Autó-Motor : VW Beetle – az ősbogárra emlékeztető design akár sikert is hozhat |
VW Beetle – az ősbogárra emlékeztető design akár sikert is hozhat
2011.04.25. 14:39

Az új modell sokkal inkább a milliomos elődre hasonlít, mint a Freeman Tomas és J. Mays által megálmodott megelőző szériára, amivel a neves német gyár feltámasztotta a bogarat. A most bemutatott végleges változat szélesebb rétegeket céloz meg, mint az elődje, hiszen a belső tér lényegesen tágasabb lett, és a praktikum szempontjából is közelebb van a tömegek elvárásaihoz, mint az előző, erősen csak a divatos, és vonzó megjelenésre figyelmet fordító Beetle.
Láthatóan nyújtottabb lett a motorháztető, de ezzel és a további változtatásokkal 15.2 centivel nőtt az autó hossza, és 8.4 centiméterrel szélesebb is lett. A jellegzetesen különálló „bogaras” sárvédők, és a kerek fényszórók is a múltba visszanyúló formai gyökerekre utalnak, de az utastérben is találhatunk ilyen múltidéző elemeket.

Ilyen például a műszeregység kialakítása, illetve az opcionális kiegészítők között felbukkanó – boxeres időket idéző – olajhőmérő, vagy a stopper. A töltőnyomást mérő műszer azonban már a merőben új motorokra utal.

Az európai piacra kizárólag feltöltős erőforrásokkal kerül az új Beetle. A benzinesek sora 105 lóerővel nyit, ezt követi egy 160 és egy 200 lóerős változat. A dízel változatoknál is 105 lóerő a belépő teljesítmény, de aki erősebbre vágyik, az a 140 lovas modellt is választhatja majd. Felárral kaphatunk duplakuplungos erőátvitelt is. Az induló, 1.2 literes TSI Blue Motion technológiával kiegészített motorja, a gyári adatok szerint beéri 5.5 liter benzinnel 100 kilométeren, míg a kisebbik dízel ugyanezt a távot 4.3 liter gázolajjal abszolválja.

Az új modell várhatóan egy hónappal az amerikai kereskedésekben való debütálását követően, ez év októberében lép a német piacra, majd a 2012-es esztendőben juthatnak hozzá az ázsiai, illetve dél-amerikai vásárlók.
-bögi-
|