Különleges „párok” az Audi standján
2011.04.01. 09:28

Techno Classica: több mint 160 ezer látogatót várnak március 30. és április 3. között Essenbe, a világ legnagyobb oldtimer-kiállítására. Az Audi Tradition „Verseny-széria“ címen öt nagysikerű versenyautóját illetve verseny-motorkerékpárját, illetve azok utcai változatait mutatja be. Különlegesség: az Audi 80 quattro 2,5 DTM prototípus
Különleges ötlettel készült az Audi Tradition az idei oldtimer-szezon nyitányára. Az Essenben március 30. és április 3. között rendezendő Techno Classica kiállításon a négykarikás márka izgalmas és különleges „párokkal“ várja a látogatókat. Az Audi Tradition ugyanis az idén a „Verseny-széria“ mottó jegyében jelenik meg a világ egyik legnagyobb szabású oldtimer-rendezvényén, ahol a márka igazán gazdag versenytörténelmének öt legendás gépe ezúttal sorozatgyártású utcai változata mellett jelenik meg.
Az idén is több mint 160 ezer oldtimer-rajongót – kereskedőket, gyűjtőket, restaurátorokat illetve egyszerű érdeklődőket – várnak a Gruga-park hatalmas csarnokaiba, hogy személyesen éljék át a klasszikus automobilok ezen egyedülálló világméretű eseményét. Az Audi Tradition az idén is a 7-es pavilonban rendezi be standját, ahol közvetlenül mellette ismét az Audi Club International (ACI) jelenik meg, mégpedig az Audi történelmének privát gyűjteményekből származó nevezetes képviselőivel.

Az Audi Tradition idei megjelenése öt különleges és izgalmas párosítás köré szerveződik. Az alapötlet lényege a sorozatgyártású utcai modellek, illetve a versenysportban sikeres „testvéreik” kapcsolata. Hogyan tehető egy autó vagy motorkerékpár még gyorsabbá, könnyebbé, aerodinamikusabbá? Milyen előírásoknak és alapvető elvárásoknak kell egy-egy mindennapos használatra készülő autónak megfelelnie? Az Audi Tradition e témakörben az NSU és a DKW történetéből két motorkerékpár-kettőst, illetve az Audi és az NSU hagyományaiból három autó-duót vonultat fel.
A stand leglátványosabb tagjának kétségkívül az egyetlen példányban, prototípusként született Audi 80 quattro 2.5 DTM ígérkezik, amely 388 lóerős, akár 10.500 percenkénti fordulatig is pörgethető hathengeres motorjával 1992/93-ban túra-versenyautónak készült – végül azonban egyetlen futamon sem indult. Annak idején ugyanis az Országos Legfelsőbb Sporthatósággal (Obersten Nationalen Sportbehörde; ONS) adódott szabályügyi véleménykülönbségek következtében több gyártó is visszalépett a sorozattól, köztük az Audi is. E versenygép most első alkalommal látható Ingolstadton kívül, ahol az „Audi museum mobile” időszakos kiállításain tűnt fel. Vele szemben egy 1994-es Audi 80 TDI áll majd, a „B-Serie“ belső jelöléssel illetett sorozat negyedik generációjából. Az Audi 80 családot 1995-ben nevezték át, s szerepel azóta is Audi A4 jelzéssel.

Szintén az egykori „B-Serie“ tagja az 1984-es gyártású Audi Coupé GT 5E, amelynek „párjaként” az Audi Tradition gyűjteményének egyik újdonsága, az 1981-es Audi Coupé GT Gruppe 2-es túraautó tekinthető meg. Amikor éppen létrejött a márka versenysport-részlege, s az Audi akkoriban új quattro összkerékhajtásával megérkezett a rali világába, a pályaversenyeket főként privát pilóták vették birtokba, akik az európai túraautó-bajnokságokban azért jelentős gyári támogatást is élvezhettek. Az új Audi Coupé GT-t az 1981-es szezonban vetették be először, mégpedig 225 lóerős versenyváltozatában a világ akkori legerősebb elsőkerék-hajtású autójaként. Zolderben az Audi Willi Bergmeister és Peter Seikel pilótákkal a volánnál megszerezte első Európa-bajnoki összesített győzelmét. A Techno Classicán megtekinthető versenygép Peter Seikel eredeti autója.
Az Audi „Verseny-széria” különleges párjainak sorát a hegyiversenyek nagysikerű, 130 lóerős, 1972-ben készült NSU 1300 TT versenyautója teszi teljessé. Az utcai változatot itt ugyanebből az évből az NSU 1200 TT képviseli, 65 lóerővel. A standon két különleges motorkerékpár-kettős is látható. A Rupert Hollaus irányítása alatt világbajnoki címet szerzett 1954-beli NSU Rennfox mellett egy 1951-es négyütemű NSU Fox képviseli a szériakivitelt. Kevéssel fiatalabb a DKW RT 175 S 1956-ból, az ingolstadti veterán mellett pedig terepmotor-versenyváltozata áll majd.

A miniatűrmodellek kedvelői és gyűjtői szintén találhatnak majd kedvükre valót a 7-es pavilon Audi-standján. Az idén is megjelenik az Audi Tradition éves modellautója, mégpedig a hagyományoknak megfelelően narancsszínben. Az NSU 1000 TT összesen 333 darabra limitált sorozatának tagjai március 31-től vásárolhatók meg a Techno Classica kiállításon. Szintén különleges ajánlat a DKW RT 125 motorkerékpár Piccolo-modellje, szintén narancsszínben, s csupán 333 példányban.

ez már a 2011-es modellév Audi S3 fotója
Az Audi-embléma négy karikája az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union neve alatt egyesültek. Az 1969-ben fuzionált Auto Union és NSU számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autóipar fejlődéséhez. Az Audi NSU Auto Union AG-ből végül 1985-ben alakult meg az AUDI AG. Az Audi Tradition az Auto Union GmbH és az NSU GmbH hagyományőrző társaságokkal együtt immár sok éve ápolja és mutatja be az Audi mozgalmas és szerteágazó történelmét. Az Audi Forum Ingolstadt területén működő „Audi museum mobile” hétfőtől vasárnapig 9:00 és 18:00 óra, a zwickaui August Horch Museum pedig keddtől vasárnapig 9:30 és 17:00 óra között várja látogatóit. www.audi.de/tradition
-ankovacs-
|