Autó-Motor : MAGYARORSZÁGON JÁRT DIDIER LEROY, A TOYOTA MOTOR EUROPE ELNÖKE |
MAGYARORSZÁGON JÁRT DIDIER LEROY, A TOYOTA MOTOR EUROPE ELNÖKE
2011.05.16. 21:05

A múlt héten hazánkba látogatott Didier Leroy úr, a Toyota Motor Corporation nemrég kinevezett regionális igazgatója, a Toyota Motor Europe elnöke, hogy a Toyota Motor Hungary munkatársaival és a hazai értékesítő hálózat tagjaival találkozva beszámoljon a márka jövőjét érintő elképzeléseiről, a Toyota terveiről és lehetőségeiről. Látogatása során felkereste a Toyota Full Hybrid Körút éppen aktuális állomását a Reálszisztéma Autó Buda márkakereskedésben.

· Cél az 1 millió darabos európai értékesítés
· 20 százalékos hibrid részesedés 5-10 éven belül
· Nagyobb volumenű, gazdaságosabb helyi gyártás
· Bővülő termékkínálat, szelektív modellstratégia
A Toyota tavaly újra nyereséges évet zárt Európában, összhangban Leroy elnök törekvéseivel, aki júliusi beiktatását követően az értékesítési eredmények ismételt fellendítését tűzte zászlajára. E küldetés szerves része az elnök magyarországi látogatása is, hiszen amint elmondta, számára nincsenek kicsi vagy nagy piacok:
„A Toyota Motor Europe 2010-ben 808 ezer darab gépkocsit adott el, és ezzel 4,4 százalékos piaci részesedést szerzett Európában. Ugyanakkor a tavalyi év első negyedévében 4,71 százalék volt a piacrészünk! Látható tehát, hogy minden egyes eladott autó számít, minden egyes ügyfelünket ugyanúgy kell kezelni, legyen szó Németországról vagy Magyarországról. Hiszek abban, hogy a magyar piac ismét talpra áll, és néhány éven belül megközelíti a korábbi darabszámokat, ami 10-12 ezer autót jelenthet a Toyota számára!”

A növekedési tervek kapcsán ugyanakkor elmondta, hogy a Toyota nyereséges fejlődésre törekszik. „Néhány év leforgása alatt ismét el fogjuk érni az egymillió darabos európai értékesítést, ám ezt nem fogjuk siettetni. Inkább tartson valamivel tovább, de veszteséggel nem fogunk piacot vásárolni termékeinknek.”
A fenntartható, nyereséges növekedési stratégia két fontos pillére az európai gyártás fellendítése, valamint a hibrid technológia megfelelő szintű piaci alkalmazása. Ami a termelőkapacitást illeti, a Toyota világszerte arra törekszik, hogy japán gyártóbázisát megőrizve minden regionális piacát legalább 60-65 százalékban helyi gyártásból származó típusokkal legyen képes kiszolgálni. Európában az elmúlt évek piaci visszaesése nyomán ez az arány jelenleg 50 százalék körüli, ugyanakkor a kellő kapacitás megvan, ezért most annak optimalizálására, a gazdaságosabb és hatékonyabb termelésre fordítanak figyelmet.

„A hibrid technológia a Toyota első számú megkülönböztető értéke, és ez a jövőben csak erősödni fog” – emelte ki a HSD modellek fontosságát Didier Leroy. „A mai napig több mint hárommillió hibrid járművet értékesítettünk, és ez elképzelhetetlen tapasztalati előnyt jelent számunkra. A hibrid technológiában sokkalta nagyobb távlati potenciál létezik, mint azt kritikusai gondolnák, hiszen az abban alkalmazott energiagazdálkodási rendszer bármilyen elsődleges erőforrás, és akár az elektromos vagy üzemanyagcellás hajtásrendszerek hatásfokát is képes javítani.
„A hibrid modellek jelenleg a Toyota európai eladásainak 10-11 százalékát teszik ki, a piac előtt azonban hatalmas növekedési potenciál áll. Az ADAC a közelmúltban a Jövő autójának kiáltotta ki a hibrid Aurist, amelyet a piac is rendkívül kedvezően fogadott. Középtávon megkétszerezzük a technológia piaci részesedését, öt-tíz éven belül pedig minden ötödik, Európában eladott Toyota hibrid lesz. Ennek érdekében minden típusunkból kínálunk majd hibrid kivitelt, ugyanakkor nem célunk a technológia kizárólagos alkalmazása: a fejlesztéseket a megfelelő időben, a megfelelő célból kell piacra bocsátani, szem előtt tartva az ügyfelek igényeit és elvárásait.”

Ugyanez a filozófia indokolja a termékkínálat szelektív bővítését. „Nem lehetünk jelen egyszerre minden piaci szegmensben, erőforrásainkat a Toyota alapvető értékeire kell koncentrálnunk. Ugyanakkor a csúcstechnológiát felvonultató Lexus LF-A megjelenése, vagy a Toyota FT-86 jövőre esedékes bevezetése nem csak ügyfeleink régi óhajával vág egybe, hanem fontos üzenetet is közvetít feléjük: a Toyotába visszatér a szenvedély, amit az elkövetkező évek modelljei egytől egyig igazolnak majd.” – foglalta össze Didier Leroy.

Jól mutatja a hibrid technológia jelentőségét, hogy a Toyota Motor Europe elnöke a Toyota Full Hybrid Roadshow alkalmából éppen most látogatott Magyarországra. Ezt a nagyszabású rendezvényt a technológia stratégiai szerepéhez igazodva szervezte meg a Toyota Motor Hungary. Az áprilisban útnak indult karaván Budapesten és szeptember végéig 16 vidéki városban tölt el egy-egy hetet, lehetőséget kínálva minden érdeklődőnek, hogy testközelből is megtapasztalja a jövő már most elérhető hajtástechnológiáját. A tájékoztatókkal és tesztvezetéssel gazdagított programokon a környezetbarát hibrid technológiához kapcsolódó, értékes nyereményeket is kisorsolnak a résztvevők között. További részletek: www.toyota.hu/full_hybrid_korut
|