Autó-Motor : ILMC (4/7) IMOLAI HATÓRÁS FUTAM - A PEUGEOT 908 KETTŐS GYŐZELME |
ILMC (4/7) IMOLAI HATÓRÁS FUTAM - A PEUGEOT 908 KETTŐS GYŐZELME
2011.07.06. 08:22

A teljesítmény, a megbízhatóság, az üzemanyag- és a gumitakarékosság lenyűgöző kombinációjával uralta a Peugeot 908 az Imolai Hatórás futamot. Az első rajtkockából induló Sébastien Bourdais és Anthony Davidson nagyszerű győzelemmel ünnepelte első közös versenyét a 7-es rajtszámú autóban. Mögöttük Franck Montagny és Stéphane Sarrazin végzett, így a Spa 1000 km után újabb kettős diadalt ült a csapat. A Peugeot ezzel kiépítette vezetését az ILMC gyártók szerinti versenyében.
A Peugeot fokozta előnyét az ILMC-ben
Az International Le MansCup harmadik futama után (Sebring, Spa és Le Mans) az Imolai Hatórás verseny rajtjánál sorakozott fel a Peugeot csapat, hogy megszilárdítsa vezető pozícióját. Meg is szerezte az első két rajtkockát és a dobogó felső két fokát, így most már 43 pont az előnye.
A keskeny pályán azonban, amely eléggé rövid is ahhoz képest, hogy 49 autóból állt a mezőny, meglehetősen nehéz feladatnak bizonyult élen maradni. Végül azonban nem került sor a rettegett biztonsági autós periódusokra, mivel nem történt komolyabb incidens a versenyen. Normál körülmények között zajlott minden, így az autók és a pilóták teljesítménye döntött. A hétvége leggyorsabb párosa nemcsak az első rajthelyet szerezte meg, hanem megfutotta a leggyorsabb kört is – Bourdais és Davidson dominált Montagny és Sarrazin előtt, akik lemondtak a győzelemről, miután alig egy órával a befutó előtt a csapat úgy döntött, hogy tartani kell a pozíciókat.

„Ez a kettős győzelem jó az egész csapatnak. Ahogy gyakorta előfordul a hosszú távú versenyeken, a teljesítmény, a megbízhatóság és az üzemanyag-takarékosság győzött”, hangsúlyozta Bruno Famin, a pódiumra lépve. „Különösen számított, hogy három menetet teljesítettünk egy gumikészlettel, méghozzá a vetélytársainkét meghaladó tempóban. Ez volt a döntő tényező, amellyel uralni tudtuk a versenyt. Már negyedszer történik meg idén, hogy valamennyi autónk célba ér, ami kiváló megbízhatóságról tanúskodik.”
Úgy kezdődött, ahogy Le Mans véget ért
Az élről rajtoló Sebastian Bourdais (7-es rajtszámú Peugeot 908) vezette a 48 autót számláló mezőnyt a rajtkanyarban. A sorrend ugyanaz maradt, mint az időmérőn: Fässler (1-es Audi), Montagny (8-as Peugeot 908) és McNish (2-es Audi) tülekedtek mögötte. Hat kör után az élboly befogta a sereghajtókat. A verseny hasonlóan könyörtelen tempóban ment, mint a 24 órás Le Mans-on, a pilóták folytonosan hajszolták egymást.

Az első tankolások után Franck Montagny, egy merész előzési manőverrel, megkaparintotta a második helyet Marcel Fässlertől: „Nagy élvezet volt az autó vezetése! Nem volt könnyű előzni, mert a pálya nagyon piszkos a nyomvonalon kívül. Épp csak elég volt a hely, hogy a Tamburellóban elmenjek kívülről Marcel mellett, de sikerült!”
Keményen nyomta az élen Sébastien Bourdais is. Megcsillantva a 908 és a Michelin gumik képességeit, a Le Mans-i pilóta megjavította a körrekordot a második menet vége felé, közvetlenül mielőtt átadta az autót Anthony Davidsonnak. Ám a keskeny és bedugult bokszutcában a 7-es autó vesztett körülbelül 30 másodpercet, és ezzel az első hely is odalett. „Nem tudtam megállni a mi bokszunk előtt, ezért vissza kellett tolni a kocsit”, magyarázta Stéphane Bourdais. „Fájdalmas elvesztegetni olyan időt, amelyért úgy megküzdöttünk kinn a pályán, de továbbra is a két Peugeot állt az élen, és ez a legfontosabb.”
A pályára Stéphane Sarrazin mögött 24 másodperccel kirobogó Anthony Davidson lelkesen vetette bele magát a forgalomba, gyorsan csökkentette lemaradását csapattársával szemben, úgyhogy több körön át szinte egymást érintve vonatoztak.
Takarékosság gázolajjal és gumival
Anthony Davidson az első tankolása után állt az élre; akárcsak Stéphane Sarrazin, három menetet teljesített egyvégtében, nagyobb tempóval, mint az Audik. A két Peugeot aztán végképp eltűnt üldözői szeme elől, amikor, épp féltáv előtt, szereztek egy kör előnyt. „Összetalálkoztam Tom Kristensennel, amikor megelőztem”, mondta Anthony Davidson. „A versengés mindig heves, és határozott reakciót vártam tőle. De amikor belső ívre kerültem, és ő megpróbálta védeni a pozícióját, kicsúszott a sóderágyba, de ezzel egyáltalán nem befolyásolta az én versenyemet…”

Dráma a verseny vége felé
Kétszer is csaknem drámai fordulatot vett a verseny: délután 4 óra 50-kor a 7-es Peugeot 908 összeütközött egy sereghajtóval, és bal hátsó defektet kapott. Sébastien Bourdais bekényszerült a bokszba, és így átengedte az első helyet Franck Montagnynak. Néhány perccel később a 8-as Peugeot állt meg hasonló okból: ütközött, és közben sérült egy gumi. Most Montagny adta vissza a vezető pozíciót Bourdais-nak. A Peugeot Csapat úgy döntött, hogy tartani kell a pozíciókat, és kontrollálta az utolsó bokszkiállásokat, biztosítva, hogy a fogyasztást visszafogva elég legyen az üzemanyag a futam végéig. Ezáltal megszületett a Peugeot újabb kettős győzelme.
Az Imolai Hatórás végeredménye:
1.Peugeot 908, 7-es, Bourdais / Davidson, 220kör
2.Peugeot 908, 8-as, Montagny /Sarrazin, + 1’08”688
3. Audi R18,1-es, Fässler / Bernhard +1 kör
4. Audi R18, 2-es, Kristensen / McNish +1kör
5. Lola-Toyota, 13-as, Bouillon / Belicchi +7kör
6. Lola-Toyota, 12-es, Prost / Jani +8 kör
Nemzetközi Le Mans Kupa állása:
Márkák:
1. Peugeot, 32 pont
2. Audi, 89 pont
Csapatok:
1. Team Peugeot Total, 65 pont
2. Audi Sport Team Joest, 61 pont
3. Team Oreca-Matmut, 34 pont
4. Rebellion Racing, 33 pont
Következő ILMC verseny (3/7): Silverstone (szeptember 9-11)
|