Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : ifj. Tóth –Tagai – Peugeot 207 S2000 “Evolution

ifj. Tóth –Tagai – Peugeot 207 S2000 “Evolution

  2011.03.28. 07:25

A már jól ismert Peugeot 207 S2000-es versenyautóról beszélünk? Talán kívülről igen, de belülről egészen más. A Peugeot Sport mérnökei folyamatosan fejlesztették, aminek köszönhetően a “mérges oroszlán” még “harapósabb” lesz. De mely részei is változtak tavaly óta? Új, 300 lóerős, harmadik evolúciós motor került bele, átdolgozott első futómű, optimalizált sebességváltó és áttétel, könnyített fékek, új karakterisztikájú lengéscsillapítók, integrált Magneti Marelli adatrögzítő rendszer: A Peugeot 207 S2000 “Evolution” rendelkezik mindazon paraméterekkel, amelyek kategóriájának referenciamodelljévé teszik..


A Peugeot Sport mérnökei a 2010-es idény során folyamatosan azon dolgoztak, hogy fejlesszék és optimalizálják a 207 S2000 teljesítményét, amely háromszor is elnyerte már az

IRC-sorozat konstruktőri bajnoki címét (2007, 2008 és 2009-ben). Ezeket a fejlesztéseket fokozatosan építették be az autóba, és a Peugeot S2000 tesztpilótái, Kris Meeke és Bryan Bouffier tesztelték. A 207 S2000 “Evolution” 2010 októberében debültált a Sanremo-ralin.

“A versenyrészleg sajátja, hogy folyamatosan fejlesztünk egy modellt. Ez különösen igaz a Peugeot-nál, ahol a mérnökök rendszeresen újabb és újabb ötletekkel állnak elő. A 207 S2000 folyamatosan fejlődött, a legmagasabb szinten” - mondta Frederic Bertrand, a Peugeot Sport

“Compétition Clients” részlegének vezetője.

A főbb műszaki változások:

- “spec 3” 300 lóerős motor

- Optimalizált sebességváltó és áttétel

- Könnyített első és hátsó fékek

- Új, átdolgozott első futómű bölcsővel

- Új karakterisztikájú lengéscsillapítók

- Integrált Magneti Marelli adarögzítő rendszer

- Átdolgozott vízszivattyú-vezérlés

- az FIA 2011-es szabályozásának megfelelő ajtók

“Ez az autó arra hivatott, hogy nyerjen 2011-ben, minden fejlesztés azt szolgálja, hogy a teljesítmény, a költség, az üzemeltetés és a megbízhatóság egyensúlyban álljanak egymással, amely a 207S2000 vitathatatlan sikereinek alapja” - tette hozzá Frederic Bertrand.

Ifjabb Tóth János az idén is Tagai Róberttel az oldalán és a Peugeot 207 S2000-es volánja mögött vág neki a hazai legrangosabb sorozatnak – s hétszeres bajnokként nyilván nem lehet más célja, mint az elsőségért küzdeni. A küzdelem április első hétvégéjén, az Eger környéki pályákon kezdődik.

Vágjunk a közepébe! Milyen terveid vannak az idén? Először is nagyon sokat dolgozott a csapat minden tagja, hogy rajthoz tudjunk állni 2011-ben. Az utolsó pillanatig kérdéses volt az indulás, de végül összeállt a költségvetés, aminek nagyon örülök. Ami engem illet, a bizonytalanságok ellenére teljes erőbedobással készültem a szezonra. Ha S2000-est vezet az ember, amúgy sem árt a jó kondíció: jobb fizikai erőnlétet igényel, hogy például többet kell váltani, mint a WRC esetében, így aztán a téli szünetben rengeteget futottam és erőnléti tréningeket végeztem… S hogy mi a tervem az idénre? Nem vagyok az az ígérgetős típus, inkább olyan ember, aki szép csöndben felkészül, odamegy a versenyre és megpróbálja kihozni magából a lehető legtöbbet. Tavaly az év első felében ez nem igazán sikerült, ami abból is kiderült, hogy az utolsó futamokra sokat tudtam javulni.

Mi volt a gond?

Talán az, hogy a tavalyit megelőző három évben nem versenyeztem itthon. Most erre mondhatják, hogy előtte meg húsz évig igen, ami így is van, de teljesen más karakterisztikájú autóval mentem akkor. Ez lehetett az egyik ok. A másik meg az, hogy mivel minden futamot értékeltek a bajnokságban, s nem volt olyan, amelyet mínuszolni lehetett volna, talán túlságosan is óvatos voltam a versenyek elején. Persze, sokszor még így is nagyon kevés választott el a győzelemtől. Remélem, ebben lesz más a 2011-es szezon – hogy nem hiányzik

majd az a kicsi...

Mi szólhat emellett? Már ismerem a problémákat, és így sokkal könnyebb megoldani őket. Másrészt minden pályán mentünk már a Peugeot 207 S2000-essel versenykörülmények között. Nehezebb, vagy könnyebb lesz az idei szezon, mint a tavalyi volt? Bizonyos szempontból könnyebb, bizonyos szempontból viszont nehezebb. Jó, hogy van már tapasztalatom ezzel az autóval a hazai versenyeken, viszont sűrűsödik az élmezőny, és a nagy végsebességű pályákon az N-csoportos autók most is előnyben lesznek, úgyhogy nagyon el kell találni a pályák többi részét ahhoz, hogy az első helyért harcoljunk.

