ISMÉT AUDI-DIADAL ZANDVOORTBAN
2011.05.17. 22:19

Röviden így foglalhatjuk össze a zandvoorti sikereket: A Le-Mans-i győztes Mike Rockenfeller első DTM-sikere. Egy korábbi A4-essel szintén dobogón Martin Tomczyk és ezen kívöl öszesen öt Audi-pilóta a nyolc pontszerző helyen….
Ez a versenyhétvége sikerekben igazán gazdagnak bizonyult az Audi számára. Mindössze néhány órával az Audi R8 LMS, ADAC GT Masters futamán aratott sachsenringi négyes diadalát követően, a Le-Mans-i győztes Mike Rockenfeller Zandvoortban (Hollandia) az Audi első 2011-es DTM-győzelmét is megszerezte.
Az Audi 2004-es DTM-es visszatérését követően, immár ötödik győzelmét aratta Zandvoortban, de Mike Rockenfeller először állhatott a dobogó legfelső fokára a legnépszerűbb nemzetközi túraautó-bajnokságban. A 2010-es Le-Mans-i győztes tökéletes rajttal alapozta meg kiváló eredményét, amely során Bruno Spengler és Jamie Green közé lépett előre. Korai első boxkiállásával „Rocky“ azután Spenglert is megelőzte. Az Audi Sport Team Abt Sportsline tökéletes beállításokkal pályára küldött A4 DTM versenygépével három másodperces előnyre tett szert, és innentől mindvégig saját tempóját autózhatta az élen.

„Igazán megkönnyebbültem” – jelentette ki a 27 esztendős pilóta. „A hockenheimi futam igencsak frusztrált, ám végül ráleltünk a probléma okára, s ez alkalommal már minden tökéletesen sikerült. Köszönetem fejezném ki csapatom és az Audi felé, mindkét boxkiállásom és a stratégia egyaránt kiválóan sikerült, az autóm pedig valóban gyors volt. A végén így már szinte biztosra mehettem.“
Martin Tomczyk az Audi Sport Team Phoenix versenyzőjeként harmadik helyével gondoskodott róla, hogy Zandvoortban mindjárt két Audi-pilóta is felállhatott a dobogóra. A tavalyi autóval indulók közül messze a leggyorsabb Tomczyk az első boxkiállásánál ugyan időt veszített, ám kitartó munkával ismét felküzdötte magát, s hét körrel a cél előtt látványos manőverrel utasította maga mögé az addig harmadik Jamie Greent. „Kiválóan felkészített autóm rendkívül gyorsnak bizonyult“ – hangsúlyozta Tomczyk. „Egyes szakaszokon olyan gyorsan jöhettem előre, mintha csak egy másik sorozatban versenyeznék. Igazán jó dolog egy 2008-as autóval a bajnokság élmezőnyében küzdeni.“ Az Audi versenyzője az utolsó előtti körben még a tabella élén álló Bruno Spenglert is befogta, ám megelőznie már nem sikerült.
Timo Scheider ötödikként ért célba és gyűjtött értékes pontokat. A Forma-3 jelenlegi bajnoka, Edoardo Mortara (Audi Sport Team Rosberg) hatodikként már második DTM-versenyén végzett pontszerző helyen, s a mezőny legeredményesebb újoncaként szerepelt.

Figyelemreméltó teljesítményt nyújtott Mattias Ekström is, a svéd pilóta csalódást keltő 16. rajthelyéről a nyolcadikra jött fel, s így egy pontot szerzett. Az első tíz rangsorát Oliver Jarvis zárta.
Miguel Molina és Rahel Frey a 15. illetve 17. helyen zárt, Filipe Albuquerque pedig a rajtnál a híres-hírhedt Tarzan-kanyar kavicságyában landolt, s az Audi A4 DTM sérült hűtője miatt a verseny feladására kényszerült.
„A nem éppen jól sikerült időmerő ellenére tudtuk, hogy jó teljesítményre lehetünk képesek“ – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „Optimisták voltunk, mivel úgy gondoltuk, a második sorból indulva is megnyerhetjük a versenyt, ami sikerült is. Autóink az egész csapat kiváló és kőkemény munkájának eredményeképpen nagyon gyorsak voltak ma. ‚Rocky’ igazán szép versenyzést mutatott be, Martin (Tomczyk) pedig nagyot küzdött. A már második DTM-futamán pontot szerző ‚Edo’ Mortara előtt le a kalappal, de ‚Eki’ is jól fel tudott jönni. Összességében kiváló teljesítményt nyújtottunk!“
|