Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : A CITROËN HUNGÁRIA ÚJRA A MAGYAR RALIPÁLYÁKON

A CITROËN HUNGÁRIA ÚJRA A MAGYAR RALIPÁLYÁKON

  2011.03.29. 07:02

Több éves szünet után 2011-ben visszatér a Citroën Hungária az Országos Rallye Bajnokságba. Nem is akármilyen ütőkártyákat vet be a cég: a vadonatúj, 2011-es fejlesztésű DS3 R3T egy olyan csapat tulajdonában van, amelyet a magyar ralit sok éve meghatározó, sikeres és népszerű sportember, Bútor Róbert vezet. A csapat munkáját pedig a márka nemzetközi sikereit megalapozó Citroën Racing segíti. 

                                                                                                            


Stratégiai irány a Citroën Hungária számára

Utoljára 2004-ben vett részt a Citroën magyarországi leányvállalata a magyar ralibajnokságban, és egy nehéz időszak után, 2011-ben bizakodva tér vissza. Először is azért, mert az autó a nemzetközi színtéren is ragyogóan mutatkozott be. A vadonatúj fejlesztésű, 2011-es DS3 R3T a márka profizmusának legjavát nyújtja, méltó a Citroën hagyományaihoz mind az autósport, mind pedig a technológia tekintetében. Másodszor azért, mert az autó tulajdonosa a Team Bútor Robi. A név önmagáért beszél: az elmúlt években a magyar mezőny kiemelkedő egyéniségének eredménylistáján számos bajnoki cím díszeleg. A Citroën Hungária komoly stratégiai kapcsolatot épít ki a csapattal, megfelelő eredmények esetén mindenképpen több éves együttműködésre törekszünk.

Harmadik ok a bizakodásra pedig az, hogy a szezon során mindvégig a csapat rendelkezésére áll a Citroën Racing technikai bázisa: a Citroën Hungária közvetítésével minden új fejlesztés, új beállítás és műszaki információ azonnal elérhető a TBR mérnökei számára. A Citroën Hungária tehát az anyagi támogatáson túl szervezési és kommunikációs fronton is segíti a csapat sikeres szereplését.

Ha a versenyt tekintjük, a cél nem is lehet más, mint a győzelem a saját kategóriában illetve az A-osztályban. Az összetett versenyben a Citroën az első 10 közé várja az autót. Ha kitekintünk a versenypályáról, a Citroën Hungária számára a több magyarországi nagyváros környékén megrendezett versenysorozat remek alkalom arra is, hogy a nagy sikerrel bemutatkozott DS-család első tagját a széles nagyközönséggel is megismertesse.

 

A CITROËN DS3 R3T

A Citroën legújabb, ügyfelek részére is gyártott fegyvere, az extravagáns DS3-ból épített R3-as versenygép. A kétkerék-hajtású modell külsőre szinte teljesen megegyezik a Sébastien Loeb által hajtott DS3 WRC-vel, így jobban érvényesül a Citroën modell offenzívája is. A Nemzetközi Automobil Szövetség, az FIA, legújabb szabálymódosításai okán már ebbe a modellbe is az 1,6 literes, ugyanakkor turbófeltöltővel ellátott motort építette a Citroën Racing, amely a kétliteres szívók ellen kell, hogy felvegye a harcot az R3-as csoportban. A turbós erőforrás előnye, hogy nagy nyomatékának köszönhetően már kis fordulatszámról is óriási rugalmasságot biztosít az autónak, és a lassabb sebességű kanyarokból rendkívül jó a kigyorsítása.

A kocsiban természetesen versenyzésre alkalmas kipörgésgátló rendszer és persze rajtprogram is található, sőt igazi érdekességként ALS rendszert is kapott a modell. Ha a pilóta elveszi a gázról a lábát, a turbó akkor is dolgozik, ami gyorsabb reagálást tesz lehetővé, és persze nagyon kellemes durrogó hanghatások, valamint lángcsóvák jelentkeznek mellé, nem csak a látvány kedvéért.

A DS3 utastere megfelel a legújabb szabályoknak, semmi fölöslegeset nem tartalmaz. A pilóta egy digitális kijelzőt nézhet, azon közvetíti felé az autó a fontos adatokat.

Igazi meglepetés, hogy az elektronikus vezérlésű 6 sebességes szekvenciális váltó is belekerült, amelyet eddig csak a legmodernebb WRC-kben láttunk. A váltási idő rendkívül rövid, a váltó pontos és könnyen kezelhető. A sebességváltást egy hidraulikus rendszer oldja meg, így a sofőrnek már el sem kell vennie a kezét a kormányról a kapcsoláshoz, ami gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a vezetést.

Az autó végsebessége 192 km/h, ami ebben a kategóriában szokatlan, de a magyar pályákon óriási előnyt jelent, hiszen a többi R3-as autó végsebessége kb. 174km/h.

Az autó súlya az FIA által az R3-as kategóriára meghatározott minimális szinten van, melyet – a pilóta és a navigátor testsúlyának ismeretében – a csapat pótsúlyok elhelyezésével ér el, így az autó súlyelosztása abszolút optimális lehet.