No igen, és gondolom a cél nem is lehet más, mint a győzelem. Hétszeres magyar bajnokként, egy ilyen autóval... Persze, hogy mindenki nyerni akar – mi más lehet a cél? Nem vághat úgy neki az ember, hogy harmadik akar lenni, akkor ugyanis fölösleges elindulni. A győzelemre kell törekedni, gyorsasági szakaszokat, versenyeket nyerni, azután pedig küzdeni a magyar bajnoki címért. Újra. S ez mindennél nagyobb motivációt jelent. Van valami, ami megváltozott tavaly óta: megszületett a kislányod, Zsófia. Mit gondolsz, ez lassít, vagy még gyorsabbá tesz téged?

Mivel eddig egyetlen versenykilométert sem teljesítettem apaként, nehéz lenne megmondani. De ha most kérdezed, azt mondom: „Dehogyis lassított! Ugyanolyan gyors, vagyok, mint korábban...” Egyébként is olyan típusú versenyző vagyok, hogy amikor a fejemre húzom a bukósisakot, megszűnik a külvilág és csak a ralira koncentrálok, csak az számít.

VERSENYZŐVERSENYZŐK

Pilóta: Ifj. Tóth János

• Született: 1968 augusztus 8., Siófok

• Többszörös magyar bajnok pilóta fiaként lépett be a rali világába, 1986-

ban. Azóta 7szer nyerte el a magyar abszolút bajnoki címet (4szer

Peugeot WRC-vel)

• IRC: 6.ik és 7.ik helyezést ért el a Barum Rallyn 2008-ban és 2009-ben és

8. helyezést a Valais Rallyn 2008-ban.

Navigátor: Tagai Róbert

• Született: 1970 április 17., Budapest

• 1994 óta aktív versenyző

• 2000-ben N csoportos bajnok (testvérével Tagai Tamással).

SZERVIZCSAPAT

TRT Europe Ltd.

• 2000-ben alapították

• Kiemelkedő tapasztalat at Gr. N csoportos autók építésében (Mitsubishi és Subaru)

• Részvétel a nemzeti (Magyaro., Lengyelo., Románia, Ausztria, Spanyolo.) és a nemzetközi

bajnokságokban (IRC, PWRC events)

• Kiváló kapcsolat az autógyártókkal (Peugeot Sport, Prodrive, TMR)

• 2000-ben épült, 850m2 alapterületű műhely

• Magasan képzett mérnökök és szerelők

• A TRT nyerte az első nemzeti bajnoki címet a Peugeot 207 S2000-el (Lengyelország, 2007)

207 S2000 Evolution

Típus EW10 J4S

Beépítés elöl, keresztben

Hengerek száma 4

Lökettérfogat (cm3 ) 1998

Teljesítmény (kW/LE) 220/300

Nyomaték (Nm) 260

Max. fordulatszám (f/p) 8500

Befecskendezés Magneti Marelli

Fojtószelepház szimpla pillangószelep

Szelepszám 16

Első fék

Brembo 4 dugattyús féknyereg

Átmerő 295mm (murva), 355 mm (aszfalt)

Hátsó fék

Brembo 4 dugattyús féknyereg

Átmerő 295mm (murva, aszfalt)

Kormány hidraulikus szervo

Kerék, aszfalt 18 colos, 225/40

Kerék, murva 15 colos, 215/65

Típus összkerékhajtás

Tengelykapcsoló kéttárcsás

Sebességváltó hatfokozatú, szekvenciális

Differenciál első-hátsó lamellás differenciálmű

Felépítés Önhordó + bukócsőrendzser

Futómű elöl MacPherson, Peugeot csillapítókkal

Futómű hátul MacPherson, Peugeot csillapítókkal

MOTOR

FÉK / KORMÁNY

ERŐÁTVITEL

VÁZ

MÉRETEK

Hosszúság 4030 mm

Szélesség 1800 mm

Tengelytáv 2560 mm

EREDMÉNYEK PEUGEOT 207 SUPER 2000

Nemzeti bajnokságok

Peugeot Lengyelország : Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Bryan Bouffier

Peugeot Portugália : Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Bruno Magalhaes

Peugeot Olaszország : Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Luca Rosseti

Intercontinental Rally Challenge

5 győzelem

Peugeot : Konstruktőri bajnoki cím

Nemzeti bajnokságok

Peugeot Lengyelország: Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Bryan Bouffier

Peugeot Portugália: Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Bruno Magalhaes

Peugeot Olaszország: Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Luca Rosseti

Peugeot Spanyolország: Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Enrique Garcia Ojeda

Peugeot Svájc : Egyéni bajnoki cím

Grégoire Hotz

2007

2008

Intercontinental Rally Challenge

7 győzelem

Peugeot : Konstruktőri bajnoki cím

Köszönhetően a belga, az olasz, a lengyel, a portugál,

a spanyol és a magyar leányvállalatoknak.

Nemzeti bajnokságok

Peugeot Franciaország : Egyéni bajnoki cím

Peugeot Lengyelország : Konstruktőri bajnoki cím

Peugeot Portugália : Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Peugeot Olaszország : Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Peugeot Csehország : Egyéni bajnoki cím

Peugeot Dánia : Egyéni bajnoki cím

Intercontinental Rally Challenge

5 győzelem

Peugeot : Konstruktőri bajnoki cím

Tripla győzelem a Monte Carlo Rallye-n

Sébastien Ogier / Stéphane Sarrazin / Freddy Loix

Peugeot UK : Egyéni bajnoki cím

Kris Meeke

2009

Nemzeti bajnokságok

Peugeot Franciaország : Egyéni bajnoki cím

Peugeot Lengyelország : Konstruktőri bajnoki cím

Peugeot Olaszország : Egyéni és konstruktőri bajnoki cím

Peugeot Madeira : Egyéni bajnoki cím

Peugeot Magyarország: Egyéni 2. helyzés

Intercontinental Rally Challenge

3 győzelem

Curitiba (Kris Meeke)

Les Açores (Bruno Magalhaes)

San Remo (Paolo Andreucci)

2010

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG