénye csekély maradjon.
-toyota sajtó-
|