Közérdekű Hírportál
Közérdekű Hírportál
 
Menü
 
 
JOGSEGÉLY

AUTÓS JOGSEGÉLYSZOLGÁLAT A SZÖVETSÉG REGISZTRÁLT TAGJAINAK!!

dr.SZIKLAI JÁNOS ügyvéd

telefon: +3620/939-17-88

e-mail: drsziklai@t-online.hu

web:  www.sziklai-ugyved.hu

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 

 

  

 

 

 

Impresszum

 

 
Autó-Motor
Autó-Motor : UNISEX CSÚCSDIZÁJNNAL TÁMAD A KIA PICANTO - TESZTELTÜK AZ 1.0 LITERES LX COOL -t

UNISEX CSÚCSDIZÁJNNAL TÁMAD A KIA PICANTO - TESZTELTÜK AZ 1.0 LITERES LX COOL -t

  2011.08.05. 01:03

Az új Picanto nem egy jól sikerült ráncfelvarrás végeredménye, hanem a gyári információk szerint egy teljesen átdolgozott, új fejlesztésű modellként lépett a piacra.  A megnyerő külső, a már legendás megbízhatóság, a 7 év garancia, a vezetés élménye, az autó használati értéke, illetve takarékos üzeme akár komoly darabszámokra is predesztinálhatta volna a kis Kiát, de…..


…a hazai autópiac még mindig a földön fekszik, és maximum néhány bátortalan vásárlóféle képződmény kering az autószalonok környékén. Pedig a Picanto egy figyelemreméltó autócska, ami mellett nem szabad csak úgy elsétálni, ha ilyesmit keresnek. Mielőtt megosztanánk Önökkel a menetpróba tapasztalatait, jöjjön egy kis emlékeztető.

  

          

2003-at írtunk, mikor az első Kia Picanto megjelent. Akkortájt, a piac még szárnyalt, a márka kevésbé, bár már akkor is a piac egyik legjobb minije volt. A kicsit bumfordi, de egyébként szerethető formájú autócska igazi meglepetést jelentett szép, igényesen kialakított belső terével, és kimondottan kellemes vezethetőségével.

                

A soron következő modell kilépett az aranyos, gömbölyű világból. Az áthelyezett ráncai jóvoltából kicsit tudathasadásosabb lett, de ez nem változtatott a megbízhatóságon és a világot boci szemekkel figyelő autócska maximalizált használati értékén.

      

2010 decemberében járták be a világot (hivatalosan!) a Peter Schreyer által tervezett mostani szívdöglesztős változat végleges formáját felfedő rajzai. A hivatalos bemutatóra 2011 márciusában, Genfben került sor.

   

Napjainkban:

    ...egy kicsit csóró kinézetű kulccsal a kezemben indultam megkeresni a Budafoki út egyik mellékutcájában ácsorgó tesztautót, és még a fülemben csengett a direktíva, miszerint ne nyomkodd a kulcsot, mert úgyse nyitja ki az ajtót. Ugyanis nincs benne távirányító. Így azután a rendszámot fürkészve rátaláltam a metálszürke színű, harcos kinézetű kicsikére. Kulcs bedug, elfordít. A központi zár kinyitotta az összes ajtót, tehát jó helyen járok – állapítottam meg hihetetlen éleslátással.

  

Na ja! A hozzám hasonló felpuffasztott autós betűturkászok már elszoktak az ilyen pórias megoldásoktól. De ennek legalább nem lopják el nyitás közben a kódját.  A sok agyonműszerezett autólopkodós börtöntöltelék itt most arcra hullott volna … hi-hi…!

   

Némi vizuális élménygyűjtés és ajtónyitogatás után beültem a meglepően kényelmes ülésbe. Szépen megrajzolt stílusos műszerfal, praktikus belső kialakítás, jó műszerezettség, …és minden kézre esik. Jó kis autó lesz ez – gondoltam. Azután jött az ajtó.... Az ajtót becsukva, ugyanis egy rusnya, egybe öntött, lélekölő kinézetű műanyagdarab közeledett felém! Ez jelentette a kárpitot. A formával, a gombok elhelyezésével, a könyöktámasz helyzetével semmi baj nincs, de legalább valami szöszt vagy betétet tehettek volna rá, mert ez a valóban lenyűgözően stílusos és részleteiben is ragyogóan megrajzolt külső és belső után, egy igazi vizuális csődnek számított. Amióta feltalálták a plüss nyuszit, és a műanyag nyúlszőr kalapot, nem hinném, hogy egy fél zsebkendőnyi méretű (extraprofittal együtt maximum 200 forint értékű) műszösz feltapasztása, vagy legalább valami minta beleöntése végveszélybe döntötte volna a gyárat. De éljen a takarékosság! Kárpit kérdés lezárva!

     

Az egyébként női autók közé beskatulyázott Picanto új változatában abszolút nem éreztem kényelmetlenül magam. A szín, a kimondottan „izmos” megjelenéssel kombinálva, igazi unisex autóvá teszi a legkisebbik Kia-t. A jellegzetes márkajegyeket magán viselő markáns orr rész igazán harcias látványt nyújt. A szépen megrajzolt merész domborításokkal megvadított oldalnézet, és a trendi lámpákkal feldobott karakteres hátsó rész is ezt a sportos filozófiát erősítik. Tesztautónk erőforrása a „Kappa” néven futó motorcsalád alapváltozata volt. A három hengerből előcsalogatott 68 lóerő nem csavarta fel az aszfaltot akkor sem, ha padlót nyomtunk, de nem is ez a feladata. Komoly erőtartalékokra előzéseknél nem érdemes számolni, de ha kiismerjük a 998 köbcentis motort, egész lendületesen tudunk majd vele autózni. Némi odafigyeléssel városban 5 liter körüli fogyasztásra számíthatunk, míg országúton, vagy autópályán a 4.5 - 4.8 liter benzinnel is beéri. A háromhengeres motorok jellegzetes hangja itt is hallható, de nem zavaró, még hosszú úton sem.

 

Az ötsebességes manuális váltó áttételeit egész jól hozzáidomították a mérsékelt teljesítményhez, és ha sportosra próbáljuk venni a figurát, gyorsan és precízen kapcsolgathatunk (ettől persze nem leszünk sportosak, de legalább úgy tűnik, mint ha...). A fékek még nagy tempóról is meggyőzően lassítják az autót, pedig csak az erősebbik változathoz jár hátra is a tárcsafék. Jelen esetben az egész rendszer példaszerűen jól dolgozik, és bátran operálhatunk rövid féktávokkal... (ha már sportolunk!). A csatolt lengőkaros hátsó futóművet, az elődhöz képest feszesebbre hangolták, de változott az első felfüggesztés karakterisztikája is. Ennek köszönhetően, a Picanto gördülési kényelme lényegesen túllép a kisautókon. Nem bólogat, nem pattog, nincsenek a rövid tengelytávból adódó kényelmetlen karosszériamozgások. A rendkívül jól sikerült futómű a sportos ambíciónknak is kedvez, de a gördülési kényelmét is ki kell hangsúlyozni ...és abszolút nem lesz semmilyen kisautós érzetünk.

 

A Picanto-ban nem csak az első utasok utazhatnak kényelmesen. Hátul sem lesz gondunk a lábainkkal, és hacsak nem nőttünk 1.90 –re, a fejünket sem kell majd a hónunk alatt tárolni.  Az autó csomagtere a maga 200 literével nem túl nagy, de ne feledjük, hogy ezen az alapterületen már nem lehetett tovább varázsolni, és az elődhöz képest még így is egy marmonkannányi hellyel több jut a csomagjainknak. Persze, ha az utasokat kirakjuk és lehajtjuk a hátsó ülések támláit, közel nyolcszáz literesre nő a hasznos tér. Ráadásul, egy sík felületet kapunk, amit ebből adódóan nagyon jól ki lehet használni.

 

Tesztautónk, mint ahogy a cikk első részéből kiderült, alap változat volt. Ennek ellenére ebben a modellben is van vészfék-asszisztens, szervokormány,  ABS, teljes légzsák szett (függönylégzsák is), ami persze egy kemény struktúra nélkül biztos nem hozta volna a négycsillagos töréstesztet. Mint a képeken látható, az előd három csillagjához sikerült még egy pluszt hozzátenni.

     

Összegezve a Kia megújult Picanto-jával szerzett tapasztalatainkat, elmondhatjuk, hogy a kategória egyik legjobb modelljét próbálhattuk ki. Az utazás kényelméről a tágas utastér és a szenzációsan összehangolt futómű gondoskodott. A Picanto igazi városi autó, de megállja a helyét hosszú utazások alkalmával is. A legkisebb motor és az LX COOL, azaz a második felszereltségi szint ellenére, (leszámítva a lélekölő ajtókárpitot) kimondottan kellemes élményeket gyűjtöttünk be az autóval.  Aki az átlagosnál többre vágyik annak az EX felszereltséget ajánljuk. Azok számára akik a környezet védelmére is hangsúlyt fektetnek, fontos információ lehet, hogy a CO2 kibocsátás mértéke nem haladja meg a 95-105 grammot.

     

A hazai kínálatban találunk még egy 82 lóerős 1.0 literes „mono fuel” változatot, és egy 85 lóerős 1.2 literes motort is. A gyár már bemutatta a dízel Picanto-t, illetve nyugat-európában meg lehet vásárolni az 1.0 literes gáz-benzin üzemű  autót is, amely 86 lóerőt teljesít, és még gazdaságosabb illetve tisztább az üzemeltetése. Ehhez hozzáteszem, hogy a CNG-s változatot is érdemes lenne behozni, mert szeptembertől már Budapesten, a Kőbányai úti MOL kútnál is lehet tankolni földgázt.

 

Olcsóbb és tisztább az üzemeltetés. Egyébként Győrben, a gázművek területén is működik ilyen kút, de Szegeden és Debrecenben is lehet tankolni, bár ha jól tudom, valamelyik városban csak a buszok használhatják a töltőállomást.

 

-bögi-

 

 
HIRDETÉS

 

 
Óra
 
SMS HIRDETÉS
 


 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG