Autó-Motor : JÉGRE VISZIK AZ ÚJ DACIA MODELLT, A LODGY-t |
JÉGRE VISZIK AZ ÚJ DACIA MODELLT, A LODGY-t
2011.11.15. 10:25

Az egész Európában hihetetlen sikersztorit író Dacia legújabb (a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatkozó) családi kombiját a már hagyományos Trophée Andros jégverseny sorozatban dobják be a mélyvízbe (mert ugye akárhogy is nézzük, a jég is víz...).
A jól kitalált, gazdaságos üzemű, megbízható és olcsó népautó piacra dobásával, a Renault az elmúlt évtizedek egyik legjobb stratégiai lépést tette meg, amely ráadásul a szerencsétlenül alakuló gazdasági helyzetbe beleszületve, kimondottan szerencsés indítást biztosított a megújuló Dacia számára.
Az ügyesen felépített modellpaletta révén, sokak számára tud vonzó alternatívát jelenteni ez a koprodukciós sikerautó. A márka népszerűségét mi sem jelzi jobban, mint a német, francia és további európai piacokon kivívott hihetetlen mértékű érdeklődés, és a vásárlók extrém magas arányú pozitív véleménye a márkáról. Nálunk a név nem cseng jól, de ha valaki végre tudomásul veszi, hogy a fél világ nem tévedhet ekkorát, itthon is érdemes lenne több figyelmet szentelni ennek a korszerű felépítésű, elnyűhetetlen és mellette kényelmes, és elérhető árú márkának. Ez a Dacia már nem az a Dacia, amire mi emlékszünk! Ez a Dacia jelenleg Európa egyik legnépszerűbb márkája, ahol a vásárlói elégedettséget prezentáló adatok, az egekbe repítették a francia gyár leányvállalatának autóit. ...és már rövidesen itt az új modell a Lodgy.

A Dacia Lodgy Glace, egy a jégversenyre tervezett csővázra húzott, műanyag ruhával ellátott speciális versenyautó, amivel Alan Prost és versenyzőtársai fogják a Francia eredetű román márkát versenybe vinni, amely a várhatóan szintén gyorsan népszerűvé váló, és jövőre piacra lépő új modell rendhagyó világpremierje lesz.

A 350 lóerős Dacia, a legendás Trophée Andros jégversenyen leginkább a főbb formai jegyeit mutatja majd meg, mivel a műszaki tartalom természetesen jelen esetben nem is közelít a teljesen új fejlesztésű nagy belső terű családi kombi-limuzinéhoz.
A versenysorozat december 3-a és 4-e között kerül megrendezésre a franciaországi Val Thorens-ben. A legprominensebb Lodgy Glace versenyző, újra a négyszeres F1 világbajnok Alain Prost lesz. Az atraktív látványt nyújtó Lodgy Glace-el (Glace = franciául jég), a francia anyacég nem csak az újdonság formai jellegzetességeit mutatja meg, hanem ezt a különleges versenyt használja fel, az új Dacia nevének bevezetésére is.

A Dacia Lodgy Glace az első kombi karosszériás versenyautó a Trophée Andros történetében. Alan Prost 2010-ben és 2011-ben már a Dacia Duster Glace volánja mögött ülve sikerre vitte a román márkát, azonban az idén - a bajnok fia - Nicolas Prost is a pályára gördül egy Lodgy Glace versenyautóval. A rajtnál Evens Stievenart is ott lesz, aki Alan Prosttal a párizsi „Arena des Stade de France”-ban megrendezett 2011. márciusi szuperfináléban küzdött a kupáért.
„Nicolas és Evens igazi Trophée Andros rajongók, és komoly kihívást látnak ebben a látványos versenysorozatban. Ezen a mostani versenyen egy csapatban szerepelve, egyszerre lehetünk partnerek, és ellenfelek, ami egy különleges élményt jelent számomra.” – mondta Alan Prost
Nicolas Prost így kommentálta a lehetőséget: „Alig hittem el, mikor közölték velem, hogy én is ennek a nagyszerű autónak a volánja mögé ülhetek. 2010-ben és 2011-ben már sikerült megnyernem a Trophée Andros Electrique kupát, és most nagyon boldog vagyok, hogy ezt az új modellt is vezethetem. A csapaton és családon belüli küzdelem lehetősége pedig egy fantasztikus élmény lesz számomra”

A Trophée Andros nemzetközi jégverseny mind a technikát, mind pedig a versenyzőket „csúcsra járatja”, hiszen ez egy nagyon kemény feltételeket diktáló versenysorozat.
A Dacia Lodgy Glace versenyváltozatának tervezését és megépítését a Renault Sport Technologies végezte. Az üvegszálas karosszéria alatt egy igazi csővázas önhordó szerkezet bújik meg. A Duster Glace-ből már ismert, és jól bevált 3 literes, 24 szelepes V6-os benzines erőforrás mozgatja a Lodgy-t is. Az ülés mögé beépített motor 7500-as fordulaton adja le a maximális teljesítményt, de már 5.500-as fordulaton a versenyzők rendelkezésére áll a 360 NM-es csúcsnyomaték, amit egy 6 sebességes szekvenciális váltón keresztül juttatnak el a négy meghajtott kerékre.

A Lodgy Glace dupla háromszög lengőkaros rendszert alkalmazó futóműve, speciális lengéscsillapítókkal, és különlegesen hosszú rugóutakkal hivatott a maximális úttartást biztosítani. A kiegyenlítőművet a jégverseny speciális követelményeinek megfelelő zárási értékekkel tervezték. A négykerék-kormányzást szintén a különleges körülményekhez hangolva úgy fejlesztették tovább a Renault Sport szakemberei, hogy a nagysebességű, keresztben való száguldás közben is precízen irányítható legyen az autó.
-bögi-
DACIA LODGY GLACE - MŰSZAKI ADATOK
Karosszéria:
csővázra építve
Motor:
Tipus: VQ 30 a Renault Nissan csoport 24 szelepes V6-os erőforrása
hengerürtartalom: (cm3): 2,987
furat x löket (mm): 93 x 73.3
Maximális teljesítmény (kW EEC / hp): 257 / 355 - 7500 ford/percen
Maximális nyomaték Nm CEE: 360 Nm/5.500 ford/percen
Erőátvitel:
Tipus: négykerék meghajtás és kormányzás
Váltó: SADEV 6 sebességes szekvenciális
Diferenciálmű: elöl és hátul korlátozott zárású
Fékek:
Elöl: 300mm Ø acél tárcsa
Hátul: 265mm Ø acél tárcsa
fékszerkezet: 4 dugattyús
Kerekek:
keréktárcsa: 5.5’’ x 16’’ magnesium
gumi: Continental Ice Racing Contact 3
Méretek/súly:
hosszúság: 4,001mm
szélesség: 1,900mm
első/hátsó nyomtáv: 1,690mm
tengelytáv: 2,500mm
súly: 950kg
üzemanyag tartály: 25 litres
Kormány:
Tipus: 4 kerék kormányzás
Hidraulikus szervo
PARTNEREK és SZPONZOROK
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering
|