Peugeot SXC tanulmányautó
2011.04.15. 17:57

Az exkluzív és modern crossover világába repít az atletikus külsejű, erőteljes és elegáns «SXC» tanulmányautó, amely a Peugeot sanghaji formatervezési központjában, a China Tech Center stúdióiban született meg.
A Sanghaji Autószalonon debütáló tanulmány a Peugeot nemzetközi törekvéseit követve képes alkalmazkodni a különböző piacok eltérő igényeihez. Az SXC minden porcikája a Peugeot jövőről alkotott képét vetíti előre, valamint az igényesség és az érzelem sikeres ötvözését fejezi ki. 
Koncepció: a crossover újraértelmezése
2010-ben a Peugeot az SR1 (nagy túraautó), a BB1 (2,5 m hosszú, négyszemélyes városi kisautó), az EX1 (100 százalékig elektromos roadster, amely Franciaországban és Kínában a villanyhajtású járművek több gyorsulási világcsúcsát is megdöntötte) és a HR1 (exkluzív és innovatív városi koncepcióautó, amely a telematika terén jelöl ki új utat) tanulmányokon keresztül fedte fel a márka jövőbeni modelljeinek stílusirányát. A Sanghaji Autószalon alkalmából a Peugeot formatervezői egy újabb kategóriában, a kínai piacon egyre népszerűbb crossover szegmensen belül fejezték ki elképzeléseiket. Az SXC (a Sanghaji Autószalonon „Cross Concept” néven leplezik le) ehhez a témához nyúl vissza: a tanulmány átveszi a SUV-ok jellegzetes vonásait (erőteljesség, magas vezetési pozíció, védelem stb.), de ezeket nem túlzóan, hanem finoman megjelenítve modern, előkelő és letisztult formavilággal ötvözi, így a limuzinok elegáns világát is idézi.
Az autót a Peugeot sanghaji China Tech Center-ben dolgozó nemzetközi formatervező csapat rajzolta meg. Az SCX tanulmánnyal a Peugeot megerősíti jövőképét az erős stílusról, amely nem csak jól felismerhető, hanem kiválóan megjeleníthető a modellek különböző karosszériatípusánál, és jól illeszthető a piacok igényeihez.
Erőteljes, szoborszerű és rafinált stílus
Az SXC határozott jellemvonásokkal felruházott autó. Egyszerű és letisztult, elegáns és lendületes vonalvezetése finoman kiemeli az autó atletikus, sőt izmos karakterét, erőt és erőteljességet sugároz a legkisebb kérkedés nélkül. A lenyűgöző méretű karosszérián minden részlet precízen megformált (hosszúsága 4,870 m, magassága 1,610 m, szélessége 2,035 m).
Az SXC elején visszaköszönnek a Peugeot új stílusjegyei. Az egyedülálló, «lebegő» hűtőrács, amely szinte leválik a karosszériáról, harmonikusan simul az autó formáiba.
A nagy műgonddal formázott, macskaszerű fényszórók szúró tekintetet kölcsönöznek, ami összecseng a márka emblémájával, a motorháztető mélyedésében büszkén feszítő oroszlánnal. Ezt a tekintetet fénydiódás világítás nemesíti meg, amely éjjel-nappal felismerhetetlenül Peugeot-vá teszi az autót. Hátul is visszaköszön a ledes lámpa, melynek bumeráng formája harmonikusan követi a rendkívül mívesen kidolgozott farrészt.
A többi « high tech » részletet is gondosan megtervezték, köztük az áramvonalas visszapillantót, amelybe holttérfigyelő kamerát építettek.

Az eredeti vonalvezetésű tetősínen, az oldalüvegek kerete, és számos más elem szálcsiszolt alumíniumból készült. Ez a könnyű, nemes és vonzó anyag még jobban kidomborítja az autó exkluzivitását.
A nagyméretű (22") keréktárcsák kifinomultságot és robusztusságot sugallnak, és harmonikusan illeszkednek az autó formavilágába.
Az autó rendkívül védelmező stílusa, nagyvonalú méretei, a kétrészes panoráma tető, a középről nyíló ajtók rendkívül tágas utasteret ígérnek, ahol mind a négy utas maximálisan élvezheti a vágyott figyelmességet.
Vezetési élmény 
A Peugeot legfontosabb célkitűzései között szerepel, hogy a jövőben is megőrizze vezető környezetvédelmi szerepét. A karosszéria HYbrid4 technikát takar, amely benzines orrmotorból (az első kerekeket hajtja) és elektromos farmotorból áll (a hátsó kerekeket hajtja). Ez a technika lehetővé teszi az összkerékhajtást, amikor a két motor egyszerre működik, ami fokozza a biztonságot és növeli a tapadást extrém körülmények között. Másik előnye, hogy alacsony sebesség esetén, elektromos módban a CO2-kibocsátása nulla.

A motorháztető egy 1.6 l THP benzinmotort rejt, amelynek teljesítménye 160 kW (218 LE). Méretcsökkentési stratégiáját követve a PSA Csoport a legfejlettebb műszaki megoldások alkalmazásával alkotja meg kis lökettérfogatú, nagyteljesítményű és környezetbarát motorjait.
A 70 kW (95 LE) teljesítményű villanymotorral együtt a hajtómű potenciális összteljesítménye 230 kW (313 LE), míg vegyes fogyasztása mindössze 5,8 liter 100 km-ként, CO2-kibocsátása pedig kilométerenként 143 gramm.
Az SXC ötvözi a hatékony hajtásláncot és a márka elismerten kiemelkedő tudását az úttartás terén, ennek köszönhetően a vezetés igazi örömének élményét magas szintű környezetvédelmi igényességgel társítja – a kettő együtt pedig egyedülálló vezetési élményt ígér.
-muka-
|