Az autó biztonsági paraméterei a legjobbak között vannak: az FIA által végzett bukócső-teszten a legjobb minősítést érte el. Az oldalajtók a legújabb, 2011-es biztonsági szabályoknak felelnek meg (és ez az R3-ban csak a DS3-ról mondható el).

   

CITROËN DS3T

Technikai adatok:

Motor                                     1.6 THP PSA

Vezérlés                                 DOHC

Üzemanyag rendszer                         közvetlen befecskendezés

Hengerűrtartalom                              1598 cc

Furat                                       77 mm

Löket                                      85.8 mm

Teljesítmény                                      210 Le /4750 rpm

Nyomaték                              350 Nm / 3000 rpm

Hajtásrendszer                                   első kerék hajtás , ZF differenciálmű

Kerekek méretek                               200/50 R17

Első fék                                 hűtött tárcsa, 4 dugattyú  

Első fék mérete                                 30 x 330 mm

Hátsó fék                               hűtött tárcsa, 2dugattyú  

Hátsó fék mérete                               30 x 300 mm

Első futómű                                       McPherson felfüggesztés , BOS állítható lengéscsillapító

Hátsó futómű                                     H-Shaped Axles , BOS állítható lengéscsillapító

Súlyelosztás                                       64 % elöl  36 % hátul

Tengelytáv                                         2465 mm

Nyomtáv elöl                                     1520 mm

Nyomtáv hátul                                   1490 mm

Hossz                                      3948 mm

Szélesség                               1715 mm

A Team Bútor Robi

A TBR (Team Bútor Robi) 2009 végén alakult. Bútor Róbertet a ralikedvelőknek nem kell bemutatni: többszörös bajnok az A-osztályban, az F2-ben és a Super1600-ban, 2002-ben az Év Autóversenyzője volt. 2001 óta tart kapcsolata a Citroënnel, legnagyobb sikereit Saxo Kit Carral, Saxo S1600-assal és C2 R2 Max-szal érte el. Tehetsége, kitartása és barátságos személyisége miatt a magyar sportautózás egyik legnépszerűbb szereplője. 2009-ben alapította meg saját csapatát, a Team Bútor Robit.

A csapat 1 db Citroën C2 Super 1600-as autót vásárolt a PH-SPORT-tól és a 2009. évi Magyar Rally Bajnokság utolsó két futamán vett részt, Bútor Róbert pilóta irányításával és a Citroën támogatásával. A csapat mindkét versenyen győzelmet szerzett kategóriájában.

2010-ben 5 országos futamból 5 győzelem volt az S1600-as autó mérlege. Ebben az évben a TBR vásárolt további 2 új Citroën C2R2 Max versenyautót, melyeket bérbeadásra szánt. Ezek az autók is sikeresen vizsgáztak, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy 2011-ben 4 db, a TBR által épített C2R2 MAX indul a Magyar Rally Bajnokságban.

A csapat 2011-re további fejlesztést hajtott végre, mégpedig egy Citroën DS3R3T versenyautó beszerzésével. A csapat komoly VB-múlttal rendelkező profi szerelőinek munkájában és modern autóparkjában bízva a dobogó legfelső fokát tűzte ki célul mind az R3 kategóriában induló Krózser-Lovay, mind pedig az R2-es kategóriában versenyző Bessenyey-Papp páros elé.

  

A versenyzők

A bal egyben: Krózser Menyhért (Menya)

A 34 éves pilóta nemcsak versenyautója kormányát tartja biztosan a kezében. 10 éve irányítja saját külkereskedelmi vállalkozását is. Autóversenyzői tapasztalatai nem állnak meg a ralinál. 2011-ben indul az Országos Gokartbajnokságban és IRC-futamokon is (pl. San Remóban és a csehországi Barum Ralin), ezen kívül rali sprintversenyeken navigátorként, korábbi társának, jelenlegi csapatvezetőjének, Fodor Gézának navigátorként diktálja az itinert. És ha még mindig marad ráérő ideje, azt családjával – feleségével és 2 kisfiával – tölti.

A jobb egyben: Lovay Miklós (Mega)

A 27 éves informatikus mérnök végzettségű fiatalember közel 20 éve kíséri figyelemmel a hazai autósport, és különösen a rallye szakág életét. 2003-ban a Tamási Motorsport Egyesülettel rendezte első amatőr autóversenyét; az egyre fejlődő szakmai színvonalú kupasorozat szervezésében 2008-ig vett részt. 2006 óta sportbíróként dolgozik az Országos Rallye Bajnokság futamain, 2010-től aktívan vesz részt az Eger, Veszprém, Komló, Bükfürdő és Mikulás Rallye-k sportszakmai irányításában. 2006 óta versenyez: az első évben sprintversenyeken indult, majd 2008-tól az Ország Rallye2 Bajnokság F1 kategóriájában navigál, ahol 2008-ban és 2009-ben az éves értékelés 3. helyét szerezte meg.

Menyával 2002 óta ismerik egymást, amikor is a pilóta első ORB-s évét versenyezte, mégpedig a tamási illetékességű Hirt Motorsport színeiben. A két sportember kapcsolata az évek során tovább mélyült, ennek, valamint Mega azóta szerzett komoly sportszakmai tapasztalatának köszönhetően született meg a döntés: 2011-ben együtt versenyeznek.

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